Gå till innehåll

Ska spela större turnering, tips och erfarenheter?


Lamby

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han kan inte gärna neka när jag bluffat ut honom och sedan visat mina 96 off-suite när han satt med QQ.

Jag tror inte du förstår Phils psykologi riktigt, han kommer studera dig noggrannt och kunna avgöra att du bluffar med 96o, för så duktig är han. Grejen är bara att han ändå kommer folda QQ preflopp eftersom han tror sig hitta bättre möjligheter senare i turneringen.

 

Grejen är bara att denna turnering är limit så om jag lyckas bluffa ut en spelare av Phils kaliber krävs det en bra och genomtänkt bluff.

I no-limit skulle han inte riskera hela sin stack mot en fisk som går all-in om han inte vet säkert att hans hand är bättre.

Kanske har jag större chans att få på honom kepsen om jag lägger mig för hans bluff :-)

 

Vi hörs

Lamby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan inte gärna neka när jag bluffat ut honom och sedan visat mina 96 off-suite när han satt med QQ.

 

Jag tror inte du förstår Phils psykologi riktigt, han kommer studera dig noggrannt och kunna avgöra att du bluffar med 96o, för så duktig är han. Grejen är bara att han ändå kommer folda QQ preflopp eftersom han tror sig hitta bättre möjligheter senare i turneringen.

 

Grejen är bara att denna turnering är limit så om jag lyckas bluffa ut en spelare av Phils kaliber krävs det en bra och genomtänkt bluff.

I no-limit skulle han inte riskera hela sin stack mot en fisk som går all-in om han inte vet säkert att hans hand är bättre.

Kanske har jag större chans att få på honom kepsen om jag lägger mig för hans bluff :-)

 

Vi hörs

Lamby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr måste jag antagligen spela i en reklamtröja också så det kommer stå typ: "on-line qualifier" i pannan på mig vilket snabbt blir översatt till "I am a fish at this table".

Jag måste få in i huvudet att deras underskattning är positiv för mig.

Kunde Chris M så kanske även jag kan typ.

 

Du ser det här som något dåligt? Om vi antar att du kan poker teori, statistiken och positionsfördelar mm (som inte jag kan) Är det väl bara det sociala i ditt spel du skall satsa på. Ladda upp med en polaroid kamera och ta kort på proffsen när ni spelar, börja plåta bordet när någon får en kåk osv... Framstå som en dålig spelare helt enkelt. Bara bra om du spär på deras fördomar. Sen är det viktigt att du lever runt när du gör en stor vinst. Hoppa och ha dig som om du vunnit hela turneringen, se även till att alltid ställa frågor om du spelade handen rätt osv. Du har inte erfarenheten som proffsen har och komemr inte kunna skafaf den så satsa på det här istället...

 

PS 1, jag ser det som att jag har upphovsrätt på dina polaroidbilder när jag kom med idén...

 

PS 2, Jag har blivit frbjuden att sjunga och prata över huvudtaget när jag spelat poker så det är effektivt till viss del!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om någon annan redan skrivit detta, orkar inte scrolla igenom alla inlägg i mitt febriga tillstånd.

 

Jag anser i alla fall att satelliter är väldigt värdefullt eftersom det ger spelare utan rulle ett bra skott på tävlingar man egentligen inte borde spela. Visst kostar det i praktiken lite mer att komma in via en satellitplats men det är ovesäntligt om man jämför med vilken erfarenhet man får av att spela i tävlingen.

 

Skulle man bara spela tävlingar där man hade +EV så skulle man aldrig bli bra. Mina kanske 20 första tävlingar hade jag ingen chans att vinna skicklighetsmässigt och vann jag någon så var det garanterat för att jag hade flyt. Men hade jag inte ställt upp i alla de där -EV tävlingarna så hade jag heller aldrig kunnat gå + på poker i långa loppet. Erfarenhet baby!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Råkade vinna primas kvalturnering till WPT Shooting Stars som går nu i mars och glad i hågen ser man att Lamby ska på en WPT-turnering i mars. Tänker att det ju är kul med en till härifrån men ser sen att han som inte vill spela limit åka på kryssningsturneringen och jag som är för feg för att lira no limit får åka på Shooting stars... Världen är grym ibland ;)

 

Är det nån annan härifrån som ska åka på WPT och som vill ge en orutinerad dalmas lite råd och sällskap på flyget över tro? Skicka ett PM i så fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett råd är ju att se till att få in rejält med livepokerövning innan om du inte har det än.

 

Har en del men givetvis finns detta på agendan inför resan. Känner att själva spelmomentet inte blir några problem men är lite skakis för om jag kan spela mitt spel om jag har tex Howard L eller Gus H direkt till vänster om mig.

Att bara sitta vid samma bord som dem känns som en happening, att sedan sitta och snacka om allt och inget samtidigt som jag skall försöka vinna deras marker känns i ärligheten namn tufft.

 

 

Tack för råden hittils

Lamby

 

Kör några större turneringar på plats i liknande miljö. Arbeta med att få bort auktoritetsrädslan. I värsta fall får du väl ta några betablockerare om du känner att rädslan kan ta överhanden.

 

Newbies på poker kan vara fullständigt livsfarliga just därför att de är så dåliga. Tur är en stor del av poker i ett kortare tidsperpektiv.

 

Sätt dig i respekt. Låt dem inte köra över dig men ta inte för stora risker när du gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...