Ugrath Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Hej jag lirade nyss lite 5/10 shorthanded limit på ett av partypokers skins. Kan nämna att jag var lite tiltad efter att ha blivit rivrad ett par gånger. Det jag undrar med den här handen är om jag gjorde rätt som cappa på river? ***** Hand History for Game 1422880707 ***** $5/$10 Hold'em - Tuesday, January 11, 19:56:50 EDT 2005 Table Table 11302 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 3: BigBfan ( $296 ) Seat 8: TheCatt ( $671.5 ) Seat 10: HERO ( $195 ) Seat 1: Slusken_ ( $646 ) Seat 5: Jill_Scott ( $412 ) Seat 6: Notch138 ( $237.5 ) HERO posts small blind [$2]. Slusken_ posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Qd Td ] BigBfan calls [$5]. Jill_Scott raises [$10]. Notch138 folds. TheCatt folds. HERO calls [$8]. Slusken_ calls [$5]. BigBfan calls [$5]. ** Dealing Flop ** [ Tc, 2h, Th ] HERO checks. Slusken_ checks. BigBfan checks. Jill_Scott checks. ** Dealing Turn ** [ 3c ] HERO bets [$10]. Slusken_ calls [$10]. BigBfan folds. Jill_Scott folds. ** Dealing River ** [ 2s ] HERO bets [$10]. Slusken_ raises [$20]. HERO raises [$20]. Slusken_ raises [$20]. HERO calls [$10]. Slusken_ shows [ 2d, 2c ] four of a kind, twos. HERO doesn't show [ Qd, Td ] a full house, Tens full of twos. Slusken_ wins $138 from the main pot with four of a kind, twos. * Flytt till resultat , titta gärna på PHH-guiden - QoS * Citera
RaMz Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Lyckas du att inte cappa den där rivern så är du duktig. Men försök att inte slowspela så mkt, du har ändå 3 motståndare på floppen så du kan betta på. att han floppa kåken är inte så mkt du kan göra åt. Citera
Hjort Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Jag är tveksam till att försvara lilla mörken med QTs i det läget preflopp. Så bra är inte handen och du kan ju lätt vara dominerad av limpern. Beror förstås en hel del på hur lösa motståndarna är, men mitt standardspel mot limp+höjning är en fold, särskilt när SB är så liten. På floppen så har du ju value att hämta genom att beta, en checkraise är ju inte alls särskilt lämplig eftersom det troliga då är att spelarna mellan dig och Jill_Scott får betala två bet kallt. Jag ser heller inget jättestort value i att slöspela eftersom du svårligen kommer få något superraisekrig mot en hand som AJ som träffar esset på turn oavsett om du försöker spela svag här. Beta floppen så får du in lite pengar av en del färgdrag, kanske överkortsdrag, osv. Turn: Beta ut igen. River: Nu lägger ju du faktiskt inte in den cappen utan bara trebeten, och eftersom du agerade mähäigt på floppen och din motståndare beter sig som tvåan hjälpt honom så är det ju inte omöjligt att han fått kåk med A2s och tror att den står. En hyffsat stor del av tiden så kommer det ju förstås också bli splitt. Jag tror i vart fall att du har lite tunt value att hämta med trebeten mot många spelare. Enda orsaken att inte trebeta är ju om du är uppe mot någon som oftare har fyrtal när han höjer än en tvåa. Citera
Recommended Posts