Gå till innehåll

NLT - SH, QQ, dåligt spelat?


mr.asdf

Recommended Posts

Det är 0.5/1 i blinds på tain , så får ta ur minnet...

var några dagar sedan handen utspelades men ska väl gå bra

 

SB hero QQ

BB xxx

seat 3 xxx

seat 4 fi4

seat 5 fi5

seat 6 fi6 största hotet i handen, fått känslan av att han är lite av semi:tight - lite semi-passiv .. kan dock betta hyffsat agressivt osv

 

 

HERO: $0.5

xxx: $1

 

 

xxx folds

fi4 calls $1

fi5 calls $1

fi6 bet $5

 

readsen jag har är att fi4 å fi5 kan synaganska mkt hit ¨dot å inte ge så mkt motstånd så dom är jag inte rädda för utan det är fi6 som jag vet kan ställa till problem.. han täcker mig i marker också, jag sitter på $170, han har $300+ ..fi4 å fi5 har något under $100

 

 

en hand fick jag KK å det var exakt samma situation som denna förutom att jag hade position på honom då.. två stycken callade å fi6 bettar $5 men då callade jag bara.. han syna ner mig till rivern å såg mig visa KK, jag har också synat ner honom osv... kan kalla det krig men inte så farliga krig .. det går väl å säga? den handen påverkade nog denna handen dock

 

 

FORTSÄTTNING

 

jag beslutar mig dock för att raisa upp till $20.. fi4 å fi5 foldar å fi6 steker en stund... å synar sedan.. sett han betta hyffsat aggresivt med AQ till rivern förut så vet att han mer elr mindre har en bra starthand ..är dock REALTIVT säker på att jag har bästa starthanden . .han synade dock

 

FLOP: 6 10 J , alla i klöver :: jag har klöver damen

 

jag bettar $20...han raisar till $60

 

VAD GÖR NI?

hoppas inte readsen jag skrev blev för otydliga å att handen blev lätt läst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bara orkar läsa allt är det ju inga problem.

 

Tycker faktiskt du ska kasta redan på floppen här. Finns ingen anledning att fastna i en hand där du antingen är 50/50 eller ljusår efter.

 

Din bet på flopp kunde vara något större så du inte bjuder in till bluff. Tycker dock det är en bra fold, inget mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...