Gå till innehåll

Spela mot dåliga spelare?


Feedback

Recommended Posts

Tja, det är enklare att vinna mot ett gäng tighta fegisar än ett gäng galningar. Men för det mesta är det nog lönsammare att spela mot den senare gruppen, turneringar är definitivt ett undantag eftersom mörkarna blir så värdefulla där.

 

Fast alltså, om de inte är aggressiva och du fortfarande tycker att det är jobbigt så är det ju något som är fel. För övrigt så är det nog du som bluffar för ofta om du backar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är skitsvårt att spela mot folk som inte kan spela.. säger inte att jag är något pro själv men lite kan man väl. Spelade lite i skolan mot några i klassen. Dom gör ju saker som man inte räknar med.. tex går med på K2 och prickar 2 par när man själv sitter på AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är skitsvårt att spela mot folk som inte kan spela.. säger inte att jag är något pro själv men lite kan man väl. Spelade lite i skolan mot några i klassen. Dom gör ju saker som man inte räknar med.. tex går med på K2 och prickar 2 par när man själv sitter på AK.

 

Samma här.. Endel av dom jag spelar med går med på händer som 7-2 unsuited, 4-2 unsuited.. De resonerar att "det kan ju alltid komma rätt kort på bordet"..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken typ av spel spelar ni då? fixed limit, pot limit, nl? vilken typ av insatser? Testa att raise preflop.

 

Texas...

Kör no limit med BB ca 1$, kör även microbord.

Saken är den om man kör tight och senare raisar preflop efter att ha foldat ett tag så foldar många/alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker med det är svårt att spela mot såna som går med på vad som helst..

 

Som sagt jag är ny på det här...men jag tycker dom är skitbra...Är det sånna vid bordet sitter jag bara och tar det lugnt tills jag har något bra ( helst oslagbart) och sen får man ju en riktigt bra pott...Efter ett par gånger så kan man börja bluffa dom..Då dom alltid tror att man har något bara för att man höjer..Visst det är tråkigt att bara sitta och och titta på dom andra under tiden man får dåliga kort...Men jag tycker också att genom att se hur dom spelar så kan man lätttare vinna deras pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...