Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mitt namn är Jonas Bergström och jag studerar journalistik på LTU. Jag har tänkt skriva en artikel angående studenter som lever på att spela poker. Är du student eller känner du någon som lever på att spela poker samtidigt som hon/han studerar? Tveka inte att kontakta mig! Jag är också intresserad i statistik om hur många i Sverige som lever på poker. Vet någon vart jag kan få tag i de uppgifterna tackar jag ödmjukast.

MvH

Jonas Bergström

Postad

jag skulle kunna berätta om fd studenter som hoppat skolan av pga pokern ;)

oftast grå det så, man börjar lite lätt. ungefär när man passerar den månadslönen som man hade tjänat som färdigutbildad brukar tentorna gå sämre. har man en downswing så återvänder man och läser någon kurs, men skolan blir aldrig samma sak igen....

Postad
Jag är också intresserad i statistik om hur många i Sverige som lever på poker. Vet någon vart jag kan få tag i de uppgifterna tackar jag ödmjukast.

Det finns ingen sådan statistik. Det skulle krävas att en oberoende studie gjordes.

Postad
jag skulle kunna berätta om fd studenter som hoppat skolan av pga pokern ;)

oftast grå det så, man börjar lite lätt. ungefär när man passerar den månadslönen som man hade tjänat som färdigutbildad brukar tentorna gå sämre. har man en downswing så återvänder man och läser någon kurs, men skolan blir aldrig samma sak igen....

Mmm.. så är det för alla.

Har spelat poker och studerat sen 2003. Tjänar avsevärt mer än vad jag sannolikt någonsin kommer tjäna i yrkeslivet men har trots detta skött skolan under tiden.

Varför då frågar du...

Ja, förstår du... dels är det nästan bara "tattare" som har en dröm om att bli pokerproffs och dels har jag något som kallas karaktär - då fortsätter man studera.