Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena, har hängt på detta forum ett tag nu men aldrig skrivit något själv så nu tänkte jag prova, hoppas jag följer alla regler och jag inte gör för många fel.

Nu till min hand och vad som jag kan förbättra.

Har ingen som helst aning om hur spelarna är eller spelar.

Sitter på stora mörken och passar (checkar) då flera limpat med. Träffar två par på flopp med 2 spader. Sattsar då 10kr i en pott på 25kr. Till min förvåning så synar alla. Turn kortet känns inte så farligt för mig, men jag misstänker att minst en person har en draghand till färg, så jag beslutar mig för att sattsa hårdare. 2 personer synar och jag hoppas slippa en spader på rivern. Men den kommer och jag känner att min hand är slagen. Passar, får en bet på 40kr och då får jag en känsla att jag inte vill bli bluffad på en så stor pott för det priset.

Vad kan jag göra bättre? Var det korrekt bettat av mig, är det korrekt att syna på rivern (även om jag misstänker färg)?

Freddan14 sitter på plats 1 med 219.85

Neuen sitter på plats 2 med 445.35

J.B-Ewing sitter på plats 3 med 574.15

babe9 sitter på plats 4 med 355.50

osterlen sitter på plats 5 med 142.25

Neuen satsar s mörken 5.00

Freddan14 satsar l mörken 2.50

Freddan14: --, --

Neuen: 7h, Qh

J.B-Ewing: --, --

babe9: --, --

osterlen: --, --

Pre-flop:

J.B-Ewing: Syna 5.00

babe9: Syna 5.00

osterlen: Syna 5.00

Freddan14: Syna 5.00

Neuen: Passa

Flop (Board: 7s, Qc, 5s):

Freddan14: Passa

Neuen: Satsa 10.00

J.B-Ewing: Syna 10.00

babe9: Syna 10.00

osterlen: Syna 10.00

Freddan14: Syna 10.00

Turn (Board: 7s, Qc, 5s, Kh):

Freddan14: Passa

Neuen: Satsa 40.00

J.B-Ewing: Syna 40.00

babe9: Lägger mig

osterlen: Syna 40.00

Freddan14: Lägger mig

River (Board: 7s, Qc, 5s, Kh, 9s):

Neuen: Passa

J.B-Ewing: Satsa 40.00

osterlen: Syna 40.00

Neuen: ??

Postad

På floppen tycker jag att du borde betta mer, potten är på 25 om jag räknat rätt, å då vill du att färgdrag å stegdrag inte ska ha odds för å syna, däför betta ut nånstans strax under eller pot.

På turn så ligger det 75 (?) i potten och då borde du betta betydligt mer än halvpott, snarare pott känns det som, med så många som synade floppen. Och sedan när både färg och stegkortet kommer på river så skulle jag förmodligen check/folda eller check/syna när dom gör ett sådant mesigt bet.

Postad

ok, tack för svar.. Så det jag bör ändra på är att betta närmare pottens storlek.. ok..

Men om jag då får syn till river, bör jag då betta, passa/lägga mig eller vad?

Postad
ok, tack för svar.. Så det jag bör ändra på är att betta närmare pottens storlek.. ok..

Men om jag då får syn till river, bör jag då betta, passa/lägga mig eller vad?

Om du bettar ca pott och får syn enda till rivern och som i detta fallet d kommer ett färg/steg kort så skulle jag check/syna alternativt check/folda lite readberoende och lite beroende av hur mkt bettet är på.