Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inte många händer på Fi men statsen efter 40 händer säger typ 35/30/1.5 och han verkar lite aggro precis som statsen antyder.

Vad tycker ni om mitt turnspel, och ska jag betta river?

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is SB with Qspade.gif, Qclub.gif.

2 folds, CO calls, 1 fold, Hero raises, BB calls, CO calls.

Flop: (6 SB) Tclub.gif, 2club.gif, Kspade.gif(3 players)

Hero bets, BB calls, CO folds.

Turn: (4 BB) 9heart.gif(2 players)

Hero checks, BB checks.

River: (4 BB) 3heart.gif(2 players)

Hero?

Postad

Checka mot en agro ppl ä väl inte helt fel men tycker nog bett är mer rätt. Men riverm måste du ju värdebetta.

I FL är det mindre problemfritt o va ur position då det värsta som kan hända är att du blir raisad o måste calla 1 till bett. Är du i position kan du bli C/R o därmed betala 2-betts istället för inget. Så man får tänka sig för innan man värdebettar då.

Postad

Jag som är tajt men inte tillräckligt aggro hade betat på turn. Hade fi synat hade jag check-synat river. Hade han reraisat hade jag nog fegar ur.

Som det har blivit här hade jag nog satt fi på ett drag och samlat nya krafter och betat på river.

Postad

Om jag bettar turn och blir höjd får jag 7:1 i odds utan att riktigt veta vad jag står eller hur många outs jag har, och på denna brädan mot en LAGish motspelare vill jag se showdown med min hand. Mot spelare som denna har jag bäst hand mot en turn-raise till och från så folda mot en turn raise anser jag inte går eftersom det finns flertalet "legitima" turn-raise-händer som jag har 6+ outs mot.

Genom att istället checka tror jag att jag kan få honom att betta de flesta av sina drag och sämre händer som JT, QT osv som hotar mig samtidigt som jag får se SD billigt och låta han bluffa maximalt om han känner för det.

mmm, jag hade betat turn, letar sällan spöken. River hade jag definitivt värdebetat.

Edit: Gyre, du är rutinerad. varför postar du en sån här standardhand?

Mitt normalspel är att betta turn och det är väl "standard" mot mindre aggro spelare. Nu gjorde jag inte det och ville ha lite åsikter från er andra.

Postad
värdebeta river....är inte det standard i sånt här läge?

Hade han haft en hand som synar ett riverbet hade han väl betat turn? Är han helt tom/hade ett drag så är enda chansen att få in mer pengar att check-syna. Och 1.5 är inte så där jättehög agg-faktor.

På turn däremot...

Har han ett drag eller ett JT synar han väl ändå ett bet, så pengarna kommer väl in hur som helst?

Höjer han med någon av dom händerna är det ju bara bra.

Jag antar att jag misstror din read att han kan betta turn tom och eftersom jag har facit så är väl risken att jag är färgad av just detta- att jag sett honom checka.