Gå till innehåll

Shortstackpoker, vilket motstånd?


Adam West

Recommended Posts

Tänkte testa att köra den så välkända shortstack-metoden som det snackas så mycket om. Alltså att man kör nästan ett minimi-inköp på en högre nivå och hoppas dubbla upp.

 

Nu är min fråga, bör man spela någonstans där spelarna är tajta eller där spelarna är lösa? Skulle även behöva tips på sajter. Nivån det gäller är NL200.

 

Tack, tack på förhand. :)

 

* RP /bzkt *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bäst om de är lösa eftersom de då tenderar att syna din all-ins med bredare hh vilket ökar dina chanser för vinst.

 

Jag tänkte också på det. Men med tajta spelare kan man överraska mer post-flop med drag och liknande. Målet är inte att nödvändigtvis att gå all in pre-flop, utan att utnyttja att de inte kan anpassa sig efter min spelstil. Nämnas kan väl att jag är väldigt lös. Därför shortstack-spelet troligtvis kan passa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt valiga spela har inget att göra med ditt shortstack-spel du kmr inte att kunna spela i närheten av ditt vanliga spel där så om du exempelvis spelar på ongame där min buy-in är 10bb så är det en som raisar och då ställer du med 6bb till och du får syn av en förhoppningsvis sämre hand i dessa lägen har du inte plats för att "spela" ditt spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, jo, så sant så.

 

Men efter att man tripplat säger vi och man är uppe i 30BB, då måste det väl vara mer gynnsamt att spela mot tajta spelare?

 

Om man då skulle starta med 30BB (vilket iofs inte är riktigt shortstack) så borde den här typen av spelare vara ett mer gynnsamt motstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, jo, så sant så.

 

Men efter att man tripplat säger vi och man är uppe i 30BB, då måste det väl vara mer gynnsamt att spela mot tajta spelare?

 

Om man då skulle starta med 30BB (vilket iofs inte är riktigt shortstack) så borde den här typen av spelare vara ett mer gynnsamt motstånd?

Ska du spela shortstack-poker ska du inte spela med 30bb och du ska gå ur när du dubblat dina 10bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...