Gå till innehåll

NLT - Överpar med flushdraw, spelade jag rätt?


P_kungen

Recommended Posts

Sitter på ett 6 spelars 0.25/0.50 bord.. Ganksa ny och bordet verkar helt galet. Snittpott på 26$

 

> p-kungen posted small blind ($0.25) (was dealt Q :club: Q :diamond: )

> P1 posted big blind ($0.50)

> Game # 204,934,931 starting.

> Dealing Hole Cards

> p2 raised for $1

> p3 called for $1

> p4 folded

> p5 called for $1

> p-kungen raised for $3.75

> Buck06 folded

> p2 called for $3

> p3 folded

> p5 called for $3

> Dealing the Flop(7 :heart: 6 :heart: J :heart: )

 

En ganska dålig flop för mig. Antingen är jag redan slagen eller så har jag troligtvis bästa handen här. Slänger jag iväg nästan ett pottbett och får syn av båda. Skulle kanske i efterhand tryckt på mera här, men vad jag sett av bordet är det inte troligt att motståndarna lägger ned sina eventuella färgdrag)

Hur skulle ni gjort?

 

> p-kungen bet for $8.50

> p2 called for $8.50

> p5 called for $8.50

 

> Dealing the turn(5 :club: )

Detta kort förändrar ingenting. Antingen är jag redan slagen eller så har jag fortfarande bästa handen. Bästämmer mig att eventuella färgdrag ska få betala för att få se sista kortet..

Slänger iväg ungefär ett till potbet (mitt all in)

Är detta spel dåligt eftersom jag inte får veta någonting om det andra spelarna. Kan ju redan vara slagen.

 

> p-kungen went all-in for $24.25

> p2 folded

> p5 went all-in for $16.13

> Extra chips returned to p-kungen, $8.12

> Dealing the river(10 :heart: )

 

 

> p5 shows a Flush, Hearts

(A :heart: J :heart: 10 :heart: 7 :heart: 6 :heart: )

> p5 wins $68.26 with a Flush, Hearts

 

Han satt alltså med med nötfärgdradet som han träffa på river, överspelade jag handen eller hur skulle ni ha gjort? Känner mig inte nöjd med spelet iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns ju inget försvar mot personer som är villiga attt syna All-In när de inte har något innan rivern.

Nu måste du skämta ändå, om du nu inte menar något i stil med att det inte går att hindra dem från att vinna en del potter. Synstationer är ju superlätta att ta pengar av, särskilt i NL.

 

Angående spelet:

 

Preflopp: Du kan antagligen få ut mer värde här genom att höja mer. Potthöjningen ligger ju på $6,75 så upp till $5 ska du ju höja här iallafall.

 

Floppen: Uttrycket "kokt i bajs" gör sig snabbt påmint här angående dina damer. Här tycker jag du betar alldeles för mycket, eftersom floppen är så pass skrämmande behövs det inte särskilt stora bet för att få hyffsad tydlig respons här, dessutom så måste du vara beredd på att lägga ned om du får syn och definitivt om du blir höjd.

 

När du får syn vet du att du är uppe mot minst ett enkortsdrag till färgen och TPTK om någon har en riktig hand. Det är alltså inte en situation där du kan hämta så våldsamt mycket value i, snarare precis tvärtom: Du förlorar på motståndarnas syner i snitt här. Men nu har du iallafall fått så pass mycket information att du med gott mod kan sakta ned.

 

Turn: Ok, trots din information om du med gott mod kan sakta ned så väljer du att beta ut igen. Jag kan inte säga att jag tror att du får så mycket value på det direkt. Kom också ihåg att det snarare är standard för en floppad färg eller set att bara syna på floppen än att återhöja.

 

River: Så fyrfärgen går in och du är med sisådär 98% sannolikhet stendöd i potten. Här väljer du att gå in när du alltid blir slagen vid syn och svårligen kommer få loss bättre händer, om någon nu inte synat ned med ett set. Men även om det är så att du är uppe mot en bättre färdig hand utan färg så är det sjukt otroligt att du är uppe mot två stycken sådana händer och tror du verkligen att snubben som sutit och idiotdragit verkligen kommer lägga sig för mindre än potten när hans drag äntligen går in?

 

Det är det i särklass sämsta spelet i handen och är klart megatomteklass.

 

Sensmoral: Bygg inte jättepotter när du har ett mediokert överpar på en superfarlig flopp. Samt ge inte bort pengar till motståndarna när det är uppenbart att en av dem sitter på nötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Klipper mitt missriktade inlägg eftersom det ligger i posten ovanför - JH*

 

Jag ställde in efter turn, då jag med facit i hand hade bästa handen. Fyrfärgen kom på rivern. Hade ju givetvis flytt potten om jag haft kvar någonting av stacken här. För övrigt var bordet helt galet. Typ det värsta jag varit med om, all in varannan pott i princip.

 

Tack för tipsen annars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Hjort, han gick väl allin på turnen om jag förstått rätt? Potthöjningen preflopp ligger väl på 5,5 totalt, dvs bara 1,5 mindre än vad han höjde.

 

Men fortfarande är det inget bra spel att gå allin på turnen, du kan dra dött och är inte speciellt stor favorit mot händer som kommer att syna. Det enklaste är nog att checka floppen och folda om någon bettar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in tråden http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=6024&postdays=0&postorder=asc&start=0 där ett liknande läge beskrivs i hand 2. Där skulle jag beta på floppen men gdaily som är en mycket bra spelare gör det inte, I din hand har du en svagare hand (överkort är också farliga för dig) och två motspelare vilket ökar risken att floppen passade någon bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Hjort, han gick väl allin på turnen om jag förstått rätt? Potthöjningen preflopp ligger väl på 5,5 totalt, dvs bara 1,5 mindre än vad han höjde.

5,75 om jag kan räkna, vilket torde vara ställt bortom allt rimligt tvivel att jag inte kan. Körde på 3 gånger föregående bet plus det som låg i potten innan. Hur som helst är det rätt stor skillnad på 65% pottbet och 100% pottbet. Här verkar det ju dessutom vara så att man är uppe mot synstationer och då vill man ju rimligen ha rätt mycket värde preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Hjort, han gick väl allin på turnen om jag förstått rätt? Potthöjningen preflopp ligger väl på 5,5 totalt, dvs bara 1,5 mindre än vad han höjde.

 

Men fortfarande är det inget bra spel att gå allin på turnen, du kan dra dött och är inte speciellt stor favorit mot händer som kommer att syna. Det enklaste är nog att checka floppen och folda om någon bettar.

 

Genom att check/folda floppen på detta bord så ger jag upp handen direkt. Bordet var som sagt mycket aggresivt och chansen på rundcheck kändes verkligen liten. Ska man inte i ett sånt här läge försöka få information om motståndarna genom att kanske check raisa och få veta var man står?

Sedan check/folda på turnen iställlet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du spelar med spelare som är väldigt lösa och aggressiva så får du väl inte så mycket information oavsett vad du gör? Någon med hjärter ess kommer säkert att syna, och du är ju knappt ens favorit mot den handen på floppen, floppade färger kommer nog att slowplaya. Det är ett läge där du kanske leder lite eller drar nästintill dött och inte vet hur det ligger till. Checkfolda, det kommer mycket bättre lägen i senare potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste du skämta ändå, om du nu inte menar något i stil med att det inte går att hindra dem från att vinna en del potter. Synstationer är ju superlätta att ta pengar av, särskilt i NL.

 

jag menar givet att det inte går att hindra dem från att ta en del potter. som i detta fallet. det hade ju inte spelat ngn roll hur han spelat eftersom färgdragen är villig att syna utan att ha ngt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Hjort, han gick väl allin på turnen om jag förstått rätt? Potthöjningen preflopp ligger väl på 5,5 totalt, dvs bara 1,5 mindre än vad han höjde.

5,75 om jag kan räkna, vilket torde vara ställt bortom allt rimligt tvivel att jag inte kan. Körde på 3 gånger föregående bet plus det som låg i potten innan. Hur som helst är det rätt stor skillnad på 65% pottbet och 100% pottbet. Här verkar det ju dessutom vara så att man är uppe mot synstationer och då vill man ju rimligen ha rätt mycket värde preflopp.

 

Jo men han var väl i sb. Blinderna har postat 0,75 ihop, de tre andra 3, han fyller med 0,75 så han kan plussa 4,5 till, 5,5 totalt.

 

Men själva poängen håller jag absolut med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...