Gå till innehåll

Gmblr11 - Lägger ner pokern nu!


gmblr11

Recommended Posts

Och nu var det alltså även min tur att starta dagbok här. Kör väl på det gamla traditionella med lite bakgrund först och främst då.

 

Jag heter Robin och är 19 år gammal. Har spelat poker sedan januari nu i år och har inte varit någon vinnande spelare tills nyligen. Förlorade några hundra dollar varje månad fram tills nu i juni då jag gick plus för första gången, vilket följdes av en rejäl vinstmånad under juli och en explosionsartad startvecka i augusti då jag plussade runt $700 på 7 dagar vilket är mycket för mig. Men sen gick det rakt åt pipsvängen och efter mycket tilt och (faktiskt) mycket otur och spel på för hög nivå utan bankrulle är dessa $700 utbytta till -$600 under augusti. Tiltade bort mina sista $240 idag och bestämde mig då för att ta alla råd om money management på allvar. Är nybliven Lundstudent och har därför inte en massa pengar att röra mig med. Har tänkt göra en lite speciell sak och backa tre-fyra nivåer till den absoluta micronivån på Everest, NL2. Hoppas att det inte påverkar spelet negativt. Har även infört en regel om högst två förlorade inköp/dag. Så här ser planen ut iallafall:

 

Start: $60 NL2

Nivå 2: $300 NL10

Nivå 3: $750 NL25

Nivå 4: $1500 NL50

Nivå 5: $3000 NL100 - där jag förhoppningsvis kan slappna av ett tag

 

Hoppas på att nå nivå 3 innan årets slut. Kommer tyvvär att bli en paus på någon vecka efter onsdag då jag måste fixa bredband på det nya stället. Men då har ni något att vänta på..

 

Ps. Kolla in http://poker-blogg.blogspot.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hade två fördomar inför det stundande pokerlivet och båda har besannats. Spelarna på micronivån har inte riktigt lärt sig alla regler i hold 'em än, och jag tycker att det är otroligt segt och gneta med cent. I vilket fall som helst så har jag vunnit över TRE INKÖP :shock:. Så nu följer lite stats:

 

Dagens resultat: +$6.85

Rulle: $66.85

Bonus: 569/600 SP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu var det alltså även min tur att starta dagbok här. Kör väl på det gamla traditionella med lite bakgrund först och främst då.

 

Jag heter Robin och är 19 år gammal. Har spelat poker sedan januari nu i år och har inte varit någon vinnande spelare tills nyligen. Förlorade några hundra dollar varje månad fram tills nu i juni då jag gick plus för första gången, vilket följdes av en rejäl vinstmånad under juli och en explosionsartad startvecka i augusti då jag plussade runt $700 på 7 dagar vilket är mycket för mig. Men sen gick det rakt åt pipsvängen och efter mycket tilt och (faktiskt) mycket otur och spel på för hög nivå utan bankrulle är dessa $700 utbytta till -$600 under augusti. Tiltade bort mina sista $240 idag och bestämde mig då för att ta alla råd om money management på allvar. Är nybliven Lundstudent och har därför inte en massa pengar att röra mig med. Har tänkt göra en lite speciell sak och backa tre-fyra nivåer till den absoluta micronivån på Everest, NL2. Hoppas att det inte påverkar spelet negativt. Har även infört en regel om högst två förlorade inköp/dag. Så här ser planen ut iallafall:

 

Start: $60 NL2

Nivå 2: $120 NL4

Nivå 3: $300 NL10

Nivå 4: $750 NL25

Nivå 5: $1500 NL50

Nivå 6: $3000 NL100 - där jag förhoppningsvis kan slappna av ett tag

 

Hoppas på att nå nivå 4 innan årets slut. Kommer tyvvär att bli en paus på någon vecka efter onsdag då jag måste fixa bredband på det nya stället. Men då har ni något att vänta på..

 

Ps. Kolla in http://poker-blogg.blogspot.com

 

 

Undrar lie om everest, spelade där när jag var på micro nivå... hur är fisknivå och rakeback?

 

Det jag minns är att jag tyckte klienten va för mycket, segt och plottrigt, såg ut som ett datorspel för barn... har den blivit bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiskarna på micronivån är fiskarnas fiskar.

 

Nu spelar jag inte mcro längre, är på 1/2 - 3/6, vet inte om man kan hitta mer fiskar än vad det finns på PP på nätter... är väll därför man spelar där för deras erbjudande är pinsamt dåliga... men det har man väll igen på fisknivån.

 

Men om man jämför pp och everrest fisknivå på 1/2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swalling: gmblr11 heter jag även på Everest. Har dock inte spelat micro länge, fanns på NL50 nivån innan. Vad nickar du själv? Och jo, NL4 finns faktiskt på Everest.

 

CatEatDog:

Jag lirar inte själv på PP men jämfört med två-tre andra ställen jag lirat på så är Everest...ett akvarium för fiskar ;) Med andra ord, många fiskar på de allra flesta nivåerna. Klienten är faktiskt ganska plottrig och inte jättekul men man vänjer sig efter ett tag och nu gillar jag den skarpt :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swalling: gmblr11 heter jag även på Everest. Har dock inte spelat micro länge, fanns på NL50 nivån innan. Vad nickar du själv? Och jo, NL4 finns faktiskt på Everest.

Nickar Maxzic, nickname IRL u know :), men ska du börja med micro nu? Nu när rullen är på 60 är väl inget annat tänkbart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit några timmar idag och det har gått upp och ner men avslutade med en förstaplats på en sexmanna Sit&Go så det känns gött. Har också spelat in bonusen så rullen har ökats. Har också börjat på en ny bonus som ska ge $100. Lite fakta:

 

Dagens resultat: +$57.90 ink. bonus

Rulle: $124.75

Bonus: 0.40/1100 Summit Points

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då blir det flytt till Lund imorgon bitti vilket innebär inget mer spel förrän någon vecka. Har nu även börjat lira lite FL 0.25-0.50, vilket fungerar finemang. Kan ju uppdatera information om hur det går:

 

Dagens resultat: +$13.73

Rulle: $144.49

Bonus: 26/1100 Summit Points

 

Kunde dock inte sluta på topp, utan avslutade dagen med att tilta bort ett inköp på FL.

 

Dagens resultat: -$9.82

Rulle: $120.94

Bonus: 37/1100 Summit Points

 

Klockan är nu 23:47 och jag är sugen på att lira lite mer. Tänkte spela 10 st. sexmanna Sit&Gos till priset av $2.50 stycket. Det är endast ettan och tvåan som får något.

Klockan är nu 01:40 och det är definitivt slutspelat. Sessionen gick hyfsat även om man tydligt ser ett mönster nedan. När det går bra i början så vinner jag oftas min SG, men åker jag på en bad beat i början så skiter jag i den. Inte bra. Har dock plussat ändå. Inköpen gick på $27.50 och vinsterna gav $42 vilket resulterar i +$14.50.

 

1 plats: 4

2 plats: 0

3 plats: 1

4 plats: 0

5 plats: 3

6 plats: 2

 

Och ABSOLUT sista uppdatering för detta dygnet:

Dagens resultat: +$4.68

Rulle: $135.44

Bonus: 57/1100 Summit Points

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har nu varit utan internet i en dryg vecka och kommer hem och spelar bort hela bankrullen första dagen. Jag som trodde att det skulle gå bättre om man tog en liten paus. I vilket fall som helst så hade jag några dollar kvar och vann tillbaka allt jag tidigare förlorade. Såå...statistik:

 

Dagens resultat: +$1.15

Rulle: $136.59

Bonus: 207/1100 Summit Points

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja....

En bra och en dålig nyhet.

Dålig: Tiltade bort hela rullen igår.

Tröst: Den var inte så stor (hade satt in 110 dollar).

Bra: Har hittat några ställen i Lund med tillgång till ett trådlöst nätverk för endast 50 kr/månad.

 

Har nu suttit in $250 på Everest och ska göra ett nytt försök med bankrulle men på NL10; NL2 gick bara inte.

Kommer att spela annorlunda jämfört med förut där jag bara spelade sporadiskt 10 min en gång, 3 timmar en annan. Nu blir det riktiga sessioner på några timmar per gång någon/några gånger i veckan.

Målet är att spela upp rullen till $400 innan oktober.

Nog pratat...nu börjar allvaret.

 

Bankrulle: $250

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ja...första sessionen med nya rullen klar. Spelade cashgame två bord och avslutade med en sexmanna sit&Go som jag vann (avgörande handen var när jag gick all-in med Q-9 med 2Q3 på bordet, chipleadern synar med AA och turn kommer Q, river K.) Känner mig trött nu efter 1,5 h spelande och vet av erfarenhet hur det går när man spelar utan lust. Blir nog en session imorgon igen.

 

Rulle: 278.08

Denna session: +$28.08

Bonus: 328/1100 Summit Points

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backar man istället två inköp till efter de två första blir det dock mycket minus på en dag, så nej tack :).

 

Igår gick det katastrofalt dåligt. Dessutom hängde sig webbläsaren så jag kunde inte uppdatera dagboken. Det här får bli igårs session istället:

 

Rulle: 258.75

Denna session: -$24.25

Bonus: 374/1100 Summit Points

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gick det bättre även om jag är lite för stressad för att spela, mycket att plugga. En lyckad slowspelning dubblade upp för mig direkt men sen blev jag utdragen och förlorade en hel del. Orkar inte ge några detaljer idag. Iallafall:

 

Rulle: 266.41

Denna session: +$10.66

Bonus: 379/1100 Summit Points

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ganska medioker session idag igen. En rolig hand utspelades dock. Inga klagomål på mitt spelande tack, jag var säker på att alla skulle lägga sig vid potbet och lika säker på att han skulle lägga sig sen ;).

 

tgcloutier sitter vid 0 med 4$.

anth09 sitter vid 1 med 8,34$.

tarav sitter vid 2 med 4,02$.

Bonur sitter vid 3 med 8,80$.

mickmac sitter vid 4 med 6,07$.

Naregeit sitter vid 5 med 8,86$.

TheShaft sitter vid 6 med 4,50$.

Barnylein sitter vid 7 med 3,36$.

gmblr11 sitter vid 8 med 18,39$.

kasskara sitter vid 9 med 9,45$.

 

Dealern sitter vid 5.

 

TheShaft lägger en blind på ,05$.

Barnylein lägger en blind på ,10$.

tgcloutier lägger en blind på ,10$.

 

(gmblr11 ges 7r 7s.)

 

Före floppen:

gmblr11 synar med ,10$.

kasskara foldar.

tgcloutier checkar

anth09 synar med ,10$.

tarav höjer med ,30$.

Bonur foldar.

mickmac synar med ,40$.

Naregeit foldar.

TheShaft synar med ,35$.

Barnylein foldar.

gmblr11 synar med ,30$.

tgcloutier foldar.

anth09 synar med ,30$.

 

Floppen kommer upp

9k Ak 8k.

 

TheShaft checkar

gmblr11 satsar 2,20$.

anth09 foldar.

tarav foldar.

mickmac synar med 2,20$.

TheShaft foldar.

 

Turnkortet kommer upp 8r.

 

gmblr11 satsar 6,60$.

mickmac går all-in med 3,47$.

3,13$ skjuts över till gmblr11.

 

Kortvisning:

 

gmblr11 visar 7r 7s.

Två par, åttor och sjuor - 8k 8r 7r 7s Ak

 

mickmac visar 10s Kk.

Par i åttor - 8k 8r Ak Kk 10s

 

Riverkortet kommer upp 3s.

 

gmblr11:

Två par, åttor och sjuor - 8k 8r 7r 7s Ak

 

mickmac:

Par i åttor - 8k 8r Ak Kk 10s

 

gmblr11 vinner potten på (13$).

 

Och mina damer och herrar....DAGENS RESULTAT:

 

Rulle: 281.53

Denna session: +$15.12

Bonus: 385/1100 Summit Points

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 20 minuter vid lunchtid.

 

Rulle: 291.09

Denna session: +$9.56

Bonus: 389/1100 Summit Points

 

Och ytterligare 30 min efter att ha tröttnat på att kolla på kläder på stan med flickebarnet.

 

Rulle: 300.08

Denna session: +$8.99

Bonus: 394/1100 Summit Points

 

Men ingen saga slutar ju lyckligt...

 

Rulle: 279.38

Denna session: -$20.70

Bonus: 409/1100 Summit Points

 

Totalt idag: -$4.90.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade tre bord, plussade smått på ett och gick back lite lagom på ett annat men det tredje ställde jag in med AK p.g.a. farligt flushläge på brädan mot mitt par i A. Efter en stunds tänkande synar han med A9 och jag dubblar upp.

 

Rulle: $291.24

Denna session: +$12.06

Bonus: 414/1100 Summit Points

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gmblr11 sitter på stol 1 med $41.00.

GeesStudie sitter på stol 2 med $50.00.

BrunoD sitter på stol 3 med $49.00.

thony sitter på stol 4 med $66.67.

timbolino sitter på stol 5 med $122.12.

keith.r sitter på stol 6 med $27.59.

 

Knappen är vid stol 5.

keith.r lägger den lilla blinden på $0.25.

gmblr11 lägger den stora blinden på $0.50.

 

gmblr11: 7s As

GeesStudie: -- --

BrunoD: -- --

thony: -- --

timbolino: -- --

keith.r: -- --

 

Före floppen:

GeesStudie lägger sig.

BrunoD lägger sig.

thony höjer $1.75.

timbolino synar $1.75.

keith.r synar $1.50.

gmblr11 höjer $5.50.

thony synar $4.25.

timbolino synar $4.25.

keith.r synar $4.25.

 

Floppen (2s 3h 3c):

keith.r checkar.

gmblr11 höjer $24.00.

thony lägger sig.

timbolino synar $24.00.

keith.r lägger sig.

 

Turnkortet (2s 3h 3c 9c):

gmblr11 höjer $11.00.

timbolino synar $11.00.

 

Riverkortet (2s 3h 3c 9c 4h):

 

Kortvisning:

gmblr11 visar 7s As.

gmblr11 har 3h 3c 7s 9c As: Par

timbolino visar 4s 10d.

timbolino har 3h 3c 4s 4h 10d: Två par

 

Hela potten: $94.00

timbolino vinner $91.00.

 

Detta var en av de lustiga händer som utspelades idag. Haha :twisted:

En annan rolig:

 

gmblr11 sitter på stol 6 med $49.33.

abZurdo sitter på stol 10 med $54.57.

 

Knappen är vid stol 10.

abZurdo lägger den lilla blinden på $0.25.

gmblr11 lägger den stora blinden på $0.50.

 

gmblr11: Ks Ac

abZurdo: -- --

 

Före floppen:

abZurdo höjer $0.75.

gmblr11 höjer $2.50.

abZurdo synar $2.00.

 

Floppen (Ad 2d 2c):

gmblr11 höjer $6.00.

abZurdo synar $6.00.

 

Turnkortet (Ad 2d 2c 8c):

gmblr11 höjer $18.00.

abZurdo synar $18.00

 

Riverkortet (Ad 2d 2c 8c 6c):

gmblr11 höjer $22.33.

abZurdo synar $22.33.

 

Kortvisning:

gmblr11 visar Ks Ac.

gmblr11 har 2d 2c Ks Ac Ad: Två par

abZurdo visar 6s Ah.

abZurdo har 6s 6c 8c Ah Ad: Två par

 

Hela potten: $98.66

abZurdo vinner $95.66

Rulle: $160.79

Denna session: -$130.20

Bonus: 468/1100 Summit Points

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har varit den sjukaste dagen på länge. Jag började med att bygga upp rullen till $255, och då fattades det $1.50 för att dagens vinst skulle uppgå till $100. Så jag gick in på ett bord för att åtgärda detta och förlorade en stor pott. Sen gick det rakt nedför. Jag var nere och vände på $80 på NL100 och tiltade som bara den. Blev så sjukt utdragen flera gånger att jag inte visste om mitt psyke skulle klara det. Sedan kom mirakelhanden (spelad under tilt):

 

 

 

 

carajo10 sitter på stol 1 med $26.54.

SOC sitter på stol 2 med $62.04.

gmblr11 sitter på stol 4 med $104.20.

ijzervreter sitter på stol 5 med $37.09.

grosdoux1 sitter på stol 6 med $69.87.

 

Knappen är vid stol 6.

carajo10 lägger den lilla blinden på $0.50.

SOC lägger den stora blinden på $1.00.

 

carajo10: -- --

SOC: -- --

gmblr11: 7h Qs

ijzervreter: -- --

grosdoux1: -- --

 

Före floppen:

gmblr11 synar $1.00.

ijzervreter lägger sig.

grosdoux1 lägger sig.

carajo10 synar $0.50.

SOC checkar.

 

Floppen (4h 3s 7s):

carajo10 checkar.

SOC checkar.

gmblr11 höjer $3.00.

carajo10 lägger sig.

SOC höjer $9.00.

gmblr11 höjer $27.00.

SOC höjer $52.04.

gmblr11 synar $31.04.

 

Turnkortet (4h 3s 7s 5h Qc):

 

Kortvisning:

SOC visar 4c 3h.

SOC har 3h 3s 4c 4h Qc: Två par

gmblr11 visar 7h Qs.

gmblr11 har 5h 7h 7s Qs Qc: Två par

 

Hela potten: $125.08

gmblr11 vinner $122.08.

Husprovision: $3.00

 

 

 

 

Jobbigt för den andre killen men nu var det hans tur. Han hade dragit ut mig ett flertal gånger innan. Slutade efter den handen att tilta och slutade till slut på ett litet plus. Blandade känslor inför det, var uppe på $255 men också nere på $80. Jag tror att mycket av tilten beror på att jag tycker att det är så tråkigt att spela på NL10 att jag går upp i nivå, förlorar mer än jag har råd med och sedan går det käpprätt åt skogen. Jag undrar om en lösning är att sätta in några hundra dollar till så att jag har råd med NL25 åtminstone. Det är de sista pengarna som jag har råd att avvara isåfall, på ett långt tag....ja, så får det bli. När jag har spelat upp rullen till $250 så får det bli en insättning på $500 så har jag tillräckligt för NL25 enligt regeln. Det känns dock inte bra att sätta in pengarna nu när jag ligger back. Tills vidare!

 

Rulle: $165.79

Denna session: +$4.30

Bonus: 564/1100 Summit Points

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...