FeelingThis Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Riktigt roligt med en videodagbok och jag kommer garanterat följa den. Nu när det är många som kan det här med camtasia så har en fråga om programmet, hur komprimerar man sina filmer så att de inte blir så ûberstora? Finns det i Camtasia eller är det något annat program som gör det. MVH Loka Det gör du i Camtasia. Varje gång du har spelat in klart en film finns det som alternativ att producera den "in shareable format". Citera
toppace Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Är det någon som har en bra länk till en "Camtasia Tutorial"? Citera
StarfiGhtr Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Är det någon som har en bra länk till en "Camtasia Tutorial"? I Mogges dagbok rekommenderar någon att använda ett extern program för decoding. http://www.autogk.me.uk/ Citera
toppace Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Är det någon som vet om man kan editera ljudet efteråt? /Toppa<ce Citera
toppace Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Här spelar jag två bord 1/2€ FL. Ni får gärna kommentera händerna i dagboken eller ställa frågor. Tänk på att jag är rätt trött om, ni tycker jag yrar mer än vanligt. FL-Video1 /toppace Citera
loka2 Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Riktigt roligt med en videodagbok och jag kommer garanterat följa den. Nu när det är många som kan det här med camtasia så har en fråga om programmet, hur komprimerar man sina filmer så att de inte blir så ûberstora? Finns det i Camtasia eller är det något annat program som gör det. MVH Loka Det gör du i Camtasia. Varje gång du har spelat in klart en film finns det som alternativ att producera den "in shareable format". Tackar. Här spelar jag två bord 1/2€ FL. Ni får gärna kommentera händerna i dagboken eller ställa frågor. FL-Video1 /toppace Kan inte se filmen men det är kanske för att den är för nyligen upplagd eller är det min dator som cpar Citera
toppace Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 det tar oftast en minut eller två. har nu kollat filmen, jag har inte rökt crack, jag lovar. EDIT eller 10 minuter JAG BEHÖVER EN SPONSOR!!!!!!!! Citera
poker_oscar Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Du är min idol. Jag kan inte säga det på något annat sätt och jag kan inte motivera det. Det bara är så. Citera
toppace Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Du är min idol. Jag kan inte säga det på något annat sätt och jag kan inte motivera det. Det bara är så. Tackar! Citera
loka2 Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Efter att ha sett din senaste film 1/2 FL med helkärmsfilmning vill jag komma med en del förslag och synpunkter, det var mycket roligare att se två bord istället för ett bord men att istället försöka dra ner kärmfilmningen till en mindre ruta eftersom i alla fall jag knappt så vad du hade för kort. Sedan så tycker jag att ljudet hänger med bättre, vet ej om du har mixtrat med något eller om det bara har blivit så. En fråga som jag glömde ställa i förra inlägget var att kommer vi att få se några sessions resultat eller vecko resultat ifrån dig eller kommer du att vara så originell att du bara sattsar på filmningen??? Citera
toppace Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Efter att ha sett din senaste film 1/2 FL med helkärmsfilmning vill jag komma med en del förslag och synpunkter, det var mycket roligare att se två bord istället för ett bord men att istället försöka dra ner kärmfilmningen till en mindre ruta eftersom i alla fall jag knappt så vad du hade för kort. Sedan så tycker jag att ljudet hänger med bättre, vet ej om du har mixtrat med något eller om det bara har blivit så. En fråga som jag glömde ställa i förra inlägget var att kommer vi att få se några sessions resultat eller vecko resultat ifrån dig eller kommer du att vara så originell att du bara sattsar på filmningen??? ok tack för synpunkterna, jag har fått lite tips om var man kan lägga upp filmerna i stället. Givetvis skall man kunna se korten. Ljudet har blivit bättre men jag vill ha bättre bildkvalitet. Jag kommer nog börja posta lite statistik snart också. Hittils plus en hel del men för lite......, återkommer Citera
Uppenberg Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 JAG BEHÖVER EN SPONSOR!!!!!!!! http://s15.quicksharing.com/ Citera
toppace Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 JAG BEHÖVER EN SPONSOR!!!!!!!! http://s15.quicksharing.com/ kommer prova den! Citera
Uppenberg Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 JAG BEHÖVER EN SPONSOR!!!!!!!! http://s15.quicksharing.com/ kommer prova den! jag har testat den och den funkar bra, du kan ladda upp filmer upp till 500 mb Edit: om du lägger upp en stor film så kan de ta ett bra tag innan den har laddats upp Citera
toppace Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 ska prova och lägga upp en strax när den är klar i camtasia. Citera
toppace Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Test med Toppace FL 2 Jag har lagt upp den på nya sajten. Hoppas man inte måste vara medlem eller något annat fånigt. Jag är för övrigt stolt över mitt spel .-) /toppace Citera
toppace Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 ok tack vänner! Mycket bättre! Citera
Bonumm Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Fungerade fin fint. Mycket bättre nu. Ska bli kul att följa denna dagbok. Citera
toppace Postad 27 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Handen jag nämner i början på sista filmen!!! Players: spader76 (EUR 40,75 in seat 1) Alterego (EUR 18,75 in seat 3) nojas74 (EUR 20,67 in seat 4) FFloyd (EUR 40,00 in seat 5) slawko99 (EUR 31,75 in seat 6) soldy (EUR 79,25 in seat 7) tanzkatrin (EUR 105,00 in seat 8) the__Wall (EUR 215,00 in seat 9) lillinkuha (EUR 60,60 in seat 10) Dealer: the__Wall Small Blind: lillinkuha (0,50) Big Blind: spader76 (1,00) Blind out of turn: FFloyd (1,00) Blind out of turn: tanzkatrin (1,00) tanzkatrin was dealt: 9d - 9c Alterego Fold nojas74 Fold FFloyd Check slawko99 Fold soldy Fold tanzkatrin Raise (1,00) the__Wall Fold lillinkuha Fold spader76 Call (1,00) FFloyd Call (1,00) Flop 4d - 8d - 6s spader76 Check FFloyd Bet (1,00) tanzkatrin Raise (2,00) spader76 Fold FFloyd Call (1,00) Turn 4d - 8d - 6s - Ks FFloyd Check tanzkatrin Bet (2,00) FFloyd Call (2,00) River 4d - 8d - 6s - Ks - 5h FFloyd Check tanzkatrin Bet (2,00) FFloyd Call (2,00) tanzkatrin shows: 9d - 9c (a pair of nines) FFloyd didn't show: 4s - Ah (a pair of fours) tanzkatrin wins: EUR 17,75 (with a pair of nines) Rake: EUR 0,75 Citera
toppace Postad 27 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2006 God morgon allihopa! Vilken underbar skillnad på kvaliten på filmerna på den nya sajten. Visst laggar ljudet fortfarande lite men mycket bättre. Jag skall prova och göra en lite längre film nästa gång jag får möjlighet. /Toppace Citera
morberg Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 God morgon allihopa! Vilken underbar skillnad på kvaliten på filmerna på den nya sajten. Visst laggar ljudet fortfarande lite men mycket bättre. Jag kommer inte åt filen just nu, men det lossnar nog snart. Edit: nu har det lossnat - nej, nere igen. Annars kanske http://stage6.divx.com/ kan vara något om du får problem med den nuvarande. Citera
chlu Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 HH-kommentar, FL 2-filmen, A4o i SB. Ungefärlig history: preflop: LP call, HERO syn, BB höjer LP syn HERO syn flop: 8 5 4 HERO bet, BB syn Kommentar BB har två överkort Turn: 9 HERO bet, BB syn River: 7 HERO bet, BB fold Är inte check-call naturligare på rivern enligt den gamla tumregeln "Får endast syn av bättre hand men kan inducera bluff om jag checkar"? Eller är betet en bluff genom att representera stegen eller färg (det ligger tre i samma suit på brädan)? Citera
toppace Postad 27 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Du har helt rätt, av två anledningar. Dels checkar man för att inducera bluff och i en normal värld blir man bara synad av en bättre hand. edit: precis som du skrev. jag hade jobbat stenhårt 8 timmar och intagit en viss dryck så, jag skyller på det. Tack för din kommentar. /toppace River: 7 HERO bet, BB fold Är inte check-call naturligare på rivern enligt den gamla tumregeln "Får endast syn av bättre hand men kan inducera bluff om jag checkar"? Eller är betet en bluff genom att representera stegen eller färg (det ligger tre i samma suit på brädan)? Citera
Jensation Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Vilket grymt rolig idé! hoppas det går vägen! Citera
toppace Postad 27 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Med lite tur så kommer detta projekt få lite sponsring snart. Det skulle innebära att all film skulle bli högklassig och att att uppladdningstiderna skulle gå ner. Jag får besked i nästa vecka. Jag har spelat två bord 1/2 FL och plussat lite, har en winrate på 64 BB/H!! i kväll(helt ok för FL), men det är ändå ev+ att avbryta spelet för sagostund med sonen. Bifogar en hand. Dealer: comart8 Small Blind: tanzkatrin (0,50) Big Blind: 2+2to5 (1,00) tanzkatrin was dealt: Ad - Ah -Uncas- Fold swe_tilt Fold Rotfylla Fold wiseman99 Fold losjopez Fold earnshaw Fold kitschy Raise (2,00) comart8 Fold tanzkatrin Raise (2,50) 2+2to5 Call (2,00) kitschy Call (1,00) Flop Kd - 6c - As tanzkatrin Bet (1,00) 2+2to5 Call (1,00) kitschy Call (1,00) Turn Kd - 6c - As - Kh tanzkatrin Bet (2,00) 2+2to5 Call (2,00) kitschy Raise (4,00) tanzkatrin Raise (4,00) 2+2to5 Fold kitschy Call (2,00) River Kd - 6c - As - Kh - 4d tanzkatrin Bet (2,00) kitschy Call (2,00) tanzkatrin shows: Ad - Ah (a full house, aces full of kings) kitschy didn't show: Qc - Kc (three of a kind, kings) tanzkatrin wins: EUR 28,50 (with a full house, aces full of kings) Citera
Recommended Posts