Gå till innehåll

Råkade radera en fil. Hjälp!


TheEmbassy

Recommended Posts

Har för mig att man i windows kan leta upp nån slags kopia/spegelbild på filer man tagit bort eller använt nyligen. Om så är fallet skulle jag vilja veta hur man gör?

 

När man raderar filer så försvinner de inte från hårddisken utan det är bara referensen till dem som tas bort. Det finns program som kan söka igenom hårddisken för att hitta dessa filer. Problemet är att efterhand som man skriver till hårddsiken så kommer dessa borttagna filer bli överskrivna och då blir det väldigt dyrt att återskapa dem (vi snackar väldigt mycket pengar)

 

Edit:

 

Lite länkar till program som kan hjälpa dig.

 

Länk 1

Länk 2

 

Problemet är att du kan skriva över filen du blivit av med när du installerar dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du ska ALDRIGALDRIGALDRIGALDRIGALDRIG!!!!!!! köra programmet från samma hårddisk som du ska reparera filer från, eller skriva återskapade filer till samma hårddisk som du reparerar från.

 

Ok, det jag gjort med ett program är att söka efter förlorade filer. Av de resultat som kom upp fattar jag nada, så jag struntar nog i den filen.. Tack ändå för hjälpen dev och cheunce.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du ska ALDRIGALDRIGALDRIGALDRIGALDRIG!!!!!!! köra programmet från samma hårddisk som du ska reparera filer från, eller skriva återskapade filer till samma hårddisk som du reparerar från.

 

Fastna caps lock eller har du glömt ta din medicin nu igen :D

 

Sen finns det faktiskt människor som bara har en hårddisk. Jag vet att det låter sjukt men så är det tydligen enligt en kompis kompis kusin :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

 

Tja, synd om dem men det är ofantligt korkat att riskera att förlora ännu mer data tycker jag. Låna en till hårddisk eller låt någon kompis som har koll fixa biffen. De flesta som vet vad de sysslar med har ju troligen >1 hårddiskar ändå. :)

 

Antar att du syftar på att du själv vet vad du sysslar med. Hur gick nu din xbox isönder? :D

 

Sen är det ju så 90-tal att bara ha en dator ;) Man måste ju ha en server också :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske kan fungera att ställa tillbaka datorn till en tid då du hade filen.

Om du vill försöka så:

Start>Alla Program>Tillbehör>Systemverktyg>Systemåterställning

Enda problemet med detta är ju att om du har gjort en massa andra saker som du vill ha kvar så försvinner dessa också eller kan man återskapa enskilda filer med "Systemåterställning"???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske kan fungera att ställa tillbaka datorn till en tid då du hade filen.

Om du vill försöka så:

Start>Alla Program>Tillbehör>Systemverktyg>Systemåterställning

Enda problemet med detta är ju att om du har gjort en massa andra saker som du vill ha kvar så försvinner dessa också eller kan man återskapa enskilda filer med "Systemåterställning"???

 

Nä, man kan inte återskapa enskilda filer. Du behöver inte vara rädd att förlora några program för att varje gång man intstallerar ett program så skapas en återställningspunkt. Om det färemot är några filer man inte vill gå miste om är det ju bara att lägga över dessa på en mp3, eller på en annan data t.ex. för att sen föra över dom igen när man systemåterställt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det färemot är några filer man inte vill gå miste om är det ju bara att lägga över dessa på en mp3, eller på en annan data t.ex. för att sen föra över dom igen när man systemåterställt.

 

Nu blev det väll ändå lite syftningsfel eller? Data är det samma som infomation. Dator däremot är en elektronisk maskin som används för att behandla just data.

 

Eller som vi dryga skåningar (ja alla skåningar är dryga) säger dauta :lol:

 

Ber om ursäkt men jag får rysningar när folk blandar ihopa data och dator. Men det beror nog på att jag är en nörd så bry er inte om mig :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

 

Tja, synd om dem men det är ofantligt korkat att riskera att förlora ännu mer data tycker jag. Låna en till hårddisk eller låt någon kompis som har koll fixa biffen. De flesta som vet vad de sysslar med har ju troligen >1 hårddiskar ändå. :)

 

Antar att du syftar på att du själv vet vad du sysslar med. Hur gick nu din xbox isönder? :D

 

Sen är det ju så 90-tal att bara ha en dator ;) Man måste ju ha en server också :lol:

 

Hela är inte paj, det är bara dvd-läsare som dött. Funderar på att bara byta ut den, om det är värt besväret. :)

 

Instämmer helt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en fin bokföring i excel för hela året, glömde göra BU på den samt min PO-databas klantigt nog när jag formaterade datorn. Förmodar att det inte är värt besväret även om det är möjligt, men går det att återställa filer efter att man formaterat hårddisken också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...