Gå till innehåll

PLO - Dragrolig flopp


Saint_Bjorn

Recommended Posts

Länge sen jag körde PLO så jag blev sugen att testa igen, resultatet efter förra infallet var i alla fall positivt. Texas-förstörd som jag är kände jag mig ordentligt ringrostig med det lilla jag kunde.

 

Resultatet av denna oväsentligt, känner bara på mig att jag spelade floppen fel och därefter ytterligare fel på turn.

 

Inte världens bästa hålkort heller precis, men om man tänker bort den missanpassade 5:an är de väl minst värda en syn?!

 

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $72.25

UTG+1: $31.30

CO: $15.40

Button: $50.90

SB: $11.10

EGO: $27.30

 

Pre-flop: (6 players) EGO is BB with 5:diamond: J:spade: K:spade: K:club:

UTG raises to $2, UTG+1 calls, CO calls, 2 folds, EGO calls.

Kan väl knappast reraisa här?

 

Flop: Q:spade: T:spade: J:diamond: ($8.25, 4 players)

EGO checks, UTG checks, UTG+1 checks, CO checks.

Planen är checksyn om UTG betar och CO viker, däremot checkraise om CO synar. Rätt eller fel tänk? Borde jag ha betat ut och därmed 1) köpt potten där och då, eller 2) comittat mig för att trycka på turn (alt re-reraisa allin pre) oavsett kort?

 

Turn: 7:heart: ($8.25, 4 players)

EGO bets $6, UTG folds, UTG+1 calls, CO raises all-in $13.15, EGO calls, UTG+1 calls.

Jag är glad om jag får köpa potten här. Men det fick jag inte. Rätt eller fel att beta ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med tycker jag absolut att handen är tillräckligt bra att syna en höjning med.

 

Jag föredrar verkligen att betta ut floppen och vara beredd på att spela om allt där mot en spelare än att göra det på turnen. Tänk på att du har två av kungarna som behövs för nötstegen vilket är en tillgång när man är tre till flopp.

 

Om du bettar pott och båda är med tycker jag du ska check/folda turn för att då är med största sannolikhet färgen död för dig och någon lär han stege eller set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

färdig stege ute, lågnivå där folk inte släpper suckerstegar, inga nötdrag alls förutom om ett A kommer, har man otur drar man på split med typ 3 outs.

 

CHECKFOLD

 

Iofs tog jag inte hänsyn till nivån. Du har nog rätt i att sånna här subtila moves inte hör hemma på PLO$50. Dom är dock helt okej på PLO$200 och uppåt enligt min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkfold hade jag inte som alternativ på floppen. Bedömde risken att nötfärgdraget var ute som relativt lågt, vilket bör vara sant då det finns så många andra händer fi kan ha och jag ser fyra spader. Rundchecken på floppen och därefter syn/raise på turn gör mig jäkligt konfunderad. Att mina KK är slagna känns givet. Jag kände mig villrådig, inte en aning om hur många levande outs jag har och vad fi sitter med. Fan, jag måste läsa på lite PLO-teori. Men jag köper Djens bättre vetande, fast nu blev det ju ingen floppbet.

 

Djens, menar du att jag helt ska släppa handen efter rundchecken på floppen?

Jag kan inte se vilken hand man checkar floppen med och därefter raisar lankan på turn (jo förresten, möjligen AX spader med KX). Däremot jag, som satt ur position, kan mycket väl ha siktat på en checkraise med stålet på floppen, tycker därför de var respektlösa som synade/raisade bara så där utan vidare på turn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med tycker jag absolut att handen är tillräckligt bra att syna en höjning med.

 

Jag föredrar verkligen att betta ut floppen och vara beredd på att spela om allt där mot en spelare än att göra det på turnen. Tänk på att du har två av kungarna som behövs för nötstegen vilket är en tillgång när man är tre till flopp.

 

Om du bettar pott och båda är med tycker jag du ska check/folda turn för att då är med största sannolikhet färgen död för dig och någon lär han stege eller set.

Jag var inne på det här spelet i mina eftertankar, det var därför jag postade hh:n. Men precis som Djens skriver är ju risken stor att vi är uppe mot en färdig hand så vitt vi vet innan vi betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte köpa att det här movet skulle vara så dåligt som Djens vill få det till oavsett hur många gånger han upprepar det. Är det ett värdelöst move och är jag därmed så risig på Omaha får jag väl helt enkelt gå gul men jag har hittills gått bra på det iaf över ett stort antal händer.

 

Visst ibland är man krossad, men det är ju ändå lite av en bluff med blockers och några drag som kan ge bäst hand. Jag gillar movet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en coinflip baserad på reads, bordsstämning och liknande för mig.

 

Fördel: Du har blockers och lite outs, en bluff är inte helt tomteaktig och kan fungera.

 

Nackdel: Jag brukar sällan skjuta på den här typen av floppar då folk gärna hänger kvar med flushdrag, set och då och då tiltar loss med top tvåpar.

 

Ang bordsstämning: På vissa bord är det här en för stark actionflopp och folk blir istället passiva varvid det blir en förvirrad rundcheck till turnen innan någon 1/3 potbettar med suckerstegen. På andra bord är alla på megatilt och alla har träffat något varvid någon entusiastisk shortstack m AAxx tycker att det här var den absolut bästa floppen han någonsin sett och degar in varvid kaos utbryter. Du får gå på känslan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justja...

 

Varför har du bara halft inköp för?!?! :twisted:

 

(Anledningen att du förlorat potter nyss funkar inte, det ska va fullt ändå)

:oops:

 

Faktum är att jag låg nån dollares plus, gick in med defaultvärdet som var $20. Vet att FTP ligger väldigt lågt på det, t ex FLT 3/6 har de $60.

 

Edit: Ser nu att jag ljög, $40 ska defaultinköpet vara. Hm, minns inte att jag åkte på nån snyting men tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...