RoyleAxe Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Spelade en hand idag som jag inte vet om jag spelade helt fel? Sitter med ca 700 och får ArKr utg på 5/10 kr 10-manna. Raise till 30. Syn av en och reraise av BB till 90, syn av mig o den andre (bägge täcker mig). Flop K9X, 2 hjärter (inte kungen om jag inte minns fel) . BB checkar till mig som bettar 110. Reraise till 220 av den efter, jag betänker såklart 99 men tror på färgdrag (lite korkat efter den preflopsynen då jag tänker efter) eftersom det är det typiska minraiset eller AK och ställer in för att få AK att folda samtidigt som färg. Syn av 99 och hejdå 700kr. Överspelade handen litegrann kändes det som, men det är väl fold eller AI som gäller där på floppen?? Bör jag slå om till 200 preflop efter att BB raisat till 90? Får ju bort 99 då och har BB AA eller KK så ställer han ju förmodligen och då blir det ju billigare än att träffa A eller K på floppen.... Citera
syre_ Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Jag skulle nog slagit om för att isolera. Du har ju position på BB, och efter 99.ans kallsyn på din utg-raise så borde han inte syna bakom. Slå om till 250. Sen får du se vad som händer och ta det därifrån. Citera
RoyleAxe Postad 22 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2006 ja, lutar nog åt omslag till ca 230-250 preflop då jag tänkt över det hela. Det är ju ändå rätt troligt att han slår om med allt från AK till par JJ och upp. Citera
Recommended Posts