Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur har indelningen av klubbarna skett?

PAKS = Homegames?

Foldem Örebro = Stor klubb?

PAKS drog ihop 24 pers på nån dag till sin förra turnering, Foldem har väl aldrig ens varit i närheten av det? 6 pers förra turneringen, 10 pers anmälda tills på lördag? De siffrorna drar man ju in på ett telefonsamtal bland polarna, känns inte som något som kvalar in som "stor" klubb iaf?

Nästa PAKS-turnering kommer bli ännu större, finns lokal och marker för en bra bit över de 24 som var senast och intresset är det inget fel på. :)

Postad
Hur har indelningen av klubbarna skett?

PAKS = Homegames?

Foldem Örebro = Stor klubb?

PAKS drog ihop 24 pers på nån dag till sin förra turnering, Foldem har väl aldrig ens varit i närheten av det? 6 pers förra turneringen, 10 pers anmälda tills på lördag? De siffrorna drar man ju in på ett telefonsamtal bland polarna, känns inte som något som kvalar in som "stor" klubb iaf?

Nästa PAKS-turnering kommer bli ännu större, finns lokal och marker för en bra bit över de 24 som var senast och intresset är det inget fel på. :)

Först läste jag på hemsidorna och titatde på aktiviteten här i forrumet. Sedan har vi sedan jul haft en grupp för pokerforumsmoderatorerna där detta diskuterats. PAKS var svårplacerad, och kommer nog mycket snart att bli "liten klubb".

Jag kallade först det för A-klubbar och B-klubbar respektive homegames, men QoS i sin iver att inte stöta sig med någon ändrade till stor/liten. Kriteriet har inte bara varit storlek på klubb, utan även (och minst lika viktig) om man spelar i egen dedikerad lokal och vad det är för typ av bord som man spelar på.

Detta för att vi har planer på att införa en turneringskalender, där alla klubbar (och homegames) kan utlysa sina tävlingar och speltillfällen om man så vill. Är man då en resande spelare, så skall man kunna ha en fingervisning om vad man kan förvänta sig - är det 10 grabbar kring köksbordet eller 30 i en egen lokal med dealers - ungefär så alltså (skall inflika att jag själv gärna lirar kring köksbordet)

Om Foldem har hamnat fel, det är möjligt. Ska kolla.

/Ola

Postad
Jag kallade först det för A-klubbar och B-klubbar respektive homegames, men QoS i sin iver att inte stöta sig med någon ändrade till stor/liten.

Men hur tror du det får B-klubbarna att känna sig? Dom är väl värda minst lika mycket? Dom är också fina klubbar! ;)

Ja, jag blev alltid vald sist på gympan! :mrgreen:

- QoS

Postad

Det kanske går att fråga klubbarna eller gå på medlemsantal eller något? :)

Som "stor" klubb tycker jag att det ska vara öppet lite oftare än bara nån turnering då och då.

Mitt förslag:

Stor klubb = egen lokal, öppet regelbundet för drop-in, turneringar.

Liten klubb (eller bara "Klubb"?) = egen lokal, turneringar.

Home games = ingen egen lokal.

Sen kanske man kan fråga "klubb"-ägarna om de har lokal etc. och om de har det om de t.ex. har öppet en dag i veckan eller något annat regelbundet.

Då kanske det inte blir så många "stora" klubbar (Det finns väl inte så många som man borde kalla stora iaf?) och rätt många "bara" klubbar.

mina $0.02