Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Där kan du knappast säga att jag trixar. Har ju stort överläge på turn, han hade bara tur och oftast hade jag vunnit. Slowspelar nästan aldrig förutom vid såna tillfällen och då bara till turn.

okaj?? haha. inte för att vara taskig men checka till turn är oftast slowplay. du får in mindre pengar i potten med bra händer, och låter folk dra till händer dom kan syna och dra ut dig med.

varför inte bomba flop..

hatar se flop överhuvudtaget med QQ-AA på denna nivå.

Postad

Där kan du knappast säga att jag trixar. Har ju stort överläge på turn, han hade bara tur och oftast hade jag vunnit. Slowspelar nästan aldrig förutom vid såna tillfällen och då bara till turn.

okaj?? haha. inte för att vara taskig men checka till turn är oftast slowplay. du får in mindre pengar i potten med bra händer, och låter folk dra till händer dom kan syna och dra ut dig med.

varför inte bomba flop..

Vadfan dillar du om!? Jag sa ju att jag nästan aldrig slowplayar men nu gjorde jag det då jag floppade nötkåken! På turn får han tvåpar och vi båda blir all in jag är stor favorit och blir utdragen, jag hade gjort om det 100 ggr av 100. Vet inte om jag skrivit fel eller om ni läst fel men jag får in pengarna som favorit.

Postad

Fyfan vilken slasksession det har varit, har varit för lös och för aggressiv. Sitter med 60 $ på ett NL10 bord och 43 $ på ett annat :D är inte så mkt + ändå för var mkt minus innan.

Br: 155 $

Postad

varför inte bomba flop..

Vadfan dillar du om!? Jag sa ju att jag nästan aldrig slowplayar men nu gjorde jag det då jag floppade nötkåken! På turn får han tvåpar och vi båda blir all in jag är stor favorit och blir utdragen, jag hade gjort om det 100 ggr av 100. Vet inte om jag skrivit fel eller om ni läst fel men jag får in pengarna som favorit.

jadu var de nötkåken ska jag byta namn.. inte vad du beskrev då ivf.. man kan inte floppa nöten med AA på 9 hög bräde.

du hade AA på 9 hög och blev utdragen RR mot Q7 nrä de kom QQ RR..

plus att du har bara ett överpar inte nötkåk mot killens toppar på turn..

Postad
Ingen rolig kväll nu två händer som gör mig rejält tiltad.

AA raise 5xbb en syn

flop: 259 rainbow jag checkar fi med

turn Q jag överbettar han ställer in med Q7s

River Q Bajs

alltid varit denna jag kommenterat.. aldrig brytt mig om KK handen hade inte sett den föränns du sa de..

Postad

En trevägs all in alla med över fullt inköp, preflop. Fråga mig inte hur det gick till.

Jag 99

Fi1 KQs

Fi2 Ako

Flop 274

Turn 4

River QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ låg typ 50 $ i potten

blir så sjukt tiltad

Br: 100 $ typ

Postad

På nåt vänster fick jag upp rullen till.............................................................................................................................211 $

175/2000 fpp

Postad

AA raise 5xbb en syn

River Q Bajs

alltid varit denna jag kommenterat.. aldrig brytt mig om KK handen hade inte sett den föränns du sa de..

Det är den här handen jag och styris snackar om också. Och det finns ingen nötkåk här! Den som ser en nötkåk här, borde läsa lite info om händer.

Postad

AA raise 5xbb en syn

River Q Bajs

Det är den här handen jag och styris snackar om också. Och det finns ingen nötkåk här! Den som ser en nötkåk här, borde läsa lite info om händer.

Ja... om jag lagt upp två händer och på den ena har jag nötkåken och den andra överpar. Vilken tror du då jag menar om jag snackar om en nötkåk?

Postad

Började dagens session med att torska ett inköp med JJ mot QQ å 7hög flop. :?

Bankrullen är nu på 203 $, ska fortsätta med NL10 nu och försöka hitta stabiliten igen.

FPP 200/2000 ger 200 $

Postad

Fick min första royal flush igår förresten riktigt vackert :P KJ :diamond: var det som fixa det.

Spelar just nu och det går bra... 220 $ ungefär nu tror jag.

Blev ungefär + 5 inköp denna sessionen ska ta en liten break nu sen fortsätta.

Br: 250 $ :D

Postad

Br: 303 $ :D:D8-):D

Så nu har jag äntligen br till NL10, hoppas jag kan känna mig säker och klara swings när jag spelar nu.

Har gått riktigt bra idag mitt aggressiva spel har betalat av plussat ungefär 10 inköp idag ju på 3h eller nåt. Ska jobba om en timme ska nog inte spela nåt innan det. :)

Postad

Kört en session nu.

Den började bra och låg nåt, några inköp plus sen så körde jag nån turnering och backade efter det så det slutade på:

Br: 276 $

Tråkigt med minus, men det ska jag väl kunna klara nu när jag har br för det. Tror inte jag kommer hinna spela ihop min bonus det går riktigt segt och jag har bara till den 20 okt på mig, dessutom ska jag vara borta en vecka under den tiden och inte spela nån poker. Ska försöka spela så mycket jag hinner och klara bonusen men det kommer nog bli svårt. Spelar just nu 5 bord NL10 åt gången, kanske ska köra lite FL så det blir mer rake, eller köra lite NL20 har ju ändå runt 14 inköp där, inte så sugen på att skotta men vill ju cleara bonusen, nåväl får se hur jag gör, blir mer spel imorgon, hej!

FPP 300/2000

Postad

Mina nerver klarar inte av det här...

Fortsatte spela NL10

Jag och kille som satt typ med 40 $ var.

AKo 5xbb en syn

Flop K82 rainbow. jag bettar syn

Turn A. Jag betar han höjer jag går all in han synar med A8

River: 8

Ska man inte få plussa en dag utan att det går åt helvete nästa? Så jävla surt.

Br: 226 $

Postad

Borde inte spela poker idag, är en sån jävla skitdag som allt ska gå åt helvete för. Hatar att gnälla om jävla utdragningar men jag bara så jävla trött på allt... kommer inte tilta nu men räkna med att jag gular inom kort.

Edit: Lyckades jobba upp mig till plus, men sen gick det åt helvete. Br: 178 $

Postad

Br: 250 $

Fattar inte hur jag kan ha såna swings?!

Var uppe i 280 $ men tog ut 30 $ då jag ska försöka ta ut allt som jag investerat i rullen. Slaskar många turneringar nu, tycker ni 5.50 $ är för mkt att lägga på turneringar när jag har den bankrullen som jag har?

Edit: Kört nån satellit och en turnering, har alltid tyckt att jag varit bättre på turneringar än cashgame men nu är det tvärtom. Kanske det att jag bara spela SH cash medans turneringar oftast är FR? Spelade lite cash samtidigt och vann in turneringsavgift plus nån dollar.

Br: 254 $

FPP 420/2000

Postad

Spelat en kort sjuk session!

Förlora alla stora potter på bara några minuter rök 5 inköp, fan vad jag hatar att gnälla men varför kan det aldrig få gå bra?

A8s limpar in

nån minihöjer

jag, bb sb synar

Flop:

88J

Miniraisarn överbettar jag ställer direkt dem andra foldar

Han visar upp AA

Turn J

River J

hahahahaha till råga på allt har det tagit slut med min flickvän.

Br: 150 $

Postad

Tågstationen är din vän. Nej men skämt o sido så om man ska tro det du har skrivit hittills så är det ingen som helst fara och ja kan lova dig att du kommer att hitta fetplusset snart! Man åker inte på hur många runner runners och 2-outare som helst. Om det bara är sånt du förlorar på så är det ingen fara alls.

Angående turneringar för $5 + 0.50 så tycker jag personligen att det är helt ok att skotta sånt med din rulle, skulle knappt kalla det skotta äns. I mina ögon så när man har så liten BR så kan man skotta på rätt friskt, iaf tills den sjunker farligt lågt (typ till $100), då borde man ta tag i det o spela upp det igen "the safe way". Säger inte att du ska skotta NL50 typ men $5 turrar är ju knappt över din bankroll så det kan du gott kosta på dig.

Lycka till! :)