Gå till innehåll

8 FR eller 4 SH, vilket mest lönsamt?

Jimbolito

Recommended Posts

Vad tror ni skulle generera mest? Beror ju självklart på mkt som inte går att spekulera i här. Men kan man genrellt säga att det ena bör ge mer än det andra?

SH är min grej och trivs där, men vill få in mer händer/timme. Men 4+ sh bord börjar det bli svårare att hålla koll på varje spelare, och får se mer till korten än mina motspelare.

En blandning är ju självklart oxå ett alt. typ 3sh och 3fr eller liknande.

Va gäller stakes så rör det sig om NL600-NL2K (TH only).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 2 weeks later...

Jag spelar enbart SH och trivs grymt bra med det. Tanken har också slagit mig att gå över till FR av samma anledning som du att man kan tjäna mer, men jag känner mig väldigt obekväm på FR-borden. Då ser jag inte någon anledning att gå över till FR från SH. Spela där det känns bekvämt.

Länk till kommentar

Älskar shorthanded. Men tyvärr är swingesen så stora för mig att det inte är värt det. Därmor känns det som fisken väljer FR. Som sagt. Enklare att ha fler bord. De stora händer ger oftast mer. Men är man inte bekväm med FR så kommer man nog bara spela för löst och inte gå lika mycket plus.

Länk till kommentar

Har blivit en blandning av SH och FR det senaste. Beror lite på vad som finns för tillfället. Men ska försöka hålla ett snitt på 5 bord åt gången iaf.

Är nog en bra föredel och behärska båda varianterna av TH. NL5-10 föredrar jag shorthanded, NL10-20 och uppåt föredrar jag Fullring, for the moment.

Länk till kommentar