Bigsmooth Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Party Poker 3/6 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with 5, 5. UTG calls, UTG+1 calls, MP1 raises, 4 folds, SB calls, Hero calls, UTG calls, UTG+1 calls. Flop: (10 SB) J, 3, J(5 players) SB checks, Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks, MP1 bets, SB calls, Hero calls, UTG calls, UTG+1 calls. Turn: (7.50 BB) J(5 players) SB checks, Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks, MP1 bets, SB calls, Hero calls, UTG folds, UTG+1 folds. River: (10.50 BB) Q(3 players) SB checks, Hero checks, MP1 checks. Final Pot: 10.50 BB Borde jag spela mer aggresivt? Borde jag Raisat på turn eller flop? Citera
m_sjoberg78 Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Jag skulle nog donkbetat flop 2 ggr av 3, och checkraisat resten. Fördelen med det första alternativet är att ursprungsraisaren får svårare att raisa eftersom SB sitter bakom, och därför kan syna/folda med händer han annars skulle raisa med. Citera
weeid Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 I detta läge Checkraisar jag floppen 9 gånger 10. Du har bra relativ position i förhållande till PF raisern, vilket gör att du kan konfrontera resten av fältet med 2SB för att gå vidare med sina händer. Din hand är sårbar, och det e viktigt att få bort motståndarna i denna redan nu stora pott. Citera
morberg Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Jag förstår inte vad du är rädd för. Check-höj flop, höj turn, beta river. Typ. MP1 kan ha ett pocketpar högre än ditt, men det är sånt som händer. Citera
Relativitet Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Jag förstår inte vad du är rädd för. Check-höj flop, höj turn, beta river. Typ. MP1 kan ha ett pocketpar högre än ditt, men det är sånt som händer. Typ nå sånt Citera
Bigsmooth Postad 27 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Tack för hjälpen. Kanske jag är dum men vad menas med "donk" (donkbettar) ? Citera
Bigsmooth Postad 28 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Klyka: Jo jag var feg : ) Någon som kan förklara "Donk" : ) ? Citera
Skumdum Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Checkraisar man med knekten också? Citera
morberg Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Att donka är när du bettar ut en gata trots att du var passiv på den förra. Ex.: Flopp: du betar, fi höjer, du synar. Turn: du betar ut=donkar. Citera
Recommended Posts