Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här kommer en hand som jag känner mig lite obekväm med. Men ändå inte. Eller jo. Ja, ni fattar...

Bordet är väldigt weakt, ganska loose.

Game # 029,652,800 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Sigtuna"

Game ended Saturday 2005-Jan-08 2:36:03 PM GMT

Players:

susare (EUR 20.00 in seat 1)

Pool (EUR 24.50 in seat 2)

Shadowfax (EUR 22.25 in seat 3)

Skjoeth (EUR 10.75 in seat 4)

_bengan_ (EUR 39.50 in seat 5)

Patton (EUR 29.75 in seat 6)

demme999 (EUR 32.00 in seat 7)

eggeb (EUR 11.00 in seat 8)

Dealer: demme999

Small Blind: eggeb (0.25)

Big Blind: susare (0.50)

demme999 was dealt: 9h - 9c

Pool Fold

Shadowfax Call (0.50)

Skjoeth Fold

_bengan_ Call (0.50)

Patton Fold

demme999 Raise (1.50)

eggeb Fold

susare Call (1.00)

Shadowfax Call (1.00)

_bengan_ Call (1.00)

Flop 2c - 5c - 6c

susare Check

Shadowfax Check

_bengan_ Check

demme999 Bet (2.75)

susare Call (2.75)

Shadowfax Fold

_bengan_ Fold

Turn 2c - 5c - 6c - Qd

susare Check

demme999 Check

River 2c - 5c - 6c - Qd - 9s

susare Bet (4.50)

demme999 Call (4.50)

susare shows: 5d - 4c (a pair of fives)

demme999 shows: 9h - 9c (three of a kind, nines)

demme999 wins: EUR 19.75 (with three of a kind, nines)

Rake: EUR 1.00

Vad tycker ni m mitt spel? Jag får en obehagligt snabb syn på flop-betet varför jag börjar oroa mig för slöspelad färg.

Tycker ni synen var rätt på river?

Postad

Misstag #1: Om vi börjar med preflop så är din raise inte tillräckligt hög. Speciellt när två st redan limpat in och det faktum att SB och BB är kvar att agera.

Misstag #2: Du tar kommandot över potten redan preflop och fortsätter med det även efter flop. Sen kommer ditt misstag då du inte bettar ut efter turnen då din motståndare checkar. Betta ut här för att antingen vinna pott eller för mer information om din motstånders hand.

Annars gillar jag din syn på rivern och ditt intressanta inlägg! ;)

Postad
Misstag #1: Om vi börjar med preflop så är din raise inte tillräckligt hög. Speciellt när två st redan limpat in och det faktum att SB och BB är kvar att agera.

Misstag #2: Du tar kommandot över potten redan preflop och fortsätter med det även efter flop. Sen kommer ditt misstag då du inte bettar ut efter turnen då din motståndare checkar. Betta ut här för att antingen vinna pott eller för mer information om din motstånders hand.

Annars gillar jag din syn på rivern och ditt intressanta inlägg! ;)

Tack för kommentarerna:)

Hmm....för lite preflop? Oj, jag som tyckte det var i överkant:) Hur mycket hade du betat och varför? Endast för att få bort spelare?

Inget bet på turnen kom av rädslan för färgen. Men iofs är jag ju dum som låter honom se ett kort gratis om han t.ex sitter med esset i färgen.

Hmmm, nu ska jag banka mig i huvudet och dricka en flaska vin :)

Postad

Ditt bet pre-flop var minst sagt konstigt,

med låga/medium pp's brukar jag antingen vilja köpa potten eller få med mig många spelare och satsa på set.

Vad du gjorde verkar istället ha varit nått slags mellanting :S

Vad var din tanke bakom den raisen?

Postad

Egentligen var det nog att få in mer pengar i potten vid eventuellt set. På denna nivån är det ganska ovanligt att man lägger sig överhuvudtaget när man redan betalt 0.50, oavsett hur mycket det kostar.

Ärligt talat vet jag inte, raisen ger mig även chans att köpa potten på flop eftersom de ändå inte lägger sig.

Låt säga att jag raisar 10BB preflop för att sno hem blindsen (vääääldigt liten summa). Jag skulle nog få syn av en av dem. Skulle floppen visa två överkort har jag kastat pengarna i sjön. "För 10BB så synar jag med J-10o".

Därför blev det nog mellanting. Blindsen är ju ingen vits att sno eftersom de är så rackans små.