fredrik99 Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 En 20+2kr Sng på Svenskaspel, limpar med A 3 i mellan posistion då det är lite höjningar för tillfället. Alibolala sitter på plats 2 med 1060.00 Mistah sitter på plats 3 med 1270.00 Kashoo sitter på plats 4 med 145.00 47an sitter på plats 5 med 2025.00 worker sitter på plats 6 med 385.00 peji sitter på plats 7 med 1330.00 Hero sitter på plats 8 med 975.00 narc44 sitter på plats 9 med 1610.00 Mayk sitter på plats 10 med 1125.00 Mistah satsar s mörken 50.00 Alibolala satsar l mörken 25.00 Alibolala: --, -- Mistah: --, -- Kashoo: --, -- 47an: --, -- worker: --, -- peji: --, -- Hero: A:club:, 3:club: narc44: --, -- Mayk: --, -- Pre-flop: Kashoo: Lägger mig 47an: Lägger mig worker: Lägger mig peji: Lägger mig Hero: Syna 50.00 narc44: Lägger mig Mayk: Syna 50.00 Alibolala: Syna 50.00 Mistah: Passa Flop (Board: 2:club:, 5:club:, 9 ): Alibolala: Passa Mistah: Passa Hero: Satsa 100.00 Mayk: Syna 100.00 Alibolala: Lägger mig Mistah: Lägger mig Semibluffar med halv pottbet på floppen då jag har färg+hålstege drag och chans till en färgstege. Frågan är ska man beta mer eller tillochmed ställa här? Turn (Board: 2:club:, 5:club:, 9 , K ): Hero: Passa Mayk: Satsa 100.00 Hero: Syna 100.00 På turn så checkar jag och Fi betar 100, jag bara synar då jag får 5:1 i pottodds. Ska man slåom här med ett sådant drag? River (Board: 2:club:, 5:club:, 9 , K , 6 ): Hero: Passa Mayk: Passa På river så checkas det ner. Bluffa på potten här? Vad tycker och tänker ni? * RP - Särskrivning, USCH! /KF * Citera
Myssion Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Fold preflop. Checkfolda floppen om du inte får bra odds. Generellt sett så vill man inte jaga draghänder i en SnG, i synnerhet inte mot motståndare som gärna synar, eftersom semibluffvärdet försvinner då. Citera
ampixo Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Jättefold preflop. När du får den där floppen ska du försöka få in allt direkt på flop. På river är det bara checka ner. Citera
fredrik99 Postad 22 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Så det man kan säga här då är att man inte ska spela låga Axs i en Sng då man inte har så mycket implied odds att tala om, hade det varit nån skillnad om en eller några limpat in före? Här är slutet på handen iaf. Showdown: Hero visar: A , 3 (högsta kort ess) Mayk visar: A , 5 (par i femmor) Huvudpott: Mayk vinner potten på 600 med par i femmor Citera
Myssion Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 I sen position med typ 3+ limpare före kan man spela de händerna så länge blindsen är låga. Citera
Sommar Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Anledningen till att du inte spelar dessa händer när blindsen är låga är just för att du måste träffa floppen bra. Träffar du A så är du i trubbel, floppar du en "öppen" triss med 3:orna så är det svårt att få bra betalt. Till din hand då. Floppen: Skulle föredra ett pottbet här för att vinna potten direkt. Turn: K är ett scarecard för dig men även för honom, du har ett bra drag och borde försöka vinna potten här, skulle nog fyra av ett 2/3 pottbet. River: Hm, svårt. Eftersom jag vet resultatet nu så är ju svaret uppenbart. Här får man helt enkelt gå lite på read, känns det som han kommer att syna om du bettar i så fall är det bara att ge upp handen och checka. Jag skulle nog ändå försökt att vinna handen på river. Både synen på floppen och det klena beten på turn indikerar det. Men som sagt: Fold pre-flop, en riktig skräphand att spela så tidigt. Citera
vetgirig Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Jag skulle ha check-raisat all-in på floppen. Det är lika bra och ta hem potten direkt där och inte jaga. Citera
Recommended Posts