TheWave Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Hey! What ROI? Should be expected for a winning player at different levels? Anyone with own statistics? How big bankroll should you have without putting any new money to the bankroll? Witch way is the easiest to master the bubbel-stage. Know the theory around it, but how is it easiest to learn? Run simulations in programs, do the math during a hand? Possible? Any suggestions? Play smart/Sirocko_ Citera
Kongoolle Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 I have a rule that i have 100 buy ins. But thats up to you how good you are and how willing you are to gamble. 100 maybe is to much but it suits me, but at least 50 is my advice. You can read many articles about SnG but the best way is to play, play, play and play some more. In here you can post hands that you want help with. Thats my litte advice to you....sorry about the bad English Citera
eurythmech Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Someone should make an FAQ for this in a sticky. Along with good links. Myssion? Citera
Leconte Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 About the bubble stage: I try to play aggressive, steal blinds alot and just being an asshole. I do this with any overcards and even Kx if I feel the need. Position is very important also. If you're shortstack, the worst thing you can do is to wait for a monster and hope some other guy busts before you. Citera
Jackrabbit Slim Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Someone should make an FAQ for this in a sticky.Along with good links. Myssion? Bra ide även om det i detta fall vore tämligen meningslöst med tanke på att OP crosspostat detta i "det andra" forumet som har en eminent FAQ utan något som helst intresse att läsa den först... Citera
eurythmech Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Jag fattade rätt så ca noll av det där Citera
Jackrabbit Slim Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Nej, det ser rätt rörigt ut så här en stund efteråt. Försöker mig på en översättning av mig själv då Inlägget som vi alla svarar på för tillfället postades på 2+2 kanske 30 minuter innan det dök upp här. Att posta ett sånt här inlägg i STTF på 2+2 är som att be om att bli utskälld och förnedrad och är i mitt tycke väldigt korkat. Inläggets författare valde sen att posta exakt samma sak här med orkade inte ens översätta de få meningarna till svenska utan nöjde sig med rubriken. Min poäng var alltså: En FAQ är en bra ide. I detta fall tvivlar jag dock på att det skulle hjälpa. Citera
eurythmech Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Aaaah OP = original poster? Jag har klurat på det en del på 2+2 Men jag tror ändå att det skulle vara bra, om vi regulars på det här forumet blir bra på att hänvisa folk med den här typen av frågor till FAQn. Sen skulle det kunna vara bra även för regulars att ha någonstans att gå tillbaka till då och då för matnyttiga länkar. Citera
Gäst Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 En FAQ vore nog väldigt bra att ha här. Den FAQ under One-table Tournaments på 2+2 är riktigt bra! Personligen tycker jag detta är något vår SNG-moderator mr Myssion kan ta på sig Citera
eurythmech Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Det är på tapeten. Härligt! Så kan du lägga all din moderatorfokus på latkorvsetiketterna sen Citera
Recommended Posts