Gå till innehåll

Myst har bytt till SH, resultat för vecka 35 postat!


Myst

Recommended Posts

tycker inte du att det är en plåga att multitabla på SS?

 

Det är väl kanske inte den bästa klient för multitabling, men tycker inte att det är plåga.

 

Spelade en längre session som gick rent åt hel**te!! Backade ca 160bb jag började med att backa 200bb direkt på dåligt spel och otur. Sen kämpade jag mig tillbaka och tänkte att jag skulle nöja mig snart då jag låg på plus. Men då fick jag denna hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad snabbt dagböckerna hamnar på sid 2 ett tecken på att det finns på tok för många dagböcker som min :lol:

 

Hursom helst så spelade jag en kvällsession igår. Slutade med lite tilt så jag spelade lite HU vilket jag inte borde göra. Hittade ialla plusset till slut och gårdagen blev totalt sett en bra dag sett till resultat.

 

Återkommer med fler uppdateringar ikväll efter ha lirat lite poker. Har precis kommit hem från skolan så nu måste ta sina välförtjänta "softaminuter" innan man börjar med något som kan vara frustrerande och jobbigt i vissa fall. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade precis i 1timma. Detta var nog den bästa sessionen jag spelat på ett bra tag. Jag gjorde inte enda misstag och trots att jag inte fick så mkt bättre kort än vad jag brukar ha så lyckades jag ändå plussa 354bb på en timma! :) Så jag har faktiskt ingen HH att posta denna gång. Kanske kommer någon senare ikväll ifall jag spelar lite mer sen.

 

Fast lite flyt hade jag väl, eftersom jag åkte på en badbeat! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand #91569535 vid bordet: Ted 9

Startad: Thu Aug 31 21:45:32 2006

 

Goofy-_- sitter på plats 1 med 206.90

pepsimax sitter på plats 2 med 57.60

Lache sitter på plats 3 med 41.50

c-bob sitter på plats 4 med 60.35

mozza sitter på plats 5 med 65.00

PerrraP sitter på plats 6 med 204.15

Zuddi sitter på plats 7 med 251.60

metroid76 sitter på plats 8 med 25.50

FAN sitter på plats 9 med 98.95

Lilljonte sitter på plats 10 med 58.35

 

Goofy-_- satsar s mörken 1.00

Lilljonte satsar l mörken 0.50

 

Lilljonte: --, --

Goofy-_-: Ac, 10d

pepsimax: --, --

Lache: --, --

c-bob: --, --

mozza: --, --

PerrraP: --, --

Zuddi: --, --

metroid76: --, --

FAN: --, --

 

Pre-flop:

 

pepsimax: Syna 1.00

Lache: Syna 1.00

c-bob: Lägger mig

mozza: Syna 1.00

PerrraP: Lägger mig

Zuddi: Lägger mig

metroid76: Lägger mig

FAN: Syna 1.00

Lilljonte: Syna 1.00

Goofy-_-: Passa

 

Flop (Board: 6c, Jc, 10c):

 

Lilljonte: Satsa 1.00

Goofy-_-: Syna 1.00

pepsimax: Syna 1.00

Lache: Syna 1.00

mozza: Lägger mig

FAN: Syna 1.00

 

Turn (Board: 6c, Jc, 10c, 10s):

 

Lilljonte: Satsa 2.00

Goofy-_-: Syna 2.00 Synar bara för jag rädd för att någon redan satt färgen

pepsimax: Syna 2.00

Lache: Syna 2.00

FAN: Syna 2.00

 

Smäll upp här till typ 11-12. Du har ju triss + nötfärgdraget, bomba!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smäll upp här till typ 11-12. Du har ju triss + nötfärgdraget, bomba!!

 

Hmm du tycker det? Men ifall någon redan skulle satt färgen och jag sen skulle missa. Då skulle jag förlora mycket cash. Men de kanske lönar sig i längden.

 

I just denna hand så var de 2st som redan satt på färgen på floppen så alla mina outs satt redan i handen på övriga folket. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, det har dykt upp massa saker hela jäkla tiden. Så fort man gjort klart en sak så är det något nytt man måste fixa. Så det har inte blivit någon poker alls idag. Men kanske lika bra det? Min BR har växt oförskämt snabbt. Kommer dock inte redovisa hur mycket förrän på söndag. :)

 

Sen skulle jag vilja be om lite mer feedback till mina HH:s varit ont om det. Men tack ni som skrivit! :)

 

Have a good friday night gamblers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann bli lite spel ikväll iallafall. Sjukt lätt att få betalt var det, antagligen för att de är fredag kväll och 5800+ online. Spelade ca 45min och slutade på +274bb. Seriöst, har jag flyt eller är det verkligen såhär lätt på SvS? :S

 

Åkte dock på ett jobbigt badbeat efter att ha spelat extremt dåligt... typiskt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smäll upp här till typ 11-12. Du har ju triss + nötfärgdraget, bomba!!

 

Hmm du tycker det? Men ifall någon redan skulle satt färgen och jag sen skulle missa. Då skulle jag förlora mycket cash. Men de kanske lönar sig i längden.

 

I just denna hand så var de 2st som redan satt på färgen på floppen så alla mina outs satt redan i handen på övriga folket. :(

 

Om du bortser från din färgchans har du en del kåkouts också som man inte får missa! :)

 

Och ja, fredag/lördagskvällar är löjligt lätt att få betalt (gick också löjligt mycket plus igår) ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bortser från din färgchans har du en del kåkouts också som man inte får missa! :)

 

De har du rätt i, men känns fel att beta ut högt när man känner på sig att någon har en bättre hand. Är de inte bättre att beta ut som en galning då man satt sin hand? :)

 

Spelade en kortare session på 30min och plussade 83bb, är ju omöjligt att inte gå plus på SvS 8-)

 

Enda intressanta handen måste varit denna, förstår inte vad han håller på med! Men jag bugar och bockar!

 

Förresten tror jag att ska skriva mina HH:s i denna storlek från och med nu,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann bli lite spel ikväll iallafall. Sjukt lätt att få betalt var det, antagligen för att de är fredag kväll och 5800+ online. Spelade ca 45min och slutade på +274bb. Seriöst, har jag flyt eller är det verkligen såhär lätt på SvS? :S

 

Åkte dock på ett jobbigt badbeat efter att ha spelat extremt dåligt... typiskt mig.

 

Hand #92424777 vid bordet: Tim 6

Startad: Fri Sep 01 22:53:52 2006

 

fholk sitter på plats 1 med 409.59

bisset19 sitter på plats 2 med 43.65

joen 7 sitter på plats 3 med 84.90

Goofy-_- sitter på plats 4 med 304.75

Klirr sitter på plats 5 med 122.10

Chip57 sitter på plats 6 med 171.00

nosefield sitter på plats 7 med 76.80

MANGLAREN sitter på plats 8 med 277.90

jarppi sitter på plats 9 med 148.00

Skipjack sitter på plats 10 med 147.60

 

Chip57 satsar s mörken 1.00

Klirr satsar l mörken 0.50

 

Klirr: --, --

Chip57: --, --

nosefield: --, --

MANGLAREN: --, --

jarppi: --, --

Skipjack: --, --

fholk: --, --

bisset19: --, --

joen 7: --, --

Goofy-_-: 6h, 4h

 

Pre-flop:

 

nosefield: Syna 1.00

MANGLAREN: Lägger mig

jarppi: Syna 1.00

Skipjack: Syna 1.00

fholk: Lägger mig

bisset19: Lägger mig

joen 7: Syna 1.00

Goofy-_-: Syna 1.00

Klirr: Syna 1.00

Chip57: Passa

 

Flop (Board: 5h, 8c, 7d):

 

Klirr: Satsa 3.00

Chip57: Lägger mig

nosefield: Syna 3.00

jarppi: Syna 3.00

Skipjack: Lägger mig

joen 7: Lägger mig

Goofy-_-: Höj 7.00

Klirr: Syna 7.00

nosefield: Syna 7.00

jarppi: Syna 7.00

 

Turn (Board: 5h, 8c, 7d, 7c):

 

Klirr: Passa

nosefield: Passa

jarppi: Passa

Goofy-_-: Satsa 10.00

Klirr: Lägger mig

nosefield: Syna 10.00

jarppi: Syna 10.00

 

River (Board: 5h, 8c, 7d, 7c, 10h):

 

nosefield: Passa

jarppi: Passa

Goofy-_-: Satsa 33.00

nosefield: All in

jarppi: Lägger mig

Goofy-_-: Syna 58.80

 

Showdown:

 

nosefield visar: 9s, Js (stege med högsta kort knekt)

 

Släpp handen på river, han kan ha kåk! Sen så höjer du för lite på floppen,

 

Morgonsessionen gick sådär. Spelade inte mitt A-game om man säger så. Slutade iallafall +79bb tillslut!

 

Visst betar jag kanske lite för vekt i denna hand, men vägra slänga färgdraget. :( Aja man lär sig av sina misstag i guess!

 

Hand #92689512 vid bordet: Tibertsius 3

Startad: Sat Sep 02 10:39:23 2006

 

jygg sitter på plats 1 med 98.75

jam89 sitter på plats 2 med 61.20

Hannity sitter på plats 3 med 285.50

Änglarvakt sitter på plats 4 med 142.69

Goofy-_- sitter på plats 5 med 195.50

Totte75 sitter på plats 6 med 119.80

Soolid sitter på plats 7 med 177.30

M69 sitter på plats 8 med 88.00

hedde sitter på plats 9 med 244.10

Laer sitter på plats 10 med 36.95

 

Änglarvakt satsar s mörken 1.00

Hannity satsar l mörken 0.50

 

Hannity: --, --

Änglarvakt: --, --

Goofy-_-: Kc, Qh

Totte75: --, --

Soolid: --, --

M69: --, --

hedde: --, --

Laer: --, --

jygg: --, --

jam89: --, --

 

Pre-flop:

 

Goofy-_-: Höj 6.00

Totte75: Lägger mig

Soolid: Lägger mig

M69: Lägger mig

hedde: Lägger mig

Laer: Lägger mig

jygg: Lägger mig

jam89: Syna 6.00

Hannity: Lägger mig

Änglarvakt: Syna 6.00

 

Flop (Board: Qd, 9d, 10d):

 

Änglarvakt: Passa

Goofy-_-: Satsa 10.00

jam89: Lägger mig

Änglarvakt: Syna 10.00

 

Turn (Board: Qd, 9d, 10d, 9s):

 

Änglarvakt: Passa

Goofy-_-: Satsa 15.00

Änglarvakt: Syna 15.00

 

River (Board: Qd, 9d, 10d, 9s, Ac):

 

Änglarvakt: Passa

Goofy-_-: Passa

 

Showdown:

 

Änglarvakt visar: 6s, Ad (två par, ess och nior)

 

Skippa höjning med KQo UTG, du får bara problem när någon synar dig med AQo, eller AK. Även om du nu spela handne bra, så råkar du bara i problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelarna på SS är bra mycket sämre än på siterna med jänkare. Om man jämför SS och Party så tycker jag att 5/10kr på SS liknar 0,10/0,25$ på Party. Spelet som finns på de lägsta nivåerna på SS har jag aldrig någonsin sett på Party, verkar som om SS är fullt av tonåringar som inte ens har grundläggande kunskaper om odds och starthänder.

 

Lycka till med ditt spelande! Ses när du insett att NL 5-pers är mycket roligare än fullring!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med ditt spelande! Ses när du insett att NL 5-pers är mycket roligare än fullring!

 

/Patfor

 

Tack!

Jag hade faktiskt tänkt att gå över till 5pers borden när jag kommer till antingen 2.5/5 eller när jag kommer till 5/10. Men här nere på microborden föredrar jag faktiskt fullring.

 

Senare idag kommer jag även att posta veckoresultat för er intresserade! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en väldigt kort session på ca 30min och slutade -28bb. Fick bara kalla kort och spelade även dåligt från och till.

 

Jag måste släppa denna på river va? Känns ju verkligen som en slöspelad triss. Är det något jag lärt mig efter att spelat nästan en vecka på SvS så är det att FI kan sitta på vilken starthand som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten uppdatering, hur ligger det till?

Igår kom jag över 4500kr gränsen och kunde således börja spela 0.75/1.5. Fast den nivån hade knappt någon action alls på FR så jag stannade kvar på 0.5/1. Idag fick jag för mig att pröva spela SH och då jag har BR för att spela på 0.75/1.5 så gick jag upp på den nivån.

 

Har bara ett ord som kan sammanfatta det hela, bergochdalbana! Det var det fiskigaste jag NÅGONSIN sett. Folk synade med allt hela vägen ner till river och när de väl drog in sina runner runners så torska jag stora potter. Men totalt sett slutade jag +372bb vilket jag är nöjd med. Så från och med nu ska jag multitabla 4st shorthanded bord.

 

Då jag inte hade någon feedback hand att posta så postar jag en badbeat istället. Förstår inte vad som motiverar han att syna. Sen att jag gjorde en dålig syn på river är en annan sak. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning av första veckan

Nu har första veckan gått, och det har gått sjukt mycket bättre än vad jag någonsin kunnat tro. Har inte haft några dåliga sessioner alls och bara någon enstaka minus session. Har totalt sett spelat bra förutom några enstaka händer då och då vilket jag kan leva med. Men målet är att spela mitt A-game alla händer.

 

Bankrullen

Jag vill gärna ha lite tips på vad ni skulle vilja att jag redovisar varje söndag. Denna vecka blir det inte så mycket statistik, bara bas-saker.

 

Vecka 35 3000 -> 5561 +2561kr +85.4%

 

Måndag 28/8 Inget spel

Tisdag 29/8 3000 -> 3097 +97kr

Onsdag 30/8 3097 -> 3600 +503kr

Torsdag 31/8 3600 -> 4258 +658kr

Fredag 1/9 4258 - > 4530 +272kr

Lördag 2/9 4530 -> 4692 +162kr

Söndag 3/9 4692 -> 5561 +869kr Bytte från FR till SH och gick upp i nivå till 0.75/1.5

 

 

Kommer uppdatera söndagens resultat ifall jag kommer spela mer ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du sagt tidigare, på SS spelar en del allt möjligt mellan himmel och jord oavsett vad som händer preflop. Kan mcket väl vara en triss, stege (på SS är A7 stål att syna 6BB med preflop...) eller ett överpar. Men kan lika gärna bommat färgdraget och försöker bluffa bort dig. Hade aldrig släppt KK i det läget med dom pengarna i potten.

 

Hur gjorde du?

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...