Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

BB är helt okänd.

CO är tomte med 55/6/2.0 i stats efter 160 händer, inga övriga reads än att han openlimpa på knappen handen innan och foldade floppen för två bets.

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is SB with Adiamond.gif, 7diamond.gif.

2 folds, CO calls, 1 fold, Hero raises, BB calls, CO calls.

Flop: (6 SB) Kheart.gif, 9diamond.gif, Jspade.gif(3 players)

Hero?

Känns som jag har väldigt låg fold equity här och mina outs, som är få, är väldigt skitiga.

Postad

Ingen expet på SH spel, bara några tusen händer, på 1/2 nivån. So take it for what its worth liksom.

Men tycker bet och syn vid raise är ok spel, du har runner runner färg ändå och kanske outs på A. Bet och det synas av ngn av Fi så är det omvärdera på turn, är det blank är det check/fold. Tycker det är lite vekt att ge upp handen direkt på flopen, nu när du ändå valde att betta pf. Vilken flop vill du ha med den handen för att du ska betta ut liksom? Representera en K, får du motjuck är det väl bara att folda, såvida du inte vill ta ett kort å kolla om du kan förbättra till färgdraget eller ett A.

Postad

Saken är att floppen tokmissar mig men träffar en väldigt stor del av motståndarnas HDs och mina outs, om jag ens har några än mina bakdörrar, är rätt skitiga. Om vi är lite snälla med A-outsen och bakdörrar och dyligt har jag kanske 3 outs, dvs 15:1 i odds att förbättra, ingen höjdare när jag får 6:1 på ett bett.

Givetvis kan de folda en del händer här men att båda två lägger sig (de kommer i princip syna med alla par och alla drag) händer inte ofta och jag har reverse implied odds att tänka på också.

Ytterligare än fördel med att checka är att det kan bli rundcheck och vi hittar ett fint kort på turn utan att betala för det, samt lite extra fold equity på mina cont. bets om de har sett mig checka/folda floppen tidigare när jag höjt preflopp.

Sparar hellre mitt bett till en flopp där iaf inte alla 3 korten spelar tillsammans mot mig.

EDIT: Att syna en höjning har jag verkligen inte odds till. Om jag bettar, SB synar och CO höjer får jag 10:1 med risk för ytterligare höjning bakom mig. Alltså inte alls vad jag behöver för att kunna syna profitabelt, specielt inte med så skitiga outs där en "träff" lätt kan få mig att stoppa in mer pengar i potten med en mer eller mindre död hand.