Gå till innehåll

NL - All in?


algot88

Recommended Posts

När man på river har den bästa möjliga handen t.ex stege högst färg mm, så varför inte betta all in? Jag ser folk få kåkar och bästa färger och så lägger dom in 1BB. Jag går alltid all in. Motspelaren kan ju ha näst bästa handen, tro att du bluffar och även missclick har ju hänt!

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har man nötterna (bästa handen) så vill man ju så klart

få in så mycket pengar som möjligt i potten, tror man

att bästa sättet att få det är genom att gå All-in, väldigt löst bord, så visst ska man göra det då. monsterhänder brukar dock (av min erfarenhet) ge mer betalt om man spelar dom försiktigt och "vekt".

Men om du inte är väldigt säkert på att nån ska betta på rivern så betta ut typ potten? ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går alltid all in.

 

När dina motståndare har förstått det lär du inte vinna så mycket mer. Försök få maximalt värde från handen istället. Det är bättre att få syn på 1BB än fold på 75...

 

Någorlunda sant, men om man tänker lite långsiktigt så är det bättre att få syn för 75BB en gång av 50 istället för att vinna 1BB 50 gånger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går alltid all in.

 

När dina motståndare har förstått det lär du inte vinna så mycket mer. Försök få maximalt värde från handen istället. Det är bättre att få syn på 1BB än fold på 75...

 

Det är bättre att maximera ditt EV i handen, inte det faktiska värdet i den aktuella handen. Som skrevs ovan, det är bättre att få syn 2 ggr på 75 än 75 ggr på 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går alltid all in.

 

När dina motståndare har förstått det lär du inte vinna så mycket mer. Försök få maximalt värde från handen istället. Det är bättre att få syn på 1BB än fold på 75...

 

Det är bättre att maximera ditt EV i handen, inte det faktiska värdet i den aktuella handen. Som skrevs ovan, det är bättre att få syn 2 ggr på 75 än 75 ggr på 1.

Vad myssion säger här är väldigt viktigt att förstå vad gäller bets på river. Vad man är ute efter är inte att bli synad flest gånger, utan att vinna så mycket pengar som möjligt i snitt varje gång man befinner sig på river med bäst hand. Och för att få fram ett lämpligt belopp att betta är det många saker man måste fundera kring ang. sin motspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...