Gå till innehåll

TV: Tilt, ny poker tv-serie!


Ovuca

Recommended Posts

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har också sett hela serien. Man tvingade sig igenom den för det skulle ju ändå vara en pokerserie och det kunde ju bli bättre i nästa avsnitt, när serien kom igång lite. Men nä.

Det märktes att serien kom till ganska hastigt för att rida på pokervågen. Väldigt torftig handling och inte speciellt mycket poker.

 

Intressant att notera dock är att polisen spelade Ivan Dubov i FaceOff. Dom som minns den minns kanske att Ivan fick ganska ordentligt med elchocker i en scen. Efter att ha sett Tilt så kan man misstänka att dom elchockerna inte var på låtsas. För sämre skådespelare får man nog leta efter. Äkta elchocker i en tidigare film skulle kunna få vara en viss ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka tider går serien missade första avsnitten som var igår eller vadd det var, sänder dem nån repris?

 

 

tack tack

 

Andra avsnittet är ikväll klockan 22.00. Själv så missade jag första avsnittet, ska nog titta på det idag för att få en egen uppfattning om det, men särskilt höga förväntningar har jag inte på serien efter all sågning som man läst här inne :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollar inte mycket på tv-serier, men jag hade lite förhoppningar om den här. Segade mig igenom första avsnittet och tänker inte kolla mer. Denna serie faller in bland alla andra dussin-action-serier ifrån staterna, enda skillnaden är att dom petar in lite, imho, dåliga machopokerscener. Kunde kanske varit bra och ambitionen är nog rätt. Men det blir fel på något sätt, jag skrattade åt de stenhårda kommentarerna som om det var en komediserie jag tittade på. Såsom dialogen och pokerscenerna är i Rounders faller mig i smaken, men det här misslyckas, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker sidan som Hjort länkade till tidigare är en helt underbar beskrivning av serien.

They are also the most annoying bunch of poker players ever; instead of acting in a timely manner, they each have a prepared monologue for every action. It’s not just “Raise”, its “it’ll cost you a tank of gas to see the river.” It’s not just a fold, it’s a speech about what “Daddy taught me” (the biggest cliché in poker) before folding. All the other players at the table are trying to find the “No Player Chat” button on the table to save themselves from hearing this hokey dialogue, but no dice. So for them it’s yet another session of “Assholes who’ve seen Rounders and won’t shut the F up” on this night of cards.
Började titta förhoppningsfullt något avsnitt för att sedan ebba ut i totalt ointresse av vad som skulle hända.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det bästa i hela serien är när WSOP drar igång och kommentatorerna presenterar den där snubben som ska va tidernas mest framgångsrika internetspelare..

 

"Han spelar tre bord samtidigt!" (!!!?)

Och för det behöver han dessutom tre datorer (eller åtminstone tre skärmar) som han hoppar frekvent mellan... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahah, jo jag såg också det. :D

 

Baaaaaaang your dead!!!!!!!!!! Eller vad han nu skriker...

 

Bra slå ihjäl tid serie. Har "köpt" hela DVDn på nätet , orkade inte vänta på upplösningen ;)

 

"Hah, i just bluffed you out of half of your stack!"

 

Heh, man blir fan nästan lite tårögd när han e så taskig mot killen han slår ut i WSOP, men glad igen när han blir utslagen själv :)

 

Jag har väldigt svårt för tv-serier i allmänhet (både hypen omkring dom och att jag totalt saknar förmågan att följa sändningstiderna på tv..) men jag gillade helt klart Tilt och skön bonus att det är poker inblandat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...