Gå till innehåll

FL - Speltips för PartyPoker $0.5/$1?


bobrov

Recommended Posts

Har börjat lira lite Fixed Limit vid sidan av mina Sit&Go och spelar på Party Poker $0,5/$1. Köpte den där boken av Schkklanskkky eller vad han heter som handlar om smallstakes holdem...ni vet. Den är skriven för partier med låga limits och med många dåliga spelare som synar för mycket spelar för många händer och gör många andra misstag. Det som har förvånat mig den tiden jag har spelat är att borden på den här nivån på party är rätt tajta...eller? Det är ingen ovanlighet att alla lägger sig fram till BB och att alla lägger sig för tex en höjning osv. Jag väljer aldrig bord med omsorg utan hoppar in på första bästa där det finns plats men så här har det varit varenda gång. Det känns som om det måste vara relativt dåliga spelare som spelar här...det är ju 0,5/1 liksom. Men det verkar som om alla i alla fall har memorerat hur man ska spela innan floppen tight osv...antar att misstagen gör de oftast efter floppen.

 

Frågor:

 

Är dessa partier lönsamma ändå? Hur ska man så fall optimera sitt spel för att uppnå bäst lönsamhet, försöka stjäla blinds rätt ofta? Riktlinjerna i den boken jag köpte är ju för partier med rätt lösa spelare som synar för mycket etc.

 

Kan någon rekommendera en sida där detta fortfarande är sanning på låglimits att det ofta är fem spelare tex innan flopp som synar och spelar för långt med sina händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är relativt tight tidvis på Party för du clearar lätt och bäst deras bonusar på den nivån. De flesta sighter är rätt tighta på denna nivån oxå.

 

Party skiljer sig om du spelar på dagen då det är mer tight. På kvällarna och helgerna kan det vara mycket lösare.

 

Sighter förutom Svenska spel som är extremt lösa är oxå Paradise och Pacific.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är dessa partier lönsamma ändå? Hur ska man så fall optimera sitt spel för att uppnå bäst lönsamhet, försöka stjäla blinds rätt ofta? Riktlinjerna i den boken jag köpte är ju för partier med rätt lösa spelare som synar för mycket etc.

Du sa att du hade Small stakes hold'em. Plugga in den noga, så kommer du snart att krossa motståndet.

 

Om du inte spelar mot en bonus är 0.5/1 på party fruktansvärt svårt att slå

 

Fruktansvärt lätt att slå skulle jag vilja säga. För ett år sedan tjänade jag 5BB/100 händer där. Visserligen efter bara 12k händer, men jag vet att många andra här på forumet visade upp liknande siffror.

 

Hoppa inte in på vilket bord som helst! Sortera borden på party efter avg. pot och hoppa in på de med högst snittpotter. Vad är viktigast, att du får spela 2 händer extra, eller att det blir mer pengar i potterna? Sena kvällar/nätter och tidiga morgonar är bäst, för då är amerikanerna inne och slaskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...