WinstonSmith Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Någon som jobbar där nere eller som kan tyda tabellen på skatteverkets hemsida? http://www.ird.gov.mt/services/taxrates.asp Jag undrar alltså vad en knegare som drar in 15000-25000 per månad skulle behöva skatta på Malta. Citera
Bojen Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Den som tjänar 15K betalar ca 24%. Den som tjänar 25K skattar ca 28,45%. Skatterna är inklusive national insurance (som är en försäkring som berättigar dig sjukvård mm som även är obligatorisk som betalas varje månad på 53,52Lm) Detta är snittskatten. Tex. De första 3100Lm är skattefria, och när du har tjänat 6751Lm betalar du 35%. Sen tror jag det är beroende hur företagets löneavdelning väljer att lösa det huruvida du betalar enligt trappan eller om du betalar ett snitt Denna uträkning är baserad på att du stannar i minst 6 månader annars blir skatten mycket högre.... Har en kalkyl i Excel som du skulle kunna få om du vill... Hör av dig då. EDIT: Ett länktips på en annan sida om skatten på Malta: http://www.lowtax.net/lowtax/html/jmapetx.html Citera
WinstonSmith Postad 25 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Den som tjänar 15K betalar ca 24%.Den som tjänar 25K skattar ca 28,45%. Skatterna är inklusive national insurance (som är en försäkring som berättigar dig sjukvård mm som även är obligatorisk som betalas varje månad på 53,52Lm) Detta är snittskatten. Tex. De första 3100Lm är skattefria, och när du har tjänat 6751Lm betalar du 35%. Sen tror jag det är beroende hur företagets löneavdelning väljer att lösa det huruvida du betalar enligt trappan eller om du betalar ett snitt Denna uträkning är baserad på att du stannar i minst 6 månader annars blir skatten mycket högre.... Har en kalkyl i Excel som du skulle kunna få om du vill... Hör av dig då. Tack Bojen! Det svaret var utförligt nog för att kunna börja löneförhandla. Citera
Bojen Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Den som tjänar 15K betalar ca 24%.Den som tjänar 25K skattar ca 28,45%. Skatterna är inklusive national insurance (som är en försäkring som berättigar dig sjukvård mm som även är obligatorisk som betalas varje månad på 53,52Lm) Detta är snittskatten. Tex. De första 3100Lm är skattefria, och när du har tjänat 6751Lm betalar du 35%. Sen tror jag det är beroende hur företagets löneavdelning väljer att lösa det huruvida du betalar enligt trappan eller om du betalar ett snitt Denna uträkning är baserad på att du stannar i minst 6 månader annars blir skatten mycket högre.... Har en kalkyl i Excel som du skulle kunna få om du vill... Hör av dig då. Tack Bojen! Det svaret var utförligt nog för att kunna börja löneförhandla. Lycka till med jobbsökandet! Får man fråga vad för sorts jobb det är du söker? Skulle kunna ta reda på vad andra tjänar med liknande arbete, förutsatt att det är inom spelbranchen... Citera
Recommended Posts