Gå till innehåll

Hur gjorde ni för att skrapa ihop eran första rulle?


ades_va

Recommended Posts

Satte in 100 dollar, och torskade det, satte sen in 100 dollar och torskade det, efter det satte jag in 100 dollar och torskade det, sen tänkte jag att poker kan fan inte vara så här svårt, så då började jag tänka lite och satte in 100 dollar och torskade det.....jag du fattar vart jag försöker komma kanske ???

 

 

 

LIRA INTE ONLINE !!!!

 

Det är såååå mycket enklare att vinna pengar på poker IRL. :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har råd att köpa in dig igen, men har knappt någon rulle?

 

Det är väl lite motsägelsefullt. Bästa sättet att öka rullen med ett litet inköp är väl, som nämnts ovan, att utnyttja någon bonuskod på något nytt ställe och spela på de lägre nivåerna.

 

Min pokerpolare övertalade mig att skjuta in $100 på Pacific och använda honom som referens. Jag fick $75 i bonus (specialerbjudande), varpå jag tog ut $110 direkt (galet!) och fortsatte med de $65 som blev kvar. Spelade lite cash games och tröttnade fort (läs: något negativ trend i rullen). Testade sedan lite SnG's och fick upp rullen ganska kvickt. Multi-table-turneringar ger mycket pengar för liten insats också. Jag brukar hamna ITM i lite mer än var tredje på PokerChamps (tack vare julklappen).

 

Det är ju inga generella tips ovan, bara hur det funkat för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in $30 och började på 0.05/010 FLT-borden. Tog ungefär 10 minuter innan jag fattade att fixed på de här nivåerna var rätt värdelöst. Spelade NL därefter samma nivå tills rullen låg på $400. Tog dryga veckan med 5000 händer över 120 timmar. Iofs körde jag 4 bord samtidigt så 30 timmar effektivt. Därefter 0.25/0.50 där jag tänkte ligga ett tag. $100/dag är inte ovanligt genom att sitta kanske två timmar per dag.

 

Jag kör gnetstrategin alltså. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 100 EUR på 24hpoker.. måste varit 3 år sen eller nått typ. Torskade det. Satte in 100 EUR till, spelade ner mig till 30 innan det vände, Spelade upp mig från 30 till 300 EUR tog ut allt.

 

Höll upp med pokern i kanske 6 mån innan jag började testa Expekts freerolls. Vann $52.5 i en $500 freeroll för kanske 1.5 år sen. Det är den vinsten som nu har blivit tusentals $$$ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in 33 dollar på Ladbrokes, spelade där ett år på låga fixed limit Texas och sedan även på Omaha Hi. Det var nära att jag förlorade pengarna några gånger under ett par månader i början, men som tur var lyckades jag hålla mig vid liv.

 

Under det året plockade jag ut pengar till mina andra konton (ej bankroll), för att finansiera bredbandet, men efter ett tag bestämde jag mig för att bygga rullen istället.

 

Det var alltså dags att börja med seriöst bonushorande, vilket jag tycker alla med mindre bankrolls ska utnyttja. Nu är det ingen större risk att förlora min bankroll, speciellt inte med tanke på att jag fortfarande spelar på låg limit... funderar på att gå upp några snäpp.

 

Många timmars spelande med låg timlön har det blivit för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hum, började med 2000sek som sattes in på expekt. Torskade 500sek på nolltid och innan jag hann torka resten så gjorde min flickvän slut. Så det tog ett tag innan jag kom tillbaks till bordet.

 

Tack vare 0,05/0,10, billiga turneringar och ett hjälpsamt forum så växte denna summa allt eftersom.

 

I december tog jag ut 4500sek så bara de ursprungliga 2000sek fanns kvar. Spelade upp dem och tog ut allt (4400sek) nyligen. Satte det på ett speciellt konto för att avskilja och sen överföra till neteller (bonushorning på G).

 

Men jag blev less på att vänta på att få ut pengarna. Så jag satte in 500sek på bet365poker. En vecka senare cashade jag ut 5300sek därifrån och lämnade 168$ på kontot. Nu har dom 168$ förökat sig och kommer nog att få stanna där tills jag har fått ordning på bonushoreriet.

 

Så jag börjar nog ha något som går att kalla för rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...