Gå till innehåll

NLT - Fin triss med hyfsat djupa stacks


pisak84

Recommended Posts

- river999 sitting in seat 1 with $400.00

- xike sitting in seat 2 with $536.27

- kuksugare- sitting in seat 3 with $1070.85 [Dealer]

- pisak84 sitting in seat 4 with $1241.30

- mr_wind sitting in seat 5 with $332.76

- asghar sitting in seat 6 with $52.50

 

pisak84 posted the small blind - $2.00

mr_wind posted the big blind - $4.00

 

** Dealing card to pisak84: 10 of Diamonds, 10 of Spades

asghar folded

river999 called - $4.00

xike called - $4.00

kuksugare- raised - $22.00

pisak84 called - $22.00

mr_wind folded

river999 folded

xike called - $22.00

 

mina tankar och reads på spelarna i handen här:

xike som limpar är en jättefisk. Kan i princip inte spela poker, spelar nästan alla händer och vägrar lägga minsta träff på flopp.

 

kuksugare- raisar oftast lite preflop, endast stort när han har bra. sätter han på en stark hand här.

 

 

** Dealing the flop: 2 of Clubs, 10 of Hearts, Jack of Hearts

pisak84 checked

xike bet - $16.00

kuksugare- raised - $66.00

 

xike har en vana att beta in i preflopraisaren, han gjorde det mot mig 3-4 gånger i rad och när jag slog om reraisade han igen varje gång. han är inte den som lägger sig.

 

kuksugare vet om att den snubben e jättefisk så han gör inte det här movet tom. hans read på mig bör vara väldigt aggressiv han vet att jag är kapabel till en stor semibluff här också.

Med detta i åtanke bör jag raisa för att få in degen på floppen mot kuksugares förmodade JJ-AA? (minus JJ, så riggat kan det väl inte vara?)

 

Eller bör jag syna för att maskera min hand och hoppas på att dessutom få med xike? xike kanske en gång i livet (minus en gång plus 13 gånger mot mig) kan hitta reraisen med en sämre hand typ toppar?

 

Isåfall hitta nån form av checkraise all in på blank turn..

 

Ge mig kommentarer osv, så ska vi fortsätta diskutera denna smakfulla hand strax...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan tanke är att det kanske är bättre spel att betta in i preflop raisaren direkt med när vi har så pass djupa stacks?

 

Lägg gärna en kommentar om det, men jag vill sedan ha kommentarer såsom det var spelat med check...

 

Nä, jag tycker check är det bästa alternativet där då hero har en så pass bra read megafisken Xike.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har han JJ är det synd men du kan inte släppa den handen. personligen skulle jag betat ut först på floppen, eftersom jag tycker reraise ger ut mer info om din styrka.

 

Jag tror knappast att frågan var om han skulle lägga handen här utan mer hur få in degen och få med båda två. Jag hade nog bara synat för att få med fisken och sedan tryckt in degen på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle trycka in en reraise där, turn har så pass många scarecards att de kan döda actionen helt medan megafisk kan ställa med drag på ditt reraise eller med TP of any kind, samt tvåpar, överpar, den duktiga killen då hamnar i en situation då han måste gambla 3way eller folda.... Vilket han nu än gör så har du gjort så pass mkt pengar redan att du kan hjula av lycka. får hellre in ett bra bet och 1 deg än 2 allins och höja risken att bli utdragen.

 

nåja, snack o trams, men ge dom beslutet på flop imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag tycker check är det bästa alternativet där då hero har en så pass bra read megafisken Xike.

Är det inte ett vanligt fel att folk alltid utesluter att fiskarna verkligen kan ha kort ibland.

Som det är betat före floppen kan ju kuksugare (vackert) ha raisat med AhKh och fisken synat med JJ och att x-sugaren spelar sitt fina drag hårt på floppen.

I det här fallet verkar ju inte problemet vara att få in pengar i mitten. Utan att setet kan ligga riktigt risigt till.

Jag röstar på att beta på floppen. Hade fisk synat och x-sugaren betat lika hårt så hade alla pengar åkt in, men du hade ju knappast suttit å flinat i väntan på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du skulle ha satsat själv istället för att checka, att check-raisa 2 st som har höjt bara skriker ju set.

 

Intressant. Andra menar att det skriker drag. Oavsett så bör man ju spela drag och stål någorlunda likadant, och då finns det inga sådana här reads för fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Ge mig kommentarer osv, så ska vi fortsätta diskutera denna smakfulla hand strax...

Finns det ingen regel för postandet som säger att man måste följa upp med facit inom 12 timmar.

Vad hände sedan pisak84?

 

Sry m8.. var inne o kollade i början men hade typ inte fått några svar...

 

Ok, i detta fallet valde jag att bara syna. Tyvärr fick det denna tråkiga utgång:

 

** Dealing the flop: 2 of Clubs, 10 of Hearts, Jack of Hearts

pisak84 checked

xike bet - $16.00

kuksugare- raised - $66.00

pisak84 called - $66.00

xike folded

 

xike lägger sig förstör mer än halva anledningen till kallsyn, men fortfarande en pot som kan bli väldigt stor mot "mr.sugare" med stor stack.

 

** Dealing the turn: 7 of Hearts

 

Mycket dåligt kort, han kan mycket väl sätta mig på färgdraget. Sätter honom främst på överpar, liten chans för AhKh eller AhQh möjligtvis, eller JJ men det skulle jag aldrig slinkit undan hur som.

 

Check, bet (hur mycket?) eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okaj.. nu ska jag förespråka emot din syn på flop..

betta rakt ut på denna flop mot flera FI är självfallet speciellt när du beskriver xike dom megafisken där har du lätta 600 dollar på denna flop.. om han nu inte viker.

sen om du synar efter bet re-raise så avslöjar du din hand för mycket

,indikerar för mycket megamonster. som du spelat dom..

spelar ingen roll hade satt dig på set efter denna action oavsett..

men nu ser jag att du skulle ha bettat ut pott på flop..

sen tagit action efter vad som hänt.

och som du sa är kuksugare kompetent så då spelar du ditt set fel och kommer få dåligt betalt om de inte kåkar river lr turn...

om han nu har färgdrag på flop och inte kan släppa river lr turn..

 

nu är jag en megafisk ;) men anser att stål ska aldrig checkas oavsett flopp nästan.. du får bättre betalt om du inte checkar i längden..

 

men de är mitt ansende.. och vad andra säger kan ju vara emot mig.. men min spelstil föresårkar sånt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkar inte mer postar resten:

 

** Dealing the turn: 7 of Hearts

pisak84 bet - $164.00

kuksugare- called - $164.00

 

** Dealing the river: 8 of Spades

pisak84 bet - $299.00

kuksugare- called - $299.00

pisak84 shows: 10 of Diamonds, 10 of Spades

kuksugare- mucks:

pisak84 wins $1145.00 from the main pot

 

Känns som om jag kunde fått in mer pengar, dock lite surt att xike var såpass tom, hade han haft minsta par hade han spelat kan jag lova er gott folk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...