Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Detta program var ju sjukt kul. Inte ens hipp hipp hade kunnat göra en roligare debatt. Roligaste karraktärerna var ju.

1) Kvinnokraft, en gammal tant som fått en uppenbarelse från gud och startat ett kvinnoparti. Åkte runt i landet (bla hultfredsfestivalen) med sin husvagn.

2) Superrasisten nere till vänster. Så han såg ut.

3) Enhetssnubben, som hämtad ur filmen tillsammans och bara svarade att man skulle rösta in "medvetna" människor på alla frågor han fick.

4) Dansken, ganska skön tills han kom i bråk med den krista tanten.

5) Tomten, han kom, han sågs men vad fan ville han?

6) Linda, hört talas om dubbelmoral?

7) Förbjud skatterna snubben, med för lite för att komma högre på listan men gav mig ett gott skratt varje gång han öppnade munnen.

Två riktiga genidrag var ju att sätta Kvinnokraft och Dansken tillsammans. Även tomten och Linda var roliga att beskåda i sin närhet till varandra.

Enda partiet som kändes lite vettigt var ju Rättvisepartiet, de verkade ju i alla fall hyfsat seriösa.

Sedan slog det mig att jag nog är lite kommunistiskt lagd :?

Men som sagt, sjukt kul program, blir att köpa insiderboxen när den kommer ut..

Håller med! Detta var humor på en väldigt hög nivå! Måste ses!

Linda Rosing är som hon är men hon gjorde absolut inte bort sig i det här gänget. Hon var mer som en skolflicka som satt längst fram och som räckte upp handen. Något tydligt parti program fanns inte utan det var väldigt adhoc. Unga invandrartjejer ska lära sig fylla i en F-skattsedel så att de kan starta egna företag. Yeah, right Linda! Bara man kunde fylla i en F-skattsedel då är det bara att köra sen, eller?

Nassen var rätt rolig (tycker jag) när han vädjade till Aschberg: "Aschberg! Avbryt mig inte nu. Det här är en känslig fråga för oss. Du avbryter bara mig och ingen av dem andra" (snyft).

Skattenissen måste ha rymt från psykvården. Allvarligt. han var helt Väck, men ändå väldigt rolig.

Enhet: ha, ha. Vilken haschtomte! Vi är medvetna då löser sig allt. Bra synpunkt :D

Tomten: Ja, vad fan ville han.

Kul vara också Liberala partiet. Vilken hyperliberal snubbe. Survival of the fittest...Ja, som sagt humor på väldigt hög nivå. Programmet kan verkligen rekommenderas.