Gå till innehåll

NLT - AK UTG, reraise av big blind

Recommended Posts

Postad

Bordsstämning

Suttit vid bordet i nästan 25 min och ligger ett par dollar plus (27.15 dollar) och det här är den sista handen jag tänkt spela vid det här bordet, passivt och löst spel ifrån de andra spelarna

Spelet

Jag får [ Ks, Ac ] UTG och höjer till 2, UTG+1 som är ganska lös synar och det gör även sb. bb höjer till 10 dollar och det blir 8 till för mig att syna. Funderar dock ganska länge på vad jag ska göra, foldar jag så gör jag ändå en liten vinst vid bordet. bb hade 19,4 dollar i sin stack så det är ingen desperat shortstack som försöker sno det som ligger på bordet. Synar jag och träffar och bb sitter med ett mindre pocketpar kommer jag troligen inte få några mer pengar av honom så jag funderar på att sätta honom all-in. Men han kan ha AA eller KK så jag höjer inte. Funderar rätt länge men synar hans raise. Till min förvåning synar även UTG+1 och sb höjningen så det ligger 40 dollar i potten innan floppen, hade räknat med att de skulle lägga sig. jag har störst stack av de som är med till floppen

Dealing Flop: [ 8h, 4c, Kd ]

(Pot = 40)

Mycket bra flopp för mig, sb checkar och det gör även bb. Är väldigt säker på att bb inte har AA eller KK så jag går all-in och hoppas att varken UTG+1 eller sb sitter med 44 eller 88. Ingen ide att slowspela och hålla på att trixa när potten är så stor. Det foldas till bb som funderar väldigt länge ("dra inte ut mig din jävel om du synar" tänker jag) men synar till slut

** Dealing Turn ** : [ 3s ]

** Dealing River ** : [ Jh ]

Showdown

bb visar upp [ Qs Qd ] och jag vinner potten (56,8 dollar) med par i kungar

Avslutning

Tycker AK är en svår hand att spela, hur skulle ni gjort innan floppen när bb höjde till 10?

Om ingen K eller A hade kommit på floppen, vad skulle ni gjort då (bb hade troligtvis bettat ut)?

sb sa att han foldade JJ, hur skull ni spela den preflopp i denna hand?

Postad

Som jag ser det finns det bara två val här, all in eller all out. Har du ingen riktigt read på bb i det här läget så är iaf mina första tankar att bb sitter på TT, JJ, eller QQ. Du har alltså två overcards och runt 42% chans att vinna potten.

Håller du fast vid din read på bb och synar är det bortkastade pengar om du inte träffar flop då bb kommer att betta ut.

När det är två kvar att agera som redan har pengar i potten efter dig ser jag ingen anledning att sätta bb all in här.

Mitt beslut hade nog varit att vara nöjd med dom få $ jag plussat och att lägga ner denna hand preflop. Fast det är bara att hålla med om att det är ett svårt beslut att ta, speciellt när du spelar din sista hand för kvällen och fångar AK på hand :roll:

Grattis till vnsten iaf! ;)