Gå till innehåll

Multitable vs. högre nivå?


CG_Kenny

Recommended Posts

Tjena!

 

Jag är en total nybörjare som har börjat den långa vägen från den totala botten. Jag spelar FL TH på micro-limit och jag är stenhård på de rekommenderade nivåer för BR osv... Som jag har förstått det om man ska multitabla så bör man ha iaf 300BB/bord på FL, stämmer det? Eller räcker det att ha 300-500BB i rullen oavsett om man spelar 1 eller flera bord?

Hur som helst, rullen börjar öka lite nu, och jag undrar om jag bör multitabla eller spela på nästa nivå när min rulle tillåter detta??

 

Tacksam för råd...

 

*blubb blubb*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankroll-rekommendationerna gäller självklart för hela rullen och inte per bord (variansen ökar inte i och med att du spelar fler bord (kanske lite eftersom din förväntade vinst lär sjunka marginellt per bord (fast vinsten kan ju öka också om du normalt spelar för löst och multitablande gör dig tightare (parentesrekord?)))). ;)

 

Jag antar att du spelar rätt lågt och då skiljer sig inte spelet speciellt mycket mellan nivåerna, så jag tycker du ska gå upp om du har stor nog bankroll.

Du kan ju börja med att spela ett bord på nya nivån för att sedan öka antalet allt eftersom du blir bekvämare.

 

God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tippa på att man vinner mer om man sitter med 125 spänn på 4 bord istället för 500kr på ett bord, samtidigt som variansen minskar.
Beror ju helt på hur väl man klarar att multitabla. Jag rekomenderar att man inte spelar på fler bord än man känner sig bekväm med och inte mer så man inte blir för stressad och gör dumma beslut och missklicks och andra sådana otrevliga saker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...