Gå till innehåll

PLO - Allmänna Omaha-frågor

skogis_72

Recommended Posts

Jag är just nu trött på Texas och har därför äntligen tagit tag i något som jag tänkt länge, nämligen att se till att lära mig spela omaha "på riktigt". Därför har jag två små frågor som kanske någon vänlig omaha-expert kan upplysa mig lite om...

Fråga 1: Ungefär hur stor BR ska man ha för omaha? Jag antar att den bör vara betydligt större än för Texas.

Jag började lågt med mitt omaha-spelande och räknade med att offra en del läropengar, men efter att ha spelat cirka 25-30 timmar på Party, med $1 som BB har jag kunnat konstatera att motståndet är katastrofalt uruselt (nej, det är inte bara det att jag haft flyt, och inte heller det att jag spelat så fantastiskt bra, men det kryllar av folk som synar hela vägen med överpar, låga tvåpar med stegvänliga brädor, och så vidare, så att vinna är trivialt).

Fråga 2: På vilken nivå kan man börja förvänta sig att möta tufft motstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga 1: Ungefär hur stor BR ska man ha för omaha? Jag antar att den bör vara betydligt större än för Texas.

40-50 inköp är rätt bra. Att tappa 10 inköp är inte någon downswing, det är standard. Jag kör med 30-regeln, men jag har också ett jobb och spelar för nöjes skull.

Fråga 2: På vilken nivå kan man börja förvänta sig att möta tufft motstånd?

Standardsvaret på 2+2 är "1/2-nivån". Jag är inte benägen att hålla med.

På 2/4 börjar det finnas lite fler heltidsgrinders, men de borden är inte direkt svårslagna. På 2/4 och 3/6 börjar fisken mer bestå av folk som kanske inte är bra på PLO men ändå är hyfsade på poker överlag. Eller folk som tiltar. Med lugn och kyla så hittar du rätt situationer även där.

Jag har dock hört att det kan vara dåligt värde på 200/400 på Full Tilt. Jag skulle skippa de borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser