Gå till innehåll

NL - Lowlimit not 4 me!


Swedish-Hero

Recommended Posts

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min winrate har ökat med varje nivå. Bäst har jag på NL1000 med cirka 350bb/100.

 

Säger ingenting om du inte anger antalet händer. Aldrig en nivå du kan hålla.

 

Hmm du menar alltså att han inte kommer att lyckas hålla 350 bb/100 i det långa loppet?

 

Fan, om man tänker efter så ligger det nog nånting i det. Du kanske har rätt... Ska fundera lite över det här, tack för insikten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker resonemanget låter logiskt.

Vi kan inte vinna mot våra motståndare för att dom är för dåliga.

Om dom däremot är duktiga vinner vi hur lätt som helst, tänk vad med pengar vi skulle göra om vi spelade mot dom absolut bästa!

 

Varför har inte fler tänkt på det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon mer säger liknande "Gå upp på högre nivåer, där vinner du" så låser jag tråden.

 

Nu har Författaren förstått det (då cirka 3 av 4 sidor handlar om just det) så nu håller vi oss till frågan (Vad det nu var) och finns det inget mer intressant att säga så låter vi tråden dö ut.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som Sklansky, varje gång fi synar med en sämre hand och träffar ska du bli glad!! För du har fått in pengar när du är favorit, altså kommer du gå plus i längden.

 

Visst, förutsatt att man foldar sin AQ, TPTK mot Q2off varje gång när det kommer en till synes ofarlig tvåa på rivern, eller KKK mot hålstegen som idioten satte på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger bara lack of discipline, sluta spela trubbelhänder. Raisa dig i position och värdebeta dina starka händer så ska du se att din BB/100 går uppåt så småningom.

 

Att införskaffa poker tracker med PA Hud är att rekommendera då de flesta spelare på denna nivå inte märker om spelaren raisar 50% av alla händer lr om han raisar 4% och lägger sig 90%. Pengarna du lägger ner på det kommer du nästan garanterat få tillbaka multipelt om du är någorlunda duktig.

 

EDIT: Stavfel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova sälj varmkorv/sitt barnvakt/gå ut med någons hund i en timme så har du dubblat rullen.

 

Fattar inte hur du kan komma med ett sådant råd. Medellönen för en svensk är 4kr/h och det är därför det finns 6000 trådar med "Jag startade med $1"+"jag ska investera $7 som jag vann i en freeroll, men var?" eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt slutar ofta med att jag vinner många småpotter men förlorar alla stora ex AA mot set i tvåor osv...

 

Typiskt fisksyndrom att överspela AA, KK, QQ.

 

Så all in med AA preflop e fisksyndrom??? Det är väl drömmen att få nån all in pre med AA på hand?

 

Läs på lite mer killen..

 

du skriver inte ett ord om preflop...

 

Hahahah, okey din mupp fortsätt donera pengar. Bara vetskapen att din BR vandrar upp i näringskedjan gör mig väldigt glad. Jag vill INTE att du ska lära dig spela bättre poker. Om du vill så kan jag PM dig mitt postgironummer så slipper du ödsla tid på pokersiter.

 

Swedish-Hero kommer säkerligen att bli en bättre spelare, men du är och kommer att förbli en fisk! ;)

 

Fisk är jag då inte...du förlorar ju pengar på ditt poker...det gör väl dej till fisk?

 

Forsätt donera lite till killen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt slutar ofta med att jag vinner många småpotter men förlorar alla stora ex AA mot set i tvåor osv...

 

Typiskt fisksyndrom att överspela AA, KK, QQ.

 

Så all in med AA preflop e fisksyndrom??? Det är väl drömmen att få nån all in pre med AA på hand?

 

Läs på lite mer killen..

 

du skriver inte ett ord om preflop...

 

Hahahah, okey din mupp fortsätt donera pengar. Bara vetskapen att din BR vandrar upp i näringskedjan gör mig väldigt glad. Jag vill INTE att du ska lära dig spela bättre poker. Om du vill så kan jag PM dig mitt postgironummer så slipper du ödsla tid på pokersiter.

 

Swedish-Hero kommer säkerligen att bli en bättre spelare, men du är och kommer att förbli en fisk! ;)

 

 

Forsätt donera lite till killen...

 

Du är ju fisken hehe...du förlorar ju pengar på ditt spelande...

Åtminstone så går jag plus...Jag gillar fisk som du ...ni tror verkligen att ni är bra men vet inte om att ni suger

hahahha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...