Gå till innehåll

NLT - AA, släpper ni på floppen? Trots fina odds


Dave^

Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($38.70)

MP ($26.70)

CO ($21.50)

Button ($52.30)

HERO ($49.50)

BB ($8.20)

 

Preflop: HERO is SB with Aspade.gif, Aheart.gif.

UTG raises to $1, MP calls $1, 2 folds, HERO raises to $4, 1 fold, UTG calls $3, MP calls $3.

 

Flop: ($12.50) 7club.gif, Tdiamond.gif, 9club.gif(3 players)

HERO bets $11, UTG raises to $22, MP raises to $22.7, HERO ?

 

Det går nästan inte att släppa där va? Utan det enda rätta är att trycka, då man mycket väl kan ha bästa handen och potten är så pass stor. Eller tycker ni att man ska släppa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst har du någon read på fi? Hans miniraise utg ger intrycket av en stark hand alt att han försöker ge det. Jag skulle förmodligen tippa på att han är en tomte med en hand som tex AJ alt att han sitter på pockets TT+. Stege känns relativt långsökt men en triss är dock inte omöjlig. Jag skulle förmodligen trycka in degen i detta läget, just pga att det är NL 50.

 

PS. Dave^: Är bilden på din avatar tagen nere i biarritz? Var nämligen därnere i somras, stundvis riktigt schysta sväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst har du någon read på fi? Hans miniraise utg ger intrycket av en stark hand alt att han försöker ge det. Jag skulle förmodligen tippa på att han är en tomte med en hand som tex AJ alt att han sitter på pockets TT+. Stege känns relativt långsökt men en triss är dock inte omöjlig. Jag skulle förmodligen trycka in degen i detta läget' date=' just pga att det är NL 50.

 

PS. Dave^: Är bilden på din avatar tagen nere i biarritz? Var nämligen därnere i somras, stundvis riktigt schysta sväll.[/quote']

Tyvärr saknas read och jag håller med om att Fi har säkerligen en väldigt breeed HD här och vi har utmärkta odds. Därför så tryckte jag in stålarna och det visade sig att båda Fi satt på drag. En hade färgdrag och en öppet stegdrag. Tyvärr satt båda dragen och jag torskade.

 

Tetris, jag har tyvärr ingen aning om vart bilden är tagen. Hittade den på någon surfsida och tyckte den var schyst. Grymt kul att surfa förresten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...