Gå till innehåll

NLT - AQ på egentligen bra flop, men många spelare.


illerrre

Recommended Posts

***** Hand History for Game 5049241490 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, August 28, 15:32:53 ET 2006

Table Monster #1293606 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: YespleaseAA ( $19.10 )

Seat 2: ossington ( $150.45 )

Seat 5: hootski ( $66.85 )

Seat 6: ht2success ( $61 )

Seat 10: Q_Licious ( $227.07 )

Seat 8: erille ( $50.25 )

Seat 4: REDHILLMTOWN ( $89.50 )

Seat 3: tqb__ ( $101.50 )

Seat 9: jzlax12 ( $103.55 )

Seat 7: BradGonz ( $0 )

ht2success posts small blind [$0.50].

erille posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to erille [ Qs Ah ]

jzlax12 folds.

Q_Licious calls [$1].

YespleaseAA calls [$1].

Kidindiana has joined the table.

ossington calls [$1].

tqb__ folds.

REDHILLMTOWN folds.

hootski calls [$1].

ht2success calls [$0.50].

erille checks.

** Dealing Flop ** [ Qd, 6s, Js ]

ht2success checks.

erille checks.

Q_Licious bets [$5.70].

YespleaseAA calls [$5.70].

ossington folds.

hootski calls [$5.70].

ht2success raises [$20].

erille did not respond in time.

erille folds.

 

 

Här väljer jag att bara checka på bb med aq. Det är så många spelare i poten och alla vid bordet är väldigt synvänliga så det känns som aq inte är rätt hand att höja upp med där när redan så många synat.

 

När floppen kommer blir jag genast glad, anar att mina aq är bästa handen och checkar för att sedan check raisa rejält, för att få bort eventuella flush/steg drag. Nu går det ju inte riktigt som planerat. Känns som q_licious beta en på par i damer, och de andra callar på drag, sen när ht2success, raisar så känns det som tvåpar, triss eller liknande. Rätt att lägga här va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar iofs på lägre nivå än vad du gör men jag måste fråga: VARFÖR raisar du inte preflop? Att många limpat, innebär det att du inte ska raisa för att bli av med sunkiga händer som kan träffa nåt? Om du ska spela AQo i BB så vill du väl INTE ha så många emot dig? Om många limpat måste du väl raisa rejält för att bli av med några? När du sen träffa fin-fint på floppen så säger du att du tänker check/raisa. Det är väl knappast AQo en tillräckligt bra hand för när ni är 6 pers med i potten! När ht2success check/raisar på floppen är det bara att lägga handen. Du sumpade den enligt min mening redan pre-flop. Om detta skulle repareras var det vid din fina träff på floppen men där satt sista spiken i kistan. Väldigt vekt spelat alltså. Antar att du inte är helt nöjd själv eftersom du postar handen för kommentarer. Ja, detta är de tankar jag har om hur du spelade. Ta dom inte på för stort allvar bara för som jag sa spelar jag på lägre nivå än du! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja om jag raisat all in (50bb) så hade kanske någon lagt sig..... De synar allt. Har de valt sig för att spela sin hand så spelar de sin hand till ett väldigt högt pris.

 

 

 

 

för att klargöra; just när jag skrev detta så synar en kille 40 bb på en flopp j69 med 2 ruter, med kt 1 ruter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sitter du med enbart 50bb förresten?

Hade jag haft så lite på bordet hade då jag stoppat in på den floppen.

 

losat.

 

Mjo det var väl tanken. Och checken var för att få in lite mer pengar i potten, men ja, så höjde han. Hade du höjt all in efter det, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...