Gå till innehåll

Helt sjukt, blir shortstackad vid bordsflytt!

Recommended Posts

Postad

Detta kanske skulle postas som ett slags "bad beat" i bad beat-tråden men känner ändå för att posta det här...

Spelade en MTT satellit nyss, 80 startande, 11 går vidare till en 100$ buy in-turre.

Känner mig bekväm då jag spelat stabilt och vi närmar oss 20 spelare. Har 6100 i marker och average är 5500 då vi blir 20 spelare kvar. Då inträffar det förjävliga..

Borden kortas ner till 2 bord och jag hamnar på ett mardrömsbord. På mitt bord är jag 2:a sist i markerstapel, medan det andra bordet har chipleadern en markerstapel på 5200, dvs bordfördelningen är helt sinnessjukt dåligt fördelat. Jag blir ett lätt offer för storstackarna (exempelvis: höjer preflop med AK, storstack synar, floppen är låg och storstacken betar ut hälften av min markerstapel, ta risken o ställa..?). Detta hände mig två gånger med AK utan träff o vipps hade jag dryga 3000 kvar i marker. Till sist får jag AJ och går all in, får syn av en storstack som synar med 79off och träffar tvåpar på floppen...

I detta nuet är läget följande: average stack: 9200

Bord 1:

23000

7000

4000

5500

38000

11000

Bord 2:

2100

3500

5300

4200

5800

2500

3000

Jag vet inte om jag bara är "dålig förlorare", men det känns förjävligt att flyttas till ett bord och vara shortstack och sedan vara klar chipleader på ett annat. Är det bara slumpmässigt fördelar hur man kommer till ett bord? Tycker iaf det borde finnas en hyfsat jämn fördelning över markerstaplarna. Är förbannad... Någon som varit med om liknande?? :(

* RP - QoS *

Postad

Aldrig varit med om något liknande. Det kändes verkligen som om jag hade en riktigt bra chans men med en sådan bordsfördelning går det fan inte. Vipps från att spela storstackspel fick jag växla om till shortstackspel, vilken var oerhört knäckande för min del..Gjorde ju inet saken bättre att det andra bordets spelare spelade sin tid max, dvs precis innan de blev time out....TILT......GRR.....

• 1 month later...
Postad
Om du spelar på boss (sprotingbet) så är dettta standard.

Precis, på sportingbet märker man det här extremt tydligt. När der var 4st bord kvar i en MTT så var ja chip 3a och blev flyttad till ett bord där i stort sätt alla som låg top 10 satt på. Roligt.

Detta var alltså bara en gång av många..

Postad

Konstigt nog är det ofta samma på B2B och Ongame.

Däremot förstår jag inte hur du kan förlora halva stacken på att höja med AK och inte få träff två gånger. Vad var blindsen i detta läget ? Givet att du förlorade halva stacken så verkar det som om BB är kanske 500 eller så ? Då har du bara typ 12BB i stacken och bör spela på annat sätt.