KingofKong Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Hejsan! Jag har gått igenom tråd efter tråd i de olika forumen och fått en någorlunda klar syn på vad lagen säger om pokerturnerningar med vinstpengar. Det verkar som om det skulle vara olagligt, väl? Då undrar jag, varför ser jag då samtidigt så himla många olika pokerturneringar som ska gå av stapeln snart? Alla dessa innehåller vinstpengar, och hålls i en större lokal någonstans.. Min fråga är alltså, hur är detta möjligt? Finns det något kryphål som jag inte tänkt på? Eller är det helt enkelt så att alla turnerningsspel som marknadsförs här är olagliga? Uppskattar många svar snarast, helst från personer som själva anordnat/anordnar pokerturneringar med vinstpengar så jag får reda på hur ni gått tillväga för att göra det lagligt. Vill nämligen hitta en lösning så att jag själv kan anordna liknande turnerningar.. Mvh Christian * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
Guts Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 När polisen inte ens utreder uppenbara brott där dom har gärningsmannen/männen på video, så ligger väl inte pokerturneringar med relativt små summor så högt upp i deras prioriteringslista. Citera
Gummo Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Åklagare, lotteriinspektionen och polis hävdar att det är olagligt. En del av pokersverige hävdar att dom har fel och att det är lagligt, eller i alla fall lite oklart. Men precis som dom skrivit innan så är det uppenbarligen inget högprioriterat ämne för landets poliser. Det är väl endast ett fåtal som råkat illa ut. Bland annat några killar i en Hembygdsgårt i Halmstad om jag inte mins fel. Så om du inte är en väldigt rädd och försiktig person så ska du nog kunna fixa en och annan turnering och ändå sova gott om natten. Citera
Recommended Posts