Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Paradise Poker 10/20 Hold'em (4 handed)

Lösaggro bord. UTG är allmänt superaggressiv och har vunnit jättemycket, klart för aggressiv men inte på ett genomkorkat sätt. Spelstilen gör att han kan få in många riktigt lövtunna valuebet som svider som sjutton när de går in.

Preflop: Hero is BB with As, Qc.

UTG raises, Button folds, SB calls, Hero 3-bets, UTG caps, SB calls, Hero calls.

Inte så mycket att säga här, jag sätter SB på en medioker handdistribution och UTG på en hyffsat stark, typ AJs+ och 88+, kanske även suitade connectors.

Flop: (12 SB) 5c, Ts, 9d (3 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets, SB calls, Hero calls.

Här check-synar jag, vilket kan tyckas vara ett lite väl vekt spel och kanske även är det. Jag skulle ofta beta ut här för att sätta lite press på en motståndare som troligen missat, problemet här är att jag mycket väl kan bli höjd av både AQ och AK samt en hel hög med par och drag.

Jag är rätt osäker på vad som är rätt här och tacksam för förslag. Det finns också en inte alls obetydlig möjlighet att SB träffat den där floppen på något vis då han har rätt mycket mellanstora kort i sin försvara SB mot en höjning-distribution.

Turn: (7.50 BB) 3d (3 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks.

Här checkar jag visst vidare, kommer inte ihåg om jag tänkte check-syna, check-folda eller check-höja. SB är lite av en nyckel iallafall.

River: (7.50 BB) 5h (3 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks.

Final Pot: 7.50 BB

Results in white below:

SB has Th 7h (two pair, tens and fives).

Hero has As Qc (one pair, fives).

UTG has 7c Jh (one pair, fives).

Outcome: SB wins 7.50 BB.

Tja, det är rätt uppenbart att jag gav UTG alldeles för mycket cred när jag spelade mot honom och det kostade mig antagligen en del pengar. "Psykopat" eller något får hamna i notsen.

Postad

Prefloppspelet och turn och riverspelet är ju inte mycket att säga om, helt normalt. Ang floppen så tror jag en check är bra, prefloppraisaren kommer troligen att betta alla händer och vad sb gör då ger dig värdefull information.

Nu börjar jag bli trött, konstigt att man först blir pigg av alkohol och sedan otroligt dåsig, så jag hänvisar till Bob Ciaffone för vidare analyser.

Postad

Om du inte ämnar släppa potten till super aggron kanske ett bet på floppen är att föredra. Då raisar säker han med mer eller mindre allt utom ett set och sb får verkligen bekänna färg när han tvingas syna två bet kallt.

nu skulle det ju inte ha hjälpt i den här handen eftersom sb hittade topp par men generellt måste väl prio ett vara att få ut sb, speciellt om du inte floppar något.