Gå till innehåll

Partypoker eller Pokerstars?


mrghost

Recommended Posts

Hugget som stucket tycker jag. Möjligen gillar jag PokerStars något bättre, men skattefrågan gör att jag ändå väljer Party.

 

Finns det ännu nån som fått betala något i skatt på vinster från stars?

Inte för att vara tyken, bara undrar...

 

Vet inte hur Frej Rutensköld gjorde när han klonkade i WCOOP förra året. Det stod ju dock i varenda tidning, så Skatteverket borde ha märkt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade helst spelat på PS eftersom jag tycker om dom gör i princip allting bättre än party men som sagt så är det skattefrågan som ligger ivägen. Blir lite sugen ändå för man vet ju att tusentals svenskar spelar på icke-skattefria sajter och jag har ännu inte hört om att någon fått skatta annat än vid väldigt stora turneringsvinster. Kanske skulle funka nu idag men vill inte hamna i trubbel om några år om man skulle lyckas börja dra in lite högre vinster samtidigt som granskningen kanske blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan de verkligen spåra pengarna om du använder neteller?

Går väll att hävda att vinsten kommer från en annan sida...

Spelar ingen roll. Du har bevisbördan. Kan du inte bevisa att det verkligen ÄR så, får du skatta på allt.

 

Jag väljer Party, inte för att turneringarna är bättre, men för att där kan man fixa bananförsäljning och dom har uttag direkt till Visa. (skattefrågan bekymrar mig inte det minsta)

 

Skulle jag gå efter klienten och strukturen skulle jag välja Stars.

 

Upp till dig nu. Spela på bägge och kom till en egen uppfattning. Berätta sen!

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...