Gå till innehåll

BR för MTT?


Wake

Recommended Posts

Jag har spelat poker i ett, ett och halvt år. Torskat mycket då jag gått upp i nivå på cashgame, men även vunnit en del på lägre cashgame och MTT. Så ligger i stort sett even under denna tid.

 

Har nu bestämt mig för att sluta spela cashgame helt och istället bara spela MTT och SnG. Då jag tycker det är roligare och är stabilare.

 

Anser mig inte vara någon större MTT-spelare. Men har en del turneringsvinster på meritlistan så är inte helt novis heller.

 

Det jag undrar är över hur stor min BR behöver vara för att dagligen spela MTT:s och SnG för ca: 50-75$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 inköp till MTT är iofs ingenting. ingenting alls.

 

behöver man 50 inköp till en turnering med 10 deltagare för att klara av variansen inser man ju enkelt att 100 är abusrt lite för turneringar på 100-1000+ spelare...

 

men är väl ingen som direkt vet vad som gäller för MTTs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas du förstår varför du har 100 inköp till MTT, det verkar lite dyrt kanske.

 

Man får ju vara beredd på att förlora stora delar av rullen innnan klonken kommer om man lirar MTT. Då gäller de ju att ha ett ordentligt djup i BR.

 

Men som flera säger, är väldigt svårt att säga en exakt siffra. Ju mer rulle man har ju bättre är de ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på att bara spela MTT och blanda SnG/MTT.

 

Spelar du typ 90% SnG kan du vara ganska liberal med MTT om du har en stadig inkomst på SnG. Typ 50 inköp för SnG och sen "skotta" MTT upp till samma buyin för vinsterna.

 

Spelar du bara MTT bör du kanske ha 200 inköp. Det är som sagt väldigt svårt ge en bra siffra här, varierar beroende på antalet spelare i turneringarna och på vilken edge du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl tänkt lira ungefär två turneringar per/dag på vardagar med ett sammanlagt inköp mellan 35 - 65$. Helger kan de nog dock bli någon till turnering. MTT kommer iaf vara mitt huvudfokus.

 

SnG är mest bara för att hålla mig sysselsatt i övrigt. Blir då någon enstaka per/dag. Mellan 5$ - 20$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl tänkt lira ungefär två turneringar per/dag på vardagar med ett sammanlagt inköp mellan 35 - 65$. Helger kan de nog dock bli någon till turnering. MTT kommer iaf vara mitt huvudfokus.

 

SnG är mest bara för att hålla mig sysselsatt i övrigt. Blir då någon enstaka per/dag. Mellan 5$ - 20$.

 

Jag spelar Sng (mest turbo men även norm) och bygger upp kontot till 15 MTT inköp. Sng-spelet är även bra för omväxlingen som blir i MTT när det bara är 4-6 spelare kvar. Hittils har jag haft mest problem när det är 15-40 spelare kvar. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...