Ali G in da USA Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Såg tråden som handlade om Kent. Vad jag hann uppfatta var det inte alltför många som gillade bandet, men en del låtar var ändå sköna. Så jag tänkte att vi kunde diskutera Ebba Grön, Rymdimperiet, Imperiet och legenden Joakim "Pimme" Thåström. Själv gillar jag Ebba Grön och Pimme mest. Bland Ebba Grön gillar jag såklart alla deras album, men gillar "Kärlek & Uppror" och "Ebba Grön" allra mest. "Skebokvarnsvägen 209" gillas starkast av Jockes soloalbum. Tips på låtar till er som inte lyssnar på Ebba Grön, eller tyckte att det var ett tag sen kan vara: "Staten och kapitalet", "Die Mauer", "800 grader", "Mental istid", "Beväpna er", "Mamma pappa barn", "Ung och sänkt" osv. Bland Joakims låtar kan tips vara: "Ungefär så här", "Fanfanfan", "Sönder Boulevard" och "The Haters" Från Rymdimperiet och Imperiet kan jag inte ge er några direkta tips, men jag gillar Rymdimperiets låt: "Var e vargen". Vad tycker ni om Ebba Grön? Vad tycker ni om Joakim Thåström? Vad tycker ni om (rymdimperiet?)Imperiet? Era favoritlåtar- och album? Jag gillar inte deras politik till 100 %, men det är en annan femma, musiken är ju fortfarande urskön! Citera
gdaily Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Jag älskar Ebba och Imperiet. Synd bara att de tre bästa låtarna är covers. (Staten och Kapitalet, "Märk hur vår skugga" och "Briggen Blue Bird" (eller nåt liknande)) Citera
förklädda åsnan Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Jag älskar thåström,ebba grön och imperiet! 2 bästa ebba grön låtarna är: Jag hatar söndagar. Sno från de rika. Men de har gjort andra bra som die mauer,mental istid,skjuta en snut,heroiner och kontorister osv..... 2 bästa imperietlåtarna är innan himlen faller ner och kriget med mig själv! du ska vara president är ju ganska mycket sämre än de två men ändå bra. Med thåstöm gillar jag bland annat: Alla vill till himlen,ingen neråt sång och vacker död stad! Citera
demimonde Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 CC Cowboys o Du ska va president av Imperiet är oxå bra. Alla vill till himmelen och Miss Huddinge centrum av Thåström gillar jag Citera
Goatse Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Ah, tre band som ligger mig väldigt nära hjärtat. Många av de allra bästa låtarna har redan nämnts men förutom dessa så; Ebba: Beväpna er (Nästan så man vill gå ut och kriga med de 15-åriga hobby-proletärerna när man hör denna på hög volym) Folk bits Tyna bort Handgranat...ge sig totalt Mamma pappa barn Imperiet: Kickar Alltid rött alltid rätt 1987 Det glittrar Thåström: Djävulen och jag Alla vill till himlen Karenina Städer där jag blöder Flicka med guldbruna ögon En vacker död stad Ingen neråtsång Citera
Agent Cooper Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Thåström är Sveriges enda riktiga rockstjärna. Die Mauer... Citera
johansen Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 imperiet - kriget med mig själv <- KING Citera
danielfroberg Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Ebba Grön e grymma! Alla vise män, regerar. Baladen om en amerikansk officer med imperit är en riktigt bra snyftare, sedan är ju även tidigare nämnda balladen om briggenbluebird grym! JOCKE- Citera
eurythmech Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Ganska sjukt att försöka separera Ebba/Thåström från politiken... We're only in it for the drugs är överlägset bästa ebbaskivan, favoritlåtar är framför allt: Jag hatar söndagar Tyna bort Sno från dom rika Alla visa män Vad har jag gjort? We're only in it for the drugs no1 Uppgång & Fall Bästa låtar med Imperiet känns som Kriget med mig själv och...tja...resten är rätt långt efter, men Alltid rött alltid rätt är så klart bra. Vad gäller solo så är Alla vill till himlen och Ingen nedåtsång rätt överlägsna som låtar. Debutskivan är bästa skivan. Refrängen till En Perfekt Värld är sjukt bra! Citera
Recommended Posts