Gå till innehåll

Allt om Student SM 2006!


Jack Black

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej!

Jag håller i registreringen för Jönköpings deltävling.

Tävlingen kommer att spelas på "Akademin" (tändsticksområdet) och den börjar kl 16.00. Fredagen den 13:e oktober.

 

Jag kommer att finnas på Campus på fredag förmiddag (speldagen alltså) från kl 09.00 och sedan förflytta mig till Akademin från c:a kl 13.00.

Anmälan görs alltså enbart på plats.

 

Skicka pm om ni undrar något så slipper vi skräpa ner i tråden.

 

Välkomna!

Mvh Per.

 

Ps. Affisher är på väg till Jönköping.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från annan tråd:

 

Det finns inget officiellt student-sm eftersom Svepof inte stödjer något av dem (just pga att det finns två). Vi önskar Redbet lycka till!

Ett förtydligande:

Svenska Pokerförbundet sanktionerar inte Student-SM 2006, men det är inte p.g.a. att det finns två aktörer som arrangerar det utan av den anledning vi redovisat tidigare gällande alla olika Live-SM 2006.

 

Anledningen är den vi redovisat tidigare i pressmeddelanden och genom information här på forumet och på vår hemsida.

 

Anledningen är ett otydligt skrivet avtal gällande rätten till sanktioneringar under 2006, där förbundet valt att inte sanktionera något Live-event med SM-status i år.

 

Planering och upphandling gällande 2007 år SM-events beräknas starta under senare delen av 2006, vilket vi kommer informera om senare, bl.a. här på forumet så alla vet vad som gäller.

 

Lycka till med de båda eventen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Är det någon som har koll på finalens prispott? turneringsledaren informerade om att det skulle vara 500K, varav 100K till 1an + EPT inköp till köpenhamn 17e jan.. Men, på hemsidan står det 100K till vinnaren och 150K till övriga... en ganska väsentlig skillnad. vore kul att veta vad man har att vänta, har inte fårr svar på mitt mail..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 100 k sek till vinnaren plus en seat i EPT Köpenhamn.

 

Utöver det kommer 150k sek att finnas i prispotten som kommer att fördelas enligt normal prisstruktur.

 

Har dock svårt att tro att turneringsledaren sade 500 k, han är väl medveten om att det är 250 k + EPT som gäller. Men, nåja, alla är mänskliga, han kan ju ha sagt fel. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

371 anmällda idag i Betways online turnering

 

Men det är långt ifrån bara svenskar.

Hur vet ni vilka som är studenter?

 

Och nu är ju Lobbyn Tiltad oxå.

står att det är 10 kvar dock är det ca 100

 

Är dessa 10 då studenter?

 

Mycket oklart iaf.

 

Men får se till att vinna nu iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Eftersom turneringen går online är det helt omöjligt för oss att kolla upp om spelarna är studenter eller ej. Jag kan dock försäkra dig om att vi kollar upp att vinnaren är student och är han eller hon inte det så går finalplatsen till tvåan (etc).

 

Om vi hade haft ett lösenord (som vi hade tvingats skylta med ganska hårt i marknadsföringen) så hade icke svenskar säkerligen tagit sig in ändå, visserligen inte i samma utsträckning, men det hade också hämmat det svenska deltagandet.

 

Hoppas att detta var svar nog och att du vinner så ses vi i London! :D

 

MVH

Jens, Betway.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Eftersom turneringen går online är det helt omöjligt för oss att kolla upp om spelarna är studenter eller ej. Jag kan dock försäkra dig om att vi kollar upp att vinnaren är student och är han eller hon inte det så går finalplatsen till tvåan (etc).

 

Om vi hade haft ett lösenord (som vi hade tvingats skylta med ganska hårt i marknadsföringen) så hade icke svenskar säkerligen tagit sig in ändå, visserligen inte i samma utsträckning, men det hade också hämmat det svenska deltagandet.

 

Hoppas att detta var svar nog och att du vinner så ses vi i London! :D

 

MVH

Jens, Betway.com

 

Hur fort får man reda på det, sitter på finalbordet med tre utlänningar och en svensk som hävdar att han inte är student...

 

EDIT: Nu är det visst bara en tjeck och en dansk kvar, då borde det vara klart nu :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du gratulerade mig i chatten, så jag tackar här då!

 

Känns jäkligt skönt, och det var en ren slump att jag upptäckte att det var en freeroll idag, härligt! Det måste ju varit för att jag öppnade kontot idag, då hävdar ju många att riggen är extra givmild ;)

 

Var finns det mer info om turneringen, vill veta detta:

 

Hur tar man sig till London?

Hur många är det i finalen där?

Hur ser strukturen ut?

Hur är övriga priser uppdelade?

Får exempelvis flickvän följa med?

Exakt vilka datum är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Nojjby!

 

Grattis till finalplatsen! :D Skall svara på dina frågor så gott jag kan.

 

Hur tar man sig till London?

Vi står för flyg.

 

Hur många är det i finalen där?

16 spelare.

 

Hur ser strukturen ut?

Ännu ej bestämt men garanterat inget lotto.

 

Hur är övriga priser uppdelade?

Inte bestämt det heller än men det blir en relativt plan prisstruktur.

 

Får exempelvis flickvän följa med?

Ja. Hotellen brukar vara ok med att ha en extra person med.

 

Exakt vilka datum är det?

17-19 November med den 18:e som speldag.

 

Vi kommer att kontakta dig för vidare detaljer under morgondagen. Grattis än en gång! :D

 

MVH

Jens, Betway.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest info i tråden om betways student SM. Har tyvärr missat allt om den turneringen. Däremot lyckades jag spela in mig till student.se live turnering. (med redbet)

 

Men det verkar vara ganska tomt på info om denna turnering också.

Undrar mest om det är någon som vet något om live turneringen i detta fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest info i tråden om betways student SM. Har tyvärr missat allt om den turneringen. Däremot lyckades jag spela in mig till student.se live turnering. (med redbet)

 

Men det verkar vara ganska tomt på info om denna turnering också.

Undrar mest om det är någon som vet något om live turneringen i detta fall?

 

Jag googlade "redbet student-sm", klickade på första länken och kom hit:

 

http://www.student.se/poker/faq.php

 

Kan det vara nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...