Gå till innehåll

Looseweak, Rebuild. NL50


Looseweak

Recommended Posts

Ojdå, det tänkte jag faktiskt inte på själv :) Var så inne på att jag ska lira FullTilt så jag glömde bort skattefrågan på Kiwi :) Nåväl, tar väl inte ut så mycket därifrån så jag åker på något, men det var helt klart värt att veta.

 

Du vet ingen bonus på Betfred? Hittar ingen från forumet i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att även Betfred har någon standard sign up. 100% upp till 100$?

 

500 points = 10$, delas ut i delar dvs 10+10+10+10 osv.

 

1 point ges när raken är 25-50 c.

3 points 51-100 c.

5 points 1$-1,5$ osv.

 

När jag lirade där förra månaden fick de två första på bordet 1,5 gånger points inspelat. Dealt hands.

 

Efter detta finns det något sorts lojalitetstjosan.. Har inte kikat närmare.

 

Rätt så bra skit.

 

// J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite ikväll, och det är faktiskt en ganska markant skillnad i spelhastighet jämfört med andra sidor har jag nu märkt, det är trots allt en faktor i $/h. Finns inte så värst många turbobord uppe heller. Är ganska nöjd med mitt spel nu, jag tycker jag spelar solidare och jämnare än förut. Hoppas jag kan fortsätta på detta, och kanske t om drabbas av lite positiv varians?

 

Riktigt störigt att HH fungerar så dåligt på iPoker, annars har jag faktiskt haft några händer som jag minns som intressanta. har haft kvar "livehistoriken" för att skriva HH efter sessionen, men har sedan varit tvungen att jäkta och stängt ner allting. Ska nog börja skriva upp ID så jag kan hitta dem sen.

 

Börjar bli lite tröttsamt att redovisa plus osv varje dag, så jag nöjer mig med att skriva ut hur stor BR jag har varje dag, så får de intresserade(nåväl) räkna ut dagsresultatet själv!

 

Nuvarande BR:

$1596

 

Nu ska det bli ruskigt skönt att sova, har sovit dåligt hela veckan och varit tvungen att missbruka koffeintabletter för att orka med skolan :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #1089901244: Table Tropicana (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 10:36:35 ET - 2006/10/11

Seat 1: SexyGirl_1993 ($50)

Seat 2: TheXC ($55.20)

Seat 3: Fogge75 ($56.65)

Seat 4: Wizardstide ($77.75)

Seat 5: tsmilingeyes ($18.25)

Seat 6: wratner ($36.20)

wratner posts the small blind of $0.25

SexyGirl_1993 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SexyGirl_1993 [6h 9c]

TheXC folds

Fogge75 folds

Wizardstide calls $0.50

tsmilingeyes folds

wratner calls $0.25

SexyGirl_1993 checks

*** FLOP *** [9d 6s Qd]

wratner bets $0.50

SexyGirl_1993 raises to $2

Wizardstide folds

wratner calls $1.50

*** TURN *** [9d 6s Qd] [Ks]

wratner checks

SexyGirl_1993 bets $4

wratner calls $4

*** RIVER *** [9d 6s Qd Ks] [Ah]

wratner checks

Hero ?

 

wratner e standardfirre och har spelat konstigt innan. Betalade av på river med nötfärg med 6669J på bordet och jag hade QJ. har även gjort några massiva överbet, så jag vet inte om jag orkar folda mot ett stort bet som kan betyda allt från TPNK till nötstege till totalbluff.

 

Värdebet eller checka bakom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag har sett att vi har hyfsat lik spelstil ger jag mig in och kommenterar.

 

Värdebet.

 

Jag sätter honom på färgdraget. Kanske nötfärgdraget och då kan han nog syna med A paret. Inte såååå tokigt om han lägger heller, många vunna potter utan showdown kan nog sätta griller i huvudet på många inom NL50.

 

6-7$?

 

my two cents // J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger inte att han spelade just denna handen jättedåligt, bara att han spelat oberäkneligt tidigare och att jag därför gärna checkade bakom.

 

Angående smileyn med rullande ögon blev jag mest förvånad över att han synade så pass mycket med en medioker Q. Sekvensen är ganska typisk för drag, iaf på denna låga nivå: Minbet, syn, check, syn, check. Gillar inte att minbetta med endast TP, men visst, kanske inte var dåligt spelat, bara att jag blev förvånad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ledsen, efter en (relativt) lång losing streak hade jag tänkt att vänta med dagboksskrivandet tills jag kommit på rätt köl. För att underlätta smågrindandet uppåt har jag och en kompis börjat med gemensam rulle.

 

Enkla regler: in med 900 var, dela rakt av på vinster och förluster. Sitter ofta tillsammans och spelar så vi håller koll på varandra. Grindar NL50 med bonusar, det långsiktiga målet är att få ihop till varsin NL100-rulle, dvs spela upp våra 1800 till ca $5,5-6k för att sedan splitta rullen igen och köra på enskilt. Vår rulle är f n 1570 dollar, back $230 alltså. Bra att du gjorde mig påmind om dagboken, ska föröska skriva mer aktivt i den.

 

Btw, du har ingen egen dagbok man kan kika i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussat 50 på Everest hittills, känns som att det finns mycket värde på det nätverket. Polarn kör Ongame så länge, tror han plussat samt att han jobbat på bonusen. Ongamebonusen är nog ganska svårclearad verkar det som, men eftersom vi får 500 dollar är det nog värt det. Imorgon (Senare idag) ska jag sammanställa bankrullen för att få lite överblick. Skulle gått ytterligare 20 plus den här sessionen om det inte vore för en dum riverbet, HH kommer när Everest uppdaterat historiken.

Först en halvintressant hand:

 

 

Playaz sitter vid 0 med $13,40.

JPSP sitter vid 1 med $43,75.

MtEverest sitter vid 2 med $53,26.

william007 sitter vid 4 med $48,97.

avvuccio sitter vid 5 med $125,97.

 

Dealern sitter vid 1.

 

MtEverest lägger en blind på $,25.

william007 lägger en blind på $,50.

 

(MtEverest ges :Js::Jh:.)

 

Före floppen:

avvuccio foldar.

Playaz foldar.

JPSP synar med $,50.

MtEverest höjer med $1,50.

william007 foldar.

JPSP synar med $1,50.

 

Floppen kommer upp

:5c::Jc::Ks:.

 

MtEverest satsar $3.

JPSP synar med $3.

 

Turnkortet kommer upp :Kc:.

 

MtEverest satsar $5.

JPSP synar med $5.

 

Riverkortet kommer upp :Ac:.

 

MtEverest checkar

JPSP checkar

 

Kortvisning:

 

MtEverest visar Js Jh.

Kåk, knektar över kungar - Jk Js Jh Ks Kk

 

JPSP visar 8h Kr.

Triss i kungar - Ks Kk Kr Ak Jk

 

MtEverest vinner potten på ($19,68).

 

Höjer för lite preflop, har blivit lat och använder "Bet Pot"-knappen även preflop, vilket gör att betten oftast blir aningen för små, eftersom jag gillar att köra 4BB+1BB/limper konstant.

Första felet i handen.

 

Bra flopp och använder återigen Bet pot och får syn. Mycket fin turn (förmodligen), bara att hoppas att han sitter på färgdraget/kungen och bettar strax under pott, hoppas på omslag. C/R bättre alternativ? Tråkigt nog är jag ny vid bordet, mot en aggressiv fi spelar jag nog CR ofta, även om jag multitablar och har ganska dålig koll på motståndarna så spottar jag ganska ofta särskilt aggresiva motståndare.

Gillar inte river, dels för att AK nu slår mig ifall han inte vågat betta turn pga färgdraget, och dels för att det är (mycket) svårare att få syn av en ensam kung. Det enda jag rimligtvis kan få syn av är :Qc: och kanske :Tc:.

River tycker jag är den knepigaste gatan och funderade en liten stund, men tog sedan beslutet att checka, finns det någon chans att jag får bluffsyn av en naken kung vid ett överbet? I varje fall, vid bet av motståndaren är det väl en autosyn? Dels för att jag inducerat färgbluff och dels ifall han verkligen har nötfärgen. I båda fallen bygger resonemanget på att många halvkassa NL50spelare kan tänka sig att värdebeta AI med nötfärgen, och kan därmed också tänka sig att representera nötfärgen, som i deras ögon uppfattas som mer eller mindre bästa handen.

Har inte spelat så länge på everest, men har fått uppfattningen att spelarnivån på NL50 ligger på ovanstående beskrivna nivå, någon som spelat där länge och anser att jag underskattar motståndarna, och att dessa tankebanor är helt uppåt väggarna?

I vilket fall, om jag checkar till Fi som sitter med kåk med en K på river så är väl ett ställ att vänta, han spelar nog likadant med färg/färgbluff som en kåk med kungar, vilket gör det lite jobbigare att syna stället?

AK kan vara en möjlig hand, slowspelar TPTK i position på flopp för att extrahera mer värde på turn, när han sedan träffar trissen samtidigt som bordet trefärgas vill han hålla nere potten genom ytterligare en syn, vid en kåk på river ställer han ju såklart.

Hela riverspelet tycker jag är en ganska knepig situation, även om det kanske är ungefär samma EV på alla alternativ? Checkar jag får jag inte värde av händer som skulle kunna tänka sig syna ett bet, dvs eventuellt en K, men inte så troligt. Betar jag tappar jag förmodligen bluffvärdet från en icke-existerande färg eftersom han troligen inte trycker efter ett ganska stort riverbet.

 

Synpunkter mottages tacksamt, både på handen, men framförallt på det efterföljande resonemanget, som jag skrivit efter handen eftersom jag inte hann med att tänka i alla dessa banor när handen väl utspelades. Är jag helt ute och cyklar på vissa punkter, vilka resonemang och antagande är i så fall felaktiga? Just denna frågan vill jag gärna ha svar på, eftersom tänkandet kan appliceras på många olika situationer på den här nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar sista handen som sänkte dagsresultatet, spyr imaginärt av min riverbet.

 

 

Bordsplacering:

 

sashstar sitter på stol 1 med $63.98.

matiou sitter på stol 2 med $68.87.

MtEverest sitter på stol 3 med $56.46.

Extrema2 sitter på stol 4 med $32.67.

mindjuice sitter på stol 5 med $23.48.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 3.

Extrema2 lägger den lilla blinden på $0.25.

mindjuice lägger den stora blinden på $0.50.

 

Ge hålkorten:

 

sashstar: -- --

matiou: -- --

MtEverest: Ks 10s

Extrema2: -- --

mindjuice: -- --

 

Före floppen:

sashstar lägger sig.

matiou synar $0.50.

MtEverest höjer $2.25.

Extrema2 lägger sig.

mindjuice lägger sig.

matiou synar $1.75.

 

 

Floppen (Qc Js 3h):

matiou checkar.

MtEverest höjer $3.00.

matiou höjer $6.00.

MtEverest synar $3.00.

 

 

Turnkortet (Qc Js 3h 5s):

matiou höjer $5.00.

MtEverest synar $5.00.

 

 

Riverkortet (Qc Js 3h 5s 10c):

matiou checkar.

MtEverest höjer $20.00.

matiou synar $20.00.

 

 

Kortvisning:

MtEverest visar Ks 10s.

MtEverest har 10s 10c Js Qc Ks: Par

matiou visar Qd Jd.

matiou har 10c Jd Js Qd Qc: Två par

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $67.25

matiou vinner $64.56.

Husprovision: $2.69

 

Orkar tyvärr itne ändra korten, måste sova snart (Höstlov är dödligt för dygnsrytmen). Vill även ha HH på engelska, tycker det är lättare att läsa HHs på engelska eftersom man är uppväxt med engelskt pokerlingo, samt att det stör mig att blanda svenska med dollar :) Ska fixa det nästa gång jag spelar.

 

I varje fall, handen spelar sig själv fram till turn tycker jag, när jag e på ett visst humör kan jag tänka mig att höja till ca 15 eftersom jag har position och nog har ganska lätt att få in pengar vid träff på river om jag får syn på turn. Är nöjd om jag tar potten där också. Valde dock att bara syna, vilket nog är korrekt när jag kollar min pokerkalkylator, är allt mellan 30 till 40% dog vid möjliga händer, 29% mot QQ. Får jag 3B AI här är jag nästan garanterat 30/70, är nog så gott som alltid uppe mot 2par/set då. Valde iaf att syna, och på river ser jag min chans att representera AK, ett fullständigt horribelt och fruktansvärt dåligt spel, varför skulle jag syna turn med AK här? (Även om det faktiskt finns spelare som sysslar med sådant) Hade jag varit i FIs situation här hade jag aldrig lagt tvåpar eller set här, hade funderat så smått med AQ, men där tror jag nästan att jag hade hittat synen ändå (kanske dåligt spel).

 

Sen såklart, PF-raisen är nog ganska kass när jag tänker efter, men jag sitter på knappen och har en limper framför mig, slänger många gånger KTs här, men var det var sista handen, och var lite grinig över att jag fått rundfold vid exakt samma spel med AA 3-4 händer tidigare. När jag tänker på det är nog PF-spelet ett stort fel i denna handen =)

 

Annars standardspel fram till river? (Iofs bara flopp och turn att diskutera när jag uteslutit PF och river, men iaf :P)

 

Misstänker att jag får lite av en firrestämpel efter de här 2 händerna tyvärr, men allt för att bli en bättre spelare!

 

Godnatt och happy flaming!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS. När jag läser igenom sista handen en gång till mår jag ännu sämre eftersom jag i princip skulle spela sista handen exakt som Fi gjorde, checka en bra hand på river för att sedan lugnt och harmoniskt syna den självklara bluffen och sedan nöjt luta sig tillbaka och tänka "poker är ett sjukt lätt spel, och det är verkligen roligt att det finns så pass dåliga och förutsägbara spelare som på ett eller annat sätt njuter av att donera dollar efter dollar"

 

vomit.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade plusset nu på morgonkvisten efter att ha varit på mina farföräldrars finmiddag =)

Plussade $160 på everest ikväll, och förde över pengar från NETeller till vårt full contact-konto, så nu har jag sammanställt bankrullen.

Nuvarande gemensamma rulle:

$1748.

 

Vi har nu alltså endast backat 52 dollar sen vi startade vårt projekt, vilket är bra med tanke på vår första eländiga period.

 

Måste sova nu, kallt att inte ha rullgardin när man lägger sig när det ljusnar :/

Har inte lyckats ändra språket till engelska, hittar inte i klienten. Är relativt säker på att jag valde engelska som språk när jag installerade iaf.. :roll:

 

Detta innebär att ni får min första HH som endast visar när jag vinner en stor pott och inte ger upphov till någon diskussion :), på svenska!

 

Everest Poker — Giv - info

Giv-ID: 714758315

Bords ID: -30293363

Spelsätt: Spel om pengar

Bord - namn: Doha-3

Speltyp: Hold'em

Blindar: $0.25/$0.50

Insatser: $0.50/$0.50

Valuta: USD

Startdatum: 2006-11-05 GMT

Starttid: 05:43:55 GMT

 

 

 

Bordsplacering:

 

MtEverest sitter på stol 1 med $75.37.

exor3000 sitter på stol 2 med $58.32.

trankilbzh sitter på stol 3 med $118.92.

oszika sitter på stol 4 med $78.10.

Erick sitter på stol 5 med $39.31.

bounch sitter på stol 6 med $25.40.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 4.

Erick lägger den lilla blinden på $0.25.

bounch lägger den stora blinden på $0.50.

 

Ge hålkorten:

 

MtEverest: :As::Ad:

exor3000: -- --

trankilbzh: -- --

oszika: -- --

Erick: -- --

bounch: -- --

 

Före floppen:

MtEverest höjer $2.00.

exor3000 lägger sig.

trankilbzh synar $2.00.

oszika synar $2.00.

Erick lägger sig.

bounch lägger sig.

 

 

Floppen (:4c::7s::2h:):

MtEverest höjer $5.00.

trankilbzh lägger sig.

oszika höjer $10.00.

MtEverest höjer $18.00.

oszika synar $13.00.

 

 

Turnkortet (4c 7s 2h 4h):

MtEverest höjer $50.37.

oszika synar $50.37.

 

 

Riverkortet (:4c::7s::2h::4h::8h:):

 

Kortvisning:

MtEverest visar :As::Ad:.

 

oszika visar :Jh::Js:.

 

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $153.49

MtEverest vinner $150.49.

Husprovision: $3.00

 

Minns inte om det var AA eller AK som fått det felaktiga fiskryktet: Du vinner små potter men förlorar stora, men om det var AA har jag nu ett empiriskt bevis på att så inte är fallet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaks på scratch nu typ. Min polare är nog glad, ska försöka få honom att skriva här!

 

Ska också försöka skriva på lite annorlunda tider än vad jag gjort på sistone, för i min enfald inbillar jag mig att jag jag inte får några replies eftersom jag skriver mellan 4-6 på morgnarna, och att den alltid hamnar längst ner i listan direkt. Innerst har jag dock en brännande känsla som säger mig att det är för att jag är en fisk som skriver monotont och ointressant :/

 

Ska sträckkolla Alias säsong 1 tills skolan börjar nu, är så beroendeframkallande att jag var tvungen att beställa säs 2 precis. Min bror ber mig att hjälpa honom att grinda World of Warcraft, ett erbjudande jag tyvärr måste avböja.

I alla fall, uppe på +-0 sen jag började med polaren, nu är det en spikrak väg mot rikedomen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste medge att jag blev ganska förvånad när Göran smög fram mitt namn ur lotto-urnan. Blev riktigt glad när jag fick tillgång till ett smaskigt NL50 konto, men kanske främst kontokortet då jag har flera betalningsanmärkningar och prickningar sen min tid som ficktjuv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

kajse valde som väntat att kliva av dealen, pga att han lirade för lite, så nu e jag on my own igen, dock med mkt mindre rulle. har knappt 400 på everest, och 3k på svenska spel. Har faktiskt blivit slagen på SvS 2.5/5 kr när jag lirat där. En av mina största läckor är att jag betalar av mycket med näst bäst hand, finns risk att jag blivit lite bluff-nojig och letar hjältesyner, men det är nog lätt att åtgärda. Kommer fortsätta lira NL50 tills jag åker på en badstreak, då blire NL25 grind igen. Målet är 1.5k igen innan nyår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att jag ska tighta till mig, så tack för tipset, men jag undrar hur du vet mitt nick där? :)

 

Btw är dagens sämsta laydown ett faktum. Precis så här skadad blir man när man gång på gång springer in i set med TPTK och överpar:

----------------------------------------

Inledande spel 762190067.

 

Lucky-Royal sitter vid 0 med $23,42.

TroyPlas sitter vid 1 med $67,72.

behle8 sitter vid 2 med $59,87.

MtEverest sitter vid 5 med $119,52.

 

Dealern sitter vid 1.

 

behle8 lägger en blind på $,25.

MtEverest lägger en blind på $,50.

 

(MtEverest ges Ks Kk.)

 

Före floppen:

Lucky-Royal foldar.

TroyPlas höjer med $1,25.

behle8 synar med $1,50.

MtEverest höjer med $5,25.

TroyPlas synar med $5,25.

behle8 foldar.

 

Floppen kommer upp

7k 10h 6r.

 

MtEverest satsar $13.

TroyPlas höjer med $13.

MtEverest foldar, visar Ks Kk.

$13 skjuts över till TroyPlas.

 

Kortvisning:

 

TroyPlas visar Qs Qk.

Par i damer - Qs Qk 10h 7k 6r

 

TroyPlas vinner potten på ($40,08).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar efter en dryg timmes spel sessionen, 132 dollar upp. Känns såklart roligare att spela nu när man vinner =) Såg förresten det sämsta spel jag någonsin sett också, men håll er ifrån everest, för det är min damm!

 

----------------------------------------

Inledande spel 762245734.

 

MtEverest sitter vid 0 med $94,28.

darkdog309 sitter vid 1 med $53,14.

LeRoux sitter vid 2 med $122,05.

Lascuderia sitter vid 3 med $53,65.

lapez sitter vid 4 med $31,78.

POUDOUME sitter vid 5 med $37,23.

 

Dealern sitter vid 0.

 

darkdog309 lägger en blind på $,25.

LeRoux lägger en blind på $,50.

 

(MtEverest ges Qh Qr.)

 

Före floppen:

Lascuderia foldar.

lapez foldar.

POUDOUME synar med $,50.

MtEverest höjer med $2.

darkdog309 foldar.

LeRoux foldar.

POUDOUME synar med $2.

 

Floppen kommer upp

6s 5r 6k.

 

POUDOUME satsar $,50.

MtEverest höjer med $3,50.

POUDOUME synar med $3,50.

 

Turnkortet kommer upp Qk.

 

POUDOUME satsar $,50.

MtEverest höjer med $9,50.

POUDOUME synar med $9,50.

 

Riverkortet kommer upp 4h.

 

POUDOUME satsar $,50.

MtEverest höjer med $34,75.

POUDOUME går all-in med $20,23.

$14,52 skjuts över till MtEverest.

 

Kortvisning:

 

MtEverest visar Qh Qr.

Kåk, damer över sexor - Qk Qh Qr 6s 6k

 

POUDOUME visar Kk Js.

Par i sexor - 6s 6k Kk Qk Js

 

MtEverest vinner potten på ($72,21).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...