Gå till innehåll

Widescreenskärm till datorn! Problem, hjälp uppskattas!


gocart4eva

Recommended Posts

Jag har precis startat upp min nya 19" widescreenskärm. Den rekomenderade upplösningen är 1400*900 men den går inte att välja på egenskaper för bildskärmen. Dessutom är de enda upplösningar som ger mig helskärm just nu 1024*768 och 1200*1024 men då är blir allt utdraget, breda ikoner m.m.

 

Jag fick med en skiva men den innehåller endast manualen på diverse olika språk. Är det någon som har några tips till mig eller ideer som kan hjälpa mig? Jag vill ju köra med widescreenupplösning nuuuuu :)

 

 

Edit: stavfel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem nya drivrutiner till grafikkortet?

 

Jag har installerat dom som följt med på CD. Men kan man behöva andra drivrutiner för att köra widescreen?

 

Föresten, 1280*800 finns som alternativ men inte ens den upplösningen ger mig fullskärm utan bilden kan flyttas i höjdled. Det är väl en standardupplösning som borde fungera iaf...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis startat upp min nya 19" widescreenskärm. Den rekomenderade upplösningen är 1400*900

 

Jag vill ju köra med widescreenupplösning nuuuuu :)

 

hmm förstår inte riktigt "problemet", du kör ju i widescreen...sen måste du ha över 20 tum på TFT skärmar om du ska köra med högre upplösning än du nu har. den skärm du nu köpt är gjord för den upplösningen du nu har (1440x900), och ändrar du så blir allt förvrängt.

 

sök gärna på lite olika TFT skärmar så ser ni att deras upplösning är samma i förhållande till dess storlek.

17" OCH 19" 1280x1024 i standard 4:3 format, sen finns det wide som användaren ovan har.

20"-21" 1600x1200

24"- 1920x1200

så illa är det, tyvärr, för alla pokergrinders som önskar HÖG upplösning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis startat upp min nya 19" widescreenskärm. Den rekomenderade upplösningen är 1400*900

 

Jag vill ju köra med widescreenupplösning nuuuuu :)

 

hmm förstår inte riktigt "problemet", du kör ju i widescreen...sen måste du ha över 20 tum på TFT skärmar om du ska köra med högre upplösning än du nu har. den skärm du nu köpt är gjord för den upplösningen du nu har (1440x900), och ändrar du så blir allt förvrängt.

 

sök gärna på lite olika TFT skärmar så ser ni att deras upplösning är samma i förhållande till dess storlek.

17" OCH 19" 1280x1024 i standard 4:3 format, sen finns det wide som användaren ovan har.

20"-21" 1600x1200

24"- 1920x1200

så illa är det, tyvärr, för alla pokergrinders som önskar HÖG upplösning

 

Nej jag kör inte 1440*900, det närmsta jag kan välja är 1400*1050. -Enda widescreenupplösningen jag kan välja är 1280*800 men då får jag inte helskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis startat upp min nya 19" widescreenskärm. Den rekomenderade upplösningen är 1400*900

 

Jag vill ju köra med widescreenupplösning nuuuuu :)

 

hmm förstår inte riktigt "problemet", du kör ju i widescreen...sen måste du ha över 20 tum på TFT skärmar om du ska köra med högre upplösning än du nu har. den skärm du nu köpt är gjord för den upplösningen du nu har (1440x900), och ändrar du så blir allt förvrängt.

 

sök gärna på lite olika TFT skärmar så ser ni att deras upplösning är samma i förhållande till dess storlek.

17" OCH 19" 1280x1024 i standard 4:3 format, sen finns det wide som användaren ovan har.

20"-21" 1600x1200

24"- 1920x1200

så illa är det, tyvärr, för alla pokergrinders som önskar HÖG upplösning

 

Jag skulle bara vilja säga att jag kör en 24" widescreen hemma. betalar 100kr i månaden brutto. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bytt grafikkort för att det var så mycket krångel med det förra, så nu är det nya problem.

 

När jag installerat drivrutinerna så kan jag välja 1440*900! (Wehooo!)

Men sen när jag startar om datorn så går upplösningen ner till typ 1368*768 och då är det mitt högsta alternativ?!? :shock:

I installationen ingår en omstart, och efter den kan jag ju köra på den rekomenderade upplösningen. Men så fort jag startar om datorn ytterligare en gång så skiter det sig och jag måste installera om för att det ska fungera.

 

Hjälp någon...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat 2 st. olika. Ett Geforce 4200 ti sitter i nu. Det funkar precis när jag installerat det, men så fort jag testar en lägre upplösning eller startar om så kan jag inte välja 1440*900... Går ju klockrent i 1440*900 först så varför krånglar det såhär? Senaste drivrutinerna har jag också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat 2 st. olika. Ett Geforce 4200 ti sitter i nu. Det funkar precis när jag installerat det, men så fort jag testar en lägre upplösning eller startar om så kan jag inte välja 1440*900... Går ju klockrent i 1440*900 först så varför krånglar det såhär? Senaste drivrutinerna har jag också..

 

Powerstrip är sjukt bra program för customupplösningar när man matar ut till projektorer osv, bör funka i ditt fall också:

http://www.entechtaiwan.com/util/ps.shtm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...