Lilly77 Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Jag vet inte om detta finns men om det inte finns så kanske det vore något att lansera. Idag är det väl oftast pokersajter som sponsrar olika bra spelare men hur skulle det vara om flera privat personer skulle sponsra en spelare, dvs man köper andelar. Syftet är givetvis sedan att spelaren ska försöka dubblera pengarna så mycket som möjligt under en viss specifik tid. Gör spelaren ett bra jobb så kommer det leda till återkommande och fler kunder vilket givetvis även genererar pengar till spelaren själv. Vad tror ni om detta? PS. Jag visste inte riktigt vilket forum jag skulle publicera detta inlägg så om det passar bättre i ett annat forum så är det bara att flytta. * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
rosen Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 tror det kommer snart, men i en annan form. finns lite av det idag inför större tävlingar får folk sätta ut hur mkt de tar för x antal procent av vinsten. skulle gärna se en lista på alla spelare och hur mkt de har sålt/bytt och till vilka. skulle säkert kunna funka som "kontrakt" oxå, nu blir det ju lite tjafs efter varje wsop med delning o så. kan inget om sånt men hoppas ngn kommer göra det. sidorna som har sponsrade spelare borde faktist kunna sälja ut "sina" procent som en liten betting. Citera
jaroiten Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Varför skulle en vinnande spelare låta andra ta del av vinsten? Citera
Jimmy_the_Rose Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Varför skulle en vinnande spelare låta andra ta del av vinsten? Den vinnande spelaren kanske har en tuff ekonomi som kräver uttag som gör att han inte har möjlighet att gå upp i nivå lika fort som han velat Citera
Ekenstar Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Varför skulle en vinnande spelare låta andra ta del av vinsten? Kanske för att det är väldigt dyrt att resa runt och spela stora liveturneringar, som johan Storåkers gjorde. Citera
Guts Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Varför skulle en vinnande spelare låta andra ta del av vinsten? Kanske för att det är väldigt dyrt att resa runt och spela stora liveturneringar, som johan Storåkers gjorde. Varför skulle en vinnande spelare INTE ta sponsring? Om han kan få 50% av vinsten utan någon som helst risk och kanske även resa och logi betald måste det vara en superdeal för honom. Även en vinnande spelare kan ha det långt emellan de riktigt stora vinsterna. Tror jag läste någonstans att TJ Cloutier tog spons fast han hade råd att betala turneringsavgifterna själv. Citera
roffe01 Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Hur fungerar sponsring? Vad finns det för olika typer av avtal? vilka är vanligast? Citera
Recommended Posts