eroz Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter Löspassivt bord, 20% raise och ca 40% players/flop. Preflop: Hero is MP2 with 8:diamond:, 8:club:. MP3 posts a blind of $2. UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, Hero calls, MP3 (poster) checks, CO calls, Button calls, SB folds, BB checks. Med medelpockets callar jag ohöjda potter med 2 limpers framför och en postare efter mig. Flop: (7.50 SB) 5:club:, 4:club:, 6:diamond: (7 players) BB checks, UTG+1 checks, MP1 checks, Hero bets, MP3 calls, CO raises, Button calls, BB folds, UTG+1 folds, MP1 folds, Hero calls, MP3 calls. Med överpar och gutshot bettar jag ut. När sedan knappen raisar tror jag att åttorna inte räcker orförbättrade och försöker dra till 7:an. Turn: (7.75 BB) 3:spade: (4 players) Hero checks, MP3 checks, CO bets, Button calls, Hero calls, MP3 calls. 3:an ser jag som ett rätt bra kort för mig då jag har högre stege än bordet om jag prickar 7:an och får förmodligen rätt bra betalt. River: (11.75 BB) 2:diamond: (4 players) Hero checks, MP3 checks, CO bets, Button calls, Hero calls, MP3 calls. Ok, färdig stege på bordet, här kan jag väl inte slänga handen? Final Pot: 15.75 BB Results in white below: Hero has 8d 8c (straight, six high). MP3 has 6h 4d (straight, six high). CO has 7d Qc (straight, seven high). Button has As Kc (straight, six high). Outcome: CO wins 15.75 BB. Skulle jag gjort något annorlunda? Citera
Hjort Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Orkar inte riktigt läsa igenom hela HH:n nu. Men på rivern så synade du efter att knappen redan synat. Det betyder att dina pottodds just då är som bäst en tredjedel av potten, samt att killen bakom antagligen också kommer sugas med och syna, eller höja om han har en sjua eller känner sig på psycho semibluffshumör. Alltså dina effektiva odds för syn hamnar kring 1:14,75/4 alltså ~1:3,7. Tror du verkligen så mycket på en splitt? Min rankning av alternativen bäst till sämst: Fold, raise, call. Citera
eroz Postad 12 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2005 Min rankning av alternativen bäst till sämst: Fold, raise, call. Raise funderade jag faktiskt på för att kunna få någon av de som annars skulle splitta med mig att folda (MP3), men jag var för rädd att någon faktiskt skulle ha sjuan men kunde ändå inte lägga handen. Om vi spinner vidare på raisealternativet, hur skulle du agerat om CO sedan 3-bettat, easy call/fold för cap känns lite avlägset väl? Beror det på vad dom andra har gjort efter din raise? Citera
Recommended Posts