spyse Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Spelat vid bordet ett tag, har bettat ca 60% av gångerna jag är först in på knappen så fi kan försvara med rätt mycket här. Han har 30 Vol$Pot, har minihöjt en massa pre (15%, låg på 30% innan jag började slå om honom x4 med alla spelbara händer). Tankar runt handen: En som postat så jag höjer 4xbb med KK, kan ses som en halv steal från blindsens sida. På floppen så blir jag inte särskilt rädd, enda här som slår mig är A2/44/22. Det är osannolikt att fi har träffat så jag checkar för att ge honom ett gratiskort så jag får action, enda jag är rädd för här är ju A eller en spader, har fi en hand som QJ spelar det ingen roll om han får springade Q och sedan J. På turn kommer ett kort som han kan ha träffat med AT/KT/QT/JT/T9, och han minibettar, TT känns osannilikt då han hade slagit om pre alt bettat flopp. Jag höjer hans minibett som ett valuebett, då får jag en miniraise tillbaka! På den här limiten är det ju så att minibett-raise-miniraise antingen är monster, TPTK eller bluff. Han kan mycket väl sitta med 44/22 här eftersom det är standard att spela sådana floppade händer på det sättet. - silenthyena sitting in seat 1 with $19.50 - spyse sitting in seat 2 with $45.25 [Dealer] - Zeraw30 sitting in seat 3 with $47.75 - ianht99 sitting in seat 4 with $46.55 - TheLucky1-_- sitting in seat 5 with $45.20 - sgm1972 sitting in seat 6 with $49.65 Zeraw30 posted the small blind - $0.25 ianht99 posted the big blind - $0.50 silenthyena posted to play - $0.50 ** Dealing card to spyse: sgm1972 folded silenthyena checked spyse raised - $2.00 Zeraw30 folded ianht99 called - $2.00 silenthyena folded ** Dealing the flop: ianht99 checked spyse checked ** Dealing the turn: ianht99 bet - $0.50 spyse raised - $4.00 ianht99 raised - $7.50 spyse ?? Citera
Emilio Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 syna och ta nytt beslut på river. syna den också om det inte känns för farligt Citera
b0bb4n Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Jag gillar inte slowspela höga par som kungar, det kan kosta en dyrt. Han kan tex sitta på TT men AT kan ju också vara troligt undra om fi kan syna pre med A2s ? Citera
Recommended Posts