Gå till innehåll

PLO8 - Top triss utan lowdrag.


bogus

Recommended Posts

100$ PLO8 på partypoker. full ring.

 

Nån har höjt.

 

Floppen kommer 5 :diamond: 5 :heart: 7 :spade: .

 

Shortstacken(30$) pottar ut jag tror det va runt 10$.

 

Killen bakom sitter med A Q J 5 och det är hans spel jag funderar på.

 

Han valde här att höja med sin triss utan lowdraw. Jag har inte spelat så länge, men jag brukar vara försiktig med händer som har dålig chans att scoopa.

 

Bakom satt nämligen jag med A25 och nåt annat kort och gick all in.

 

Överspelade han sin triss? Han synade sen min all in. Hade han bara synat shortstacken hade han kunnat lägga sig på mitt omslag, men nu blev han invested. Kanske ska han folda direkt. Det räcker ju nästan med att shortstacken har A23 för att det ska vara coinflip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Det är väl just att han spelar mot en shortstack som gör att han kan spela på det sätt som han väljer. Han kan isolera och riskerar ändå inte särskilt mycke pengar. Nu har han "otur" då du sitter med nöthand bakom, men sånt händer. Kan han räkna med att du har sista femman och lågdrag och pottar tillbaks, nä... Folda rakt ut... nä... ibland förlorar man, thats life... därmeot kanske han kan vika på återpotten...OM ni båda är mycke mycke djupa, men ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Nu när jag läser har han ju inte nöttrissen för om någon sitter på 77 har han ju en bättre triss. (tom en kåk)

 

Skulle nog inte bomba där. Svårt dock för vad är alternativet? Folda trissen? Inte på den brädan, Bara syna och få med alla drag?

 

Suck har ingen aning om vad jag skulle ha gjort om jag var han... Jag förmodar att folden är rätt om han inte har några andra bra drag till nötlåg eller bättre hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...