Asjon78 Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Har två händer jag vill ha synpunkter på. I den första är Fi ny vid bordet men det känns som att det är en bra/ok spelare (känner igen namnet svagt). Har själv åkt berg & dalbana, spelat LAG & TAG i omgångar. Seat 1: JimsJigs ($99 in chips) Seat 3: Hero ($104.90 in chips) Seat 4: blufalufugus ($24.35 in chips) Seat 5: Doobie420. ($68.90 in chips) Seat 7: pk112 ($277.10 in chips) Seat 8: mrdoff ($133 in chips) Seat 10: Beathy ($18 in chips) ANTES/BLINDS Doobie420. posts blind ($0.50), pk112 posts blind ($1). Hero was dealt: A J PRE-FLOP mrdoff calls $1, Beathy calls $1, JimsJigs calls $1, Hero bets $4, blufalufugus folds, Doobie420. folds, pk112 folds, mrdoff folds, Beathy calls $3, JimsJigs calls $3. FLOP [board cards 4 ,Q ,2 ] Beathy checks, JimsJigs bets $5, Hero calls $5, Beathy folds. TURN [board cards 4 ,Q ,2 ,K ] JimsJigs bets $15, Hero bets $50, JimsJigs bets $75 and is all-in Synar man 40$ till? Jag känner mig iallafall committad. Vad kan han ha som han limpsynar en raise med? Gör jag fel som försöker bluffa turn när han visar styrka, hur skulle ni spelat handen, foldat postflop? Andra handen, nytt bord, har ingen read alls på killen. han är ganska ny vid bordet. Seat 1: JimsJigs ($86.90 in chips) Seat 3: mrdoff ($47.30 in chips) Seat 5: Shuten ($48.30 in chips) Seat 6: micjuve ($61.70 in chips) Seat 7: Hero ($178.35 in chips) Seat 8: Groovejunkie ($74.20 in chips) Seat 10: Urwitz ($14.20 in chips) ANTES/BLINDS Hero posts blind ($0.50), Groovejunkie posts blind ($1). Hero was dealt: K Q PRE-FLOP Urwitz folds, JimsJigs folds, mrdoff bets $2, Shuten folds, micjuve calls $2, Hero calls $1.50, Groovejunkie calls $1. FLOP [board cards K ,7 ,2 ] hero checks, Groovejunkie checks, mrdoff checks, micjuve bets $2, hero bets $8, Groovejunkie folds, mrdoff folds, micjuve calls $6. TURN [board cards K ,7 ,2 ,5 ] Hero bets $12, micjuve bets $51.70 and is all-in Vad gör man? Bluffar han på A5 , kan han ha spelat K5? eller luktar det set? Citera
autumn Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Första handen: Preflop: 4 BB känns som en för liten raise. 7 BB här är väl standard, sen kör ju alla sin egen stil. Flop: Som sagt, det är här problemet med att du raisade så lite pf börjar. Två synar och miss och en snubbe bettar in i dig. Låt se, potten är här $17 ungefär, och han donkbettar ut $5. Ett ess kan mycket väl ge nån annan aces up, och knekten är inte ens ett överkort. Så yes, du kan kasta här utan att skämmas så mycket. En syn är väl okej, om du inte sett han göra såhär med par och skit, då risken att ett ess (eller knekt om han har QJ) ger dig stora problem är större. Turn: Det kortet som ger dig flest outs av alla. Det ligger nu $27 i potten och han bettar ut hälften av det. Lutar åt en syn här då all-in på turn är det sämsta som kan hända. Skulle tro att du har ca 30% equity i snitt här mot hans range. I potten ligger $27 + $15 + $15 + $50 + $50 + $75 = $232. Stämmer det verkligen? Du behöver syna $45 för att vinna $232. Yeah, nu blev det en av dom enklaste synarna i världshistorien. Även om du visste att han hade ett set kan du syna. Om du istället bara synar hans donkbet på $15 kommer det ligga $57 i potten på rivern med $75 i hans stack. Och chansen att du tar en rätt stor bit av den är rätt stor då han i många fall drar på samma drag som du, eller redan har set/tvåpar. Och en annan viktig sak: de drag som han kan ha men inte delar med dig slår du redan med ess högt. Du kan hoppas på att det går check-check på river om ni båda missar. Du lyckas inte folda några händer du vill ska folda på turn egentligen. En raise där är rätt onödig och kommer säkert kosta dig i längden. Andra handen orkar jag inte skriva så mycket om just nu. Inget alls faktiskt. Citera
Djens Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Hand 1 är det syn påt urn som gäller, träffar du får du nog rätt bra betalt! hand 2 är fold/omslag pre lite beroende på hur du känner dig, som spelad så fold turn. Citera
kfluffie Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Hand 1 är det syn påt urn som gäller, träffar du får du nog rätt bra betalt! Han där JimsJigs är AI på turn efter hans höjning. MVH //KF Citera
Djens Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 vad snackar du för goja KF? om han synar 15 dollar är inte Jimsjigs allin. titta på handen innan du kommenterar, jösses. vad tillför ditt inlägg tycker du? Citera
Janoh Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Som han spelar första handen skriker det set om det. Limp-syn, mjölkbets, trebet allin när du visar styrka. Men du måste tyvärr syna som läget är iaf. Blunda och skjut;) Citera
kfluffie Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 vad snackar du för goja KF?om han synar 15 dollar är inte Jimsjigs allin. titta på handen innan du kommenterar, jösses. vad tillför ditt inlägg tycker du? My bad. Läste din post för snabbt. MVH //KF Citera
brut Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Hand 1.Kasta skräpet pre. Kasta skräpet på floppen. På turn given syn. Citera
Asjon78 Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Tack för svaren! Hand 1: Preflop: 4 BB känns som en för liten raise. 7 BB här är väl standard, sen kör ju alla sin egen stil. Sant, med tre limpare borde jag kanske raisat mer. Hand 1 är det syn påt turn som gäller, träffar du får du nog rätt bra betalt! Sant, speciellt när man spelar med liten rulle och ett förlorat inköp svider. Men jag gillar inte läget att missa river och tvingas folda när jag investerat 1/4 inköp. Trodde i min enfald att jag skulle få honom att folda på turn. Ni har iallafall läst honom rätt, jag synade givetvis och river kom blank och han visade 22 för set. Citera
Phew Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Preflop: 4 BB känns som en för liten raise. 7 BB här är väl standard, sen kör ju alla sin egen stil. Nej, 4 big blinds preflop är standard. Åtminstone på alla ställen där jag spelat allt mellan NL50 och NL400. EDIT: Aha, du menar 4 Big-blind + 1 per limpare. Sorry! Citera
Asjon78 Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Hand 1.Kasta skräpet pre. Kasta skräpet på floppen. På turn given syn. Inte spela AJs på co när ingen visat styrka? Att kasta på floppen är väl ok. Menar du bara syn på turn eller menar du given syn på hans re-reraise allin? Hand 2 tycker jag dock är knepigare... Citera
Myssion Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Hand 1.Kasta skräpet pre. Kasta skräpet på floppen. På turn given syn. Inte spela AJs på co när ingen visat styrka? Att kasta på floppen är väl ok. Limpa kan man ju helt klart göra, men att räjsa där gillar jag inte. Floppen kastar jag också. Citera
Hakflem Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 AJs i position mot en massa limpare är väl en ganska gjuten raise? Kommer A eller J hög på floppen leder man ju antagligen och kan tjäna en liten hacka mot en sämre kicker. Framförallt om man sett att folk limpar med A9, KJ etc. EDIT: Men höj mer. Citera
Myssion Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 AJs i position mot en massa limpare är väl en ganska gjuten raise? Jag håller med, förutsatt att man kan isolera mot en spelare. Om limparna (eller knappen+blindsen) är lösa så är det inte så sannolikt att man kan göra det, och då är det inte så gjutet längre. AJs är absolut ingen dum hand att bara limpa med när man har bra position i en flervägspott. AQs+ höjer jag med här, men AJs vill jag sitta på knappen och/eller inte ha massa synmuppar vid bordet. Citera
Hakflem Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Inte för att vara sån, men vill man inte ha en eller två synmuppar som limpsynar en 6-7BB raise med KJ och A9 här? Citera
brut Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Jo men ibland har de AQ AK också. Ibland blir man limpraisad. I bland blir man raisad bakom och måste kasta. Sedan om det är en flervägspott vill man helst ha en träff för att betta på floppen. Men får man ofta syner av KJ, AT mm så kan det vara rätt att raisa. Limp är nog bättre än fold i och för sig. Citera
Recommended Posts